Kezdőlap Menedzser-Kihívások Távirati Stílusban - Gazsi Zoltán a pandémiáról
No menu items!

Távirati Stílusban – Gazsi Zoltán a pandémiáról

Rovatunkban – akár a  mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a  megoldásaikról és annak indíttatásairól.

Ezúttal Gazsi Zoltán az Eisberg Hungary kft. ügyvezető igazgatója válaszol.

 

” Miként reagáltak, milyen változásokat hajtottak végre a tavaszi COVID válság és a karantén idején?”

           A kihívás igen összetett volt: magas higiéniai kockázatú üzem vagyunk, ahol éppen egy másfél milliárdos üzembővítés zajlott, emellett egy betegség miatt én is csak távolról végezhettem az irányítást. Február elejétől kezdve vezettünk be intézkedéseket, amelyeket később, a helyzet súlyosbodásával arányosan újabbak követtek.

          Az Eisberg csoport európai üzemeiben összehangoltan, folyamatosan követte és értékelte az aktuális helyzetet. Napi szinten tájékozódtunk a hivatalos szervezetek, mint például WHO egészségügyi világszervezet, a Magyar Kormány, a Nemzeti Népegészségügyi Központ útmutatásairól.

          Már január 28-tól elkezdődött a dolgozók tájékoztatása a koronavírussal kapcsolatos fejleményekről.  A tájékoztatást folyamatosan sűrítettük, heti 3 hírt küldtünk, márciustól már naponta informáljuk dolgozóinkat a hírekről és a betegség megelőzésével, a betegség esetén szükséges teendőkkel kapcsolatosan. Az üzemben jól tudtuk kontrollálni a szükséges higiéniát, viszont a cél az volt, hogy otthoni körülmények között is tartsák be a dolgozók a szükséges megelőző óvintézkedéseket.

          Kommunikáció: A dolgozókat több csatornán keresztül informáltuk annak érdekében, hogy a hírek a teljes dolgozói körhöz fél napon belül eljussanak: akár munkában, pihenőnapon vagy szabadságon vannak. Leghatékonyabbnak a viber alapú vállalati chat bot, a “SaliKapitány” bizonyult. Az okostelefonon keresztül folyamatos információval látunk el minden kollegát – az okostelefonnal nem rendelkezők részére “mentort” jelöltünk ki, akik feladata az információ átadása volt.

         Higiénia: mi magas higiéniai szinten dolgozunk folyamatosan, emiatt sok változást nem kellett beiktatnunk. A legfontosabb változás a külső beszállítók, sofőrök szeparálása volt. Számukra mobilvécéket helyeztünk el, és szigorítottuk a dokumentumok átvételének folyamatát. Kiemelt figyelmet fordítottunk a személyi higiéniai eszközök, fertőtlenítők, takarítószerek használatára, az anyagok készletezésére: hetente készlet ellenőrzést végeztünk, 6 hónapra emeltük a biztonsági készlet szintjét.

         Termelés: a csökkent mennyiségű rendelések miatt a gyártást finomhangoltuk, a termékszortiment prioritásokat újragondoltuk. Vészhelyzeti gyártási terveinket felülvizsgáltuk, vészhelyzeti partnereinket teszteltük. Nyersanyagbeszállítókkal és logisztikai partnereinkkel napi kapcsolatban voltunk, gyorsan reagáltunk a változó helyzetre. A karton, a fólia készleteket növeltük, egyeztettünk alternatív megoldásokat. A dolgozói létszámot érintő esetleges változásokat felülvizsgáltuk: a kiemelten érintett dolgozókra fókuszált pótlási tervet egyeztettük.

” Mit tart a legnagyobb kihívásnak a karantén második hullámában? “

o            Várható volt, hogy ez jönni fog. Azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire terjed majd a vírusfertőzés, egy tavaszihoz hasonló hullámot vártunk. Mindenesetre augusztus vége fele már minden intézkedést azonnal aktivizáltunk, amelyeket tavasszal egy hónap alatt folyamatosan vezettünk be. Az emberek már tudták, mi fog történni. Mindenkit arra kértünk, azonnal jelezzen és maradjon otthon, ha tüneteket észlel magán, pedig sejteni lehetett, hogy a szokásos őszi vírusok, megfázások állnak a háttérben. A legnagyobb nyomást az okozta, hogy szeptembertől gyakran 20-25 ember esett ki a rendszerből, miközben senki nem volt koronavírusos egészen november elejéig.  Túlórákkal, de kibekkeltük, az üzem fennakadás nélkül tudott működni. Novemberben 5 pozitív esetünk lett, szinte minden kollega iskolás gyermekeitől kapta el a fertőzést. Ez kivédhetetlen. Betartjuk a háziorvosi utasításokat, a karantént, az élet megy tovább. Miközben egy kollega kiesik, a másik épp tér vissza. Most vezetjük be, hogy pozitív tesztet produkálók esetén a cég megtéríti a táppénz és fizetése közötti összeget.

o            Érdekesség, hogy a második hullám előtt végeztünk egy felmérést, mitől félnek a dolgozók. Mint kiderült, nem a munkájuk elvesztésétől, hanem attól, hogy bezárnak az iskolák, és tanulni kell megint a gyerekekkel. Ha ez a félelmük, erre kell megoldást adjunk: a Kórházsulival együttműködésben most szervezünk gimnazistákat és egyetemistákat, akik távoktatásban fogják az eisberges dolgozók gyermekeit tanítani.

” Mennyire alkalmazzák és mennyire tartják hosszútávon is fenntarthatónak a Home Office és a távmunka megoldást. (A kettő közül melyiket alkalmazzák?) “

          A home office véleményem szerint a bizalom jó próbája. Megbízunk-e kollegáinkban? Az üzemet nem tudjuk leállítani, a termelést nem lehet otthonról folytatni. Ugyanakkor arra is gondolni kellet, hogy a termelésben dolgozók ne érezzek úgy, hogy hátrányba kerülnek, mert az irodai alkalmazottak a home office-ban is lehetnek. A termelésben dolgozóknak is el kell fogadniuk azt, hogy mindent megteszünk a csapatért, ami megtehető, de az, hogy a dolgozó nem tud home office-ból salátát vágni, az nem azt jelenti, hogy a vevőszolgálatos ne menjen haza, és csinálja meg otthon a munkát. Hinniük kell abban, hogy bölcs döntéseket igyekszünk hozni annak érdekében, hogy megvédjük a csapatot a fertőzéstől, és ha valamit otthonról meg lehet oldani, azt oldják meg. Aki eddig egy napot volt home office-ban korábban, az kettőt lett vagy hármat is lehet, de ennek a meghatározását a középvezetőkre bíztam. Szerencsére ez eddig jól alakult, miközben az is látszik, hogy az emberek szeretnek bejárni. Ha megoldható, mindenki úgy dolgozzon, ahogy biztonságosabbnak érzi.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.
Hirdetés

Hírek

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.