Kezdőlap Menedzser-Kihívások Távirati Stílusban - Kovács Róbert mit vár a ’21-es esztendőtől?
No menu items!

Távirati Stílusban – Kovács Róbert mit vár a ’21-es esztendőtől?

Rovatunkban – akár a  mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezünk vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a  megoldásaikról és annak indíttatásairól.

Ezúttal Kovács Róbert a Jász-Plasztik Autócentrum Kft. ügyvezető igazgatója válaszol.

 

– Milyen évet zártak? Milyen tervekkel és reményekkel kezdték a 2021-es évet?

o     2020 rendkívül vegyes tendenciákat hozott. Január-február nagyon jól indult, majd a Covid felerősödése és a korlátozások március-áprilisban komoly visszaesést hoztak. Különösen a  magánszemélyek által kedvelt márkáknál, a Suzukinál és a KIA-nál érzékeltünk jelentős forgalomcsökkenést. Az év hátralévő részében már jól alakult az értékesítés és így összességében árbevételünk annak ellenére meghaladta a 2019-est, hogy  értékesítésünk a KIA esetében a korábbinál 20, a Suzukinál pedig  32 százalékkal csökkent. Mindezt úgy, hogy miközben továbbra is Suzukiból adtak el a legtöbbet Magyarországon, a márka 2019-hez képest – a hazai autóértékesítés nagyjából 20 százalékos visszaesése mellett -, 40 százalékos csökkenést szenvedett el. Ezért is éljük meg sikerként, hogy ennél a mi Suzuki darabszám-csökkenésünk szerényebb volt.

o     A   Mercedesnél különösen a haszongépjármű üzletágban sikerült jelentősen, közel 50 százalékkal növelni az értékesítésünket, miközben a személyautó üzletág is 5-10 százalékos növekedéssel kompenzálta a kieső bevételeket. Még úgy is, hogy a turizmus visszaesése miatt a kisbuszok, autókölcsönzők iránt jelentősen csökkent a kereslet.  A tavalyi forgalmunk végül 38,3 milliárd volt. A 2021-es tervünk 10-15 százalékos növekedéssel számol.

– Mire lenne elsősorban szükség ahhoz, hogy a tervek megvalósuljanak?

o     Elsősorban arra, hogy a megszokott ellátási lánc ismét helyreálljon. Tavaly elsősorban a beszállítási láncokban tapasztalható leállások nehezítették a folyamatos ellátottságot, ami olykor még 2021-ben is jelentős fennakadásokat okoz. Most éppen az elektronikai rendszerekhez szükséges chipek hiánya kényszeríti átmeneti leállásra a legnagyobb autógyárakat is, közöttük a Mercedest, emellett pedig bizonyos modellek, felszereltségek tekintetében más márkák, például a KIA-t is érintett.

o     Az autóipar másik nagy kihívása, hogy 2021-től az Európai Unióban tovább szigorodnak a szén-dioxid károsanyag kibocsátási kvóták. Ahhoz, hogy a jelentős bírságot elkerüljék – márkáktól függően – már az új autók közel 30 százalékot  plug-in, hibrid vagy elektromos autóként kell értékesíteni.

– A védőoltás kapcsán mivel számolnak? Meddig kell együtt élni a Covid járvány egészségügyi kockázataival?

o     Minden a nagymértékű átoltottság elérésétől függ. Ha a korlátozásokat fel lehet oldani, az bizonyosan az autóvásárlási kedvet is fellendíti. Már csak azért is, mert azok, akiknek a járvány miatt jelentősen lecsökkent a bevételük, vagy megszűnt az állásuk, ismét megfelelő bevételhez juthatnak. Emellett azok is az új autó vásárlásban gondolkodhatnak, akik jelen helyzetben nem az autó cserét helyezték fókuszba.

– Melyek azok a tanulságok, megoldások, amelyek a Covid járvány hatásából erednek, és amelyeket 2021-ben alkalmaznak?

o     A vezetői konferenciákat néhány kivételtől eltekintve, még most is online tartjuk, illetve van néhány irodai dolgozónk, akiknél fenntartjuk a home office-t. De kereskedelmi szolgáltatóként rendkívül fontos a jelenlét, hiszen az autókat csak úgy lehet bemutatni, szervízelni. Ugyanakkor rendkívül nagy jelentőséget tulajdonítunk a higiénés feltételek megteremtésének, a szabályok betartásának. Ezek közé tartozik az is, hogy az általunk értékesített, vagy a hozzánk hozott gépkocsik fertőtlenítését elvégezzük, miközben a tulajdonosoknak is azt tanácsoljuk, hogy a megszokottnál jobban figyeljenek a légkondícionáló tisztítására, aminek elhanyagolása egyénként is potenciális egészségügyi kockázatot jelent.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az olcsóbb modellek után jövőre a kínai prémiumautók tarolhatják le az európai piacot

Mivel nem minden szereplőnek lesz elég tartaléka az átállás finanszírozására, a kivonulás vagy beolvadás okozta piaci rés akár további lendületet is adhat a dinamikusan terjeszkedő kínaiaknak.

Vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek

Az intézkedés bejelentésével egy időben adták át az Év Gyógyszerésze és a Kedvenc Patikám országos szakmai és közönségdíjakat. 

EU-csúcs – Az Európai Tanács jóváhagyta a 90 milliárd eurós uniós támogatást Ukrajnának 2026-27-re

Az Európai Bizottság elnöke tájékoztatott arról is, hogy az uniós vezetők a geogazdasági kérdésekről, köztük a Mercosur-kereskedelmi megállapodásról is tárgyaltak.

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az EKB szakértői 2026 tekintetében az inflációt felfelé módosították, elsősorban azért, mivel jelenleg a szolgáltatások inflációjának lassabb csökkenésére számítanak.
Hirdetés

Hírek

Az olcsóbb modellek után jövőre a kínai prémiumautók tarolhatják le az európai piacot

Mivel nem minden szereplőnek lesz elég tartaléka az átállás finanszírozására, a kivonulás vagy beolvadás okozta piaci rés akár további lendületet is adhat a dinamikusan terjeszkedő kínaiaknak.

Vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek

Az intézkedés bejelentésével egy időben adták át az Év Gyógyszerésze és a Kedvenc Patikám országos szakmai és közönségdíjakat. 

EU-csúcs – Az Európai Tanács jóváhagyta a 90 milliárd eurós uniós támogatást Ukrajnának 2026-27-re

Az Európai Bizottság elnöke tájékoztatott arról is, hogy az uniós vezetők a geogazdasági kérdésekről, köztük a Mercosur-kereskedelmi megállapodásról is tárgyaltak.

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az EKB szakértői 2026 tekintetében az inflációt felfelé módosították, elsősorban azért, mivel jelenleg a szolgáltatások inflációjának lassabb csökkenésére számítanak.

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A fenntartható mobilitás érdekében szakmai konferenciákat szerveztek, nyílt napjaikon pedig évek óta lehetőséget biztosítanak a mikromobilitási eszközök kipróbálására.

Csökkentette alapkamatát a Bank of England

A csütörtökön bejelentett kamatcsökkentés nyomán 2023 januárja óta először került 4,00 százalék alá a brit jegybanki alapkamat.

Szálló por – Az ország több pontján is veszélyessé vált a levegő minősége

A csütörtökön közölt adatok szerint veszélyes a levegő minősége Debrecenben és Békéscsabán. A mérések adatai szerint Nyíregyháza, Sajószentpéter és Putnok levegőjének minősége egészségtelen.

NAV: Januártól a 40 év alatti kétgyerekes anyák is csatlakoznak az szja-mentességhez

A kedvezményt nem kell évente kérni, és egyszerre lehet nyilatkozni az "anyakedvezményről", valamint a családi adókedvezményről is - emelte ki a hivatal.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.