Rovatunkban – akár a mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a megoldásaikról és annak indíttatásairól.
Ezúttal Horváth Csobán az Intersport ügyvezető igazgatója válaszol.
– Mit csináltak a munkatársak az áruházak járvány miatti bezárása alatt?
– A munkatársak egy része ebben az időszakban vette ki a szabadságát. Voltak akik a munkaidőkeret terhére otthon maradtak úgy, hogy ezt az időt az év folyamán majd ledolgozzák, míg a többi munkatárs online oktatáson vett részt, vagy olyan online egyéni képzésen, amelynek keretében például a termékismereteiket gyarapíthatták. Emellett a kollégák egy része a szezonváltásra készülve az árukínálat átalakításában is részt vett, míg többek számára az online áruház kiszolgálását biztosító háttérmunka is feladatot jelentett.
– Milyen volt az online forgalmuk a bezárás ideje alatt?
– A webshopunk a tavalyi indulás óta folyamatos növekedést ért el, a lezárás időszakában pedig közel megduplázódott a forgalom. Visszaigazolva azt, hogy az emberek a bezártság időszakában méginkább sportolnak otthon, vagy a természetben, illetve a jó levegőt kiélvezve túrázni indulnak.
– Hogyan sikerült a gyors visszanyitást megszervezni?
– A csütörtöki nyitás már benne volt a levegőben. Az, hogy végülis egy váratlan bejelentés hatására már szerdán ki lehetett nyitni és ez nem okozott gondot, azt mutatja, hogy a kollégáim mindegyike felkészülten várta a nyitás pillanatát.
– Miként alakult a forgalmuk az elmúlt héten és mit várnak a közeljövőben? Miként alakult azóta az online forgalom.
– A tavalyi zárás után hirtelen nagyon megugrott az üzleteink forgalma. Az idén ez nem következett be, de azt is jóleső érzéssel regisztráltuk, hogy legalább visszaált a megszokott forgalom. Mindebben nyilván annak is szerepe van, hogy a vevőink egy része, aki megszerette az online vásárlást – különösen a járványidőszakban -, hoszabb távon is kitart a webshop mellett.
– Milyen módszerrel kezelik a vásárláshoz kapcsolódó négyzetméter alapú szabályozást?
– Egy olyan appot használunk, amivel a bejáratnál pontosan tudjuk a be, illetve kifelé tartó vevők számát. Mivel az Intersport áruházai nagy alapterületűek, azért nemigen volt még példa a várakozásra.