Rovatunkban – akár a mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a megoldásaikról és annak indíttatásairól.
Ezúttal Kisgergely Dániel a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezető igazgatója válaszolt.
” Miként reagáltak, milyen változásokat hajtottak végre a tavaszi covid-válság és a karantén idején?”
o Áruházak: a megnövekedett kereslet kiszolgálásának érdekében csökkentettük az áruházi dolgozóink terhelését – ideiglenesen eltöröltünk olyan rutinokat, melyek nem direkt módon kapcsolódnak az értékesítéshez.
o Központi iroda: fokozatosan átálltunk a havi 2 nap home office-ról, heti kettőre, de ez is csak azokra a kollégákra volt érvényes, akiket az irodához jobban köt a munkakörük. A többieknek a hét 5 napjára kiterjesztettük az otthoni munkavégzést. Nekik csak akkor kellett bejönniük, ha a felettesük ezt kifejezetten kérte.
o Üzletmenet: elindítottuk webshopunkat.
o Kommunikáció: az akciós ajánlatokat háttérbe szorítottuk, hogy a vásárlók tájékoztatására tudjunk koncentrálni. A nyitva tartási idők változása és egyéb szabályozások (pl. nyugdíjas ablak) folyamatos, intenzív tájékoztatást tettek szükségessé.
o Védekezés: a nemzetközi példák alapján (a csoport egyes országai előttünk jártak a vírus terjedésében, pl. olaszok) a lehető leghamarabb a lehető leghatékonyabb áruházi védekezésre álltunk rá (plexi falak, kézhigiéniai, maszkok..)
” Mit tart a legnagyobb kihívásnak a karantén második hullámában? “
o A frontvonalban érzelmileg valószínűleg egyre nehezebb kezelni a helyzetet. Nincs erre kutatásunk, panaszaink sincsenek egyelőre, de egy elhúzódó második hullám esetén valószínűleg szembe kell néznünk azzal, hogy a bizonytalanság, a dolgozók környezetében lévő fertőzöttek miatti logisztikai és érzelmi problémák megterhelik a kollégáinkat. Miután nálunk nyílt és aktív a kommunikáció erről időben értesülni fogunk és segítséget nyújtunk.
o Üzletileg nincs problémánk, sőt. Mióta a webshopunkat is elindítottuk még könnyebben ki tudjuk szolgálni vásárlóinkat.
” Mennyire tartják hosszútávon is fenntarthatónak a home office és a távmunka megoldást. “
o A home office nagyon nagy siker a szervezetünkben. Sokan napi 2 órát takarítanak meg a bejárás kapcsán. Ez óriási könnyebbség. Egyelőre egyetlen panasz sem érkezett vezető kollégáimtól a home office hatékonyságára. Azok, akik nem tudnak otthon dolgozni a környezeti sajátoságaik miatt bejárnak az irodába, így mindenki megtalálhatja a megfelelő megoldást.