Rovatunkban – akár a mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a megoldásaikról és annak indíttatásairól.
Ezúttal Maczelka Márk a Spar kommunikációs vezetője válaszol.
– Mit csináltak a munkatársak az áruházak járvány miatti bezárása alatt?
– Az áruházainknak nem kellett zárva lenniük, mivel napi fogyasztási cikkeket értékesítünk.
– Milyen volt az online forgalmuk a lezárások ideje alatt?
– Az online shop forgalma erőteljes, kétszámjegyű növekedést realizált a járvány kezdete óta, mely tendencia a mai napig tart.
– Hogyan sikerült a visszanyitást megszervezni?
– Az első hullám tanulságait felhasználva zökkenőmentesen vesszük a vásárlószám ingadozásokat, Magyarország ellátása biztonságban van, amiben nagy szerep jutott a hazai beszállító partnerekkel meglévő magas színvonalú kooperációnak és a saját kollégáim áldozatos munkájának.
– Milyen módszerrel kezelik a vásárláshoz kapcsolódó négyzetméter alapú szabályozást?
– A 144/2021. (III.27). Kormányrendeletet betartása érdekében áruházaink vásárlóterébe kizárólag bevásárlókocsival vagy bevásárlókosárral lehet belépni és egy bevásárlókocsit, vagy bevásárlókosarat csak egy vásárló használhat. Kivételt képeznek ez alól a szabály alól a 14 év alatti kiskorúak, illetve a 65 év feletti vagy fogyatékossággal élő személyek segítői. Ez azt jelenti, hogy csak akkora számú bevásárlókocsi és bevásárlókosár érhető el az áruházak bejáratánál, amennyi személy eladótérben történő egyidejű tartózkodását a Kormányrendelet megengedi.