Ha rendelkezésre állnak a szükséges források, 2022-ben megkezdhetik az 1-es metróvonal felújításának tervezését. A kivitelezés 2024 után indulhat, a tervek szerint korszerűsítik és meghosszabbítják Európa első földalatti vasútvonalát.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte: a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntöttek arról, hogy a kormány biztosítja a millenniumi földalatti vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat. A munka a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet.
A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei között szerepel új, korszerű járművek beszerzése, a metróvonal meghosszabbítása mindkét irányba, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése.
A BKK közölte, az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek.
A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének – írták.