A fővárosi közbringarendszer megújulási tervei között új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a rugalmasabb használat bevezetése is szerepel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK és a főváros úgy döntött, hogy a hosszú távú célok eléréséért és a költséghatékonyságért új alapokra helyezi a közbringarendszer üzemeltetését 2021-től.
A cél, hogy még többen kerékpározzanak Budapesten és a Mol Bubi a főváros közösségi közlekedésének ténylegesen részévé váljon.
A fejlesztési szándékot a névadó szponzor, a Mol is üdvözölte, a cég továbbra is aktív partnere kíván lenni a budapesti közbringarendszernek.
A tervek szerint 2021-től új applikáció támogatná a bérlést, a műszaki fejlesztések során az eddigi szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra. Mindemellett a szolgáltatás díjrendszere is teljes egészében megújulna, hogy a közösségi közlekedési bérlettel rendelkezők különleges kedvezménnyel vehessék igénybe a szolgáltatást.
A BKK kiemelte: a közbringarendszer 2014-es bevezetése alapjaiban járult hozzá a kerékpározás, mint városi közlekedési forma népszerűsítéséhez és elfogadtatásához. Máig 2071 almazöld kerékpár állt forgalomba a város 157 különböző pontján.
A koronavírus-járvány miatt március 15-től átmenetileg jelképes, havi 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert. A döntésnek köszönhetően az utóbbi hónapokban javultak a mutatók, mára a regisztrált felhasználók száma átlépte a százezret.
Bár a járványveszély miatt drasztikusan visszaesett a forgalom Budapesten, jelentősen többen használták a közbringarendszert, ami azt bizonyítja, hogy van igény a városi kerékpározásra – tette hozzá a BKK.