Eddigi legeredményesebb exitjét zárta az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. tőkealap-kezelő: a magyar Trans-Spednek adta el az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásával foglalkozó magyar startupban, a Webshippy-ben meglévő 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét.
A Hiventures egyedüli finanszírozóként a három évvel ezelőtti korai fázistól az egymilliárd forintos bevétel eléréséig kísérte a Webshippy-t. A tranzakció értékét nem közölték; a Hiventures úgy fogalmazott, hogy a négyéves tőke-alapkezelőnél az új források kihelyezése mellett 2021. és 2022. is várhatóan a hasonlóan sikeres exitekről fog szólni.
A mostani tranzakcióval a Trans-Sped belépett a magyar e-kereskedelmi logisztikai piacra. A Trans-Sped a továbbiakban a Webshippy szoftverére építve bonyolítja le online kereskedelemmel foglalkozó ügyfelei logisztikai folyamatát, közben résztulajdonosként is profitál a Webshippy meglévő, több mint 1000 ügyfelének kiszolgálásból – írták.
A Webshippy teljesítési központjából több mint ezer online értékesítő webáruház rendeléseit szolgálja ki, beleértve a termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását és sokszor a számlázást is.
Perényi András, a Webshippy alapító ügyvezetője elmondta: lát rá esélyt, hogy Kelet-Európa legnagyobb e-logisztikai szolgáltatója lesz a cég, és akár Európán túl is hatékony megoldásokat tudk biztosítani az e-kereskedelem szereplőinek.
Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője pedig arról beszélt, hogy az együttműködés részeként a következő hónapokban a Webshippy raktárait robotizált rendszerrel szerelik fel, ezzel is elősegítve a forgalmi csúcsok kezelését.
A Trans-Sped komplex, raktárlogisztikát, szárazföldi, légi és tengeri szállítmányozást, vámszolgáltatás és termelési logisztikát is lefedő tevékenységet végez, ezekből csak a raktárlogisztikát több mint 350 emberrel, 200 ezer négyzetméteren. A Webshippy által fejlesztett technológiával pedig már minden, az online kereskedelemhez kapcsolódó háttértámogatási igényt is ki tudják elégíteni – mondta.