Kezdőlap Edukáció Mobilra optimalizálás - ilyen a jó honlap
No menu items!

Mobilra optimalizálás – ilyen a jó honlap

A jó honlap egyik alapvető ismérve, hogy mobilról is megfelelően jelenik meg, azaz mobilra optimalizált. Mit is jelent ez pontosan és mire érdemes odafigyelni? Szakértőnk válaszol.

Forrás: Pixabay

Megvizsgáltuk a felhasználók és keresőoptimalizálás szempontjából is, hogy milyen egy jó honlap. Természetesen sok a közös elem, hiszen a Google is megpróbál a felhasználók fejével gondolkodni, és ez alapján rangsorolni a weboldalakat a keresőben. Viszont mégis van két kifejezetten fontos tényező, mely mindkét oldalról megközelítve egyaránt nagy jelentőséggel bír. Ezek a mobilra optimalizálás és az oldal gyorsasága. Ebben a cikkben a mobilra optimalizálás témakörét fejtjük ki bővebben. Mit is jelent pontosan és mire érdemes odafigyelni?

Mobilhasználat gyakorisága

Miért is tartjuk ennyire fontosnak a mobilra optimalizálást? Az utóbbi években rohamos mértékben terjedt az okostelefonok használata a lakosság körében, ezzel együtt pedig  mobilról történő internetezés is.

 

Internetelérésre használt eszközök
Forrás: NMHH

Ahogyan a különféle okos eszközök képernyőjének mérete és felbontása eltér, figyelembe kell venni ezeket a tényezőket a weboldalak kialakításánál is. Hiszen nem csupán látványbeli különbségeket okoz és esztétikai hátrányokat jelenthet a nem megfelelő megjelenés, hanem sok esetben a használhatóságot is nagymértékben befolyásolja.

Kézi eszközök használati aránya a neten
Forrás: NMHH

2017-ben a magyarok több mint fele már gyakrabban internetezett kézi eszközökön, mint asztali gépen. Természetesen az egyes eszközökről érkező felhasználók aránya az adott vállalkozás tevékenységi körétől, a honlap funkciójától és a látogatók összetételétől is függ, ezen adatok ismeretében döntsük el, hogy mekkora figyelmet fordítsunk a mobilos oldal fejlesztésére.

Miért fontos a mobilos optimalizálás?

Elsősorban nem a kereső, hanem a felhasználók miatt érdemes mobilbaráttá tenni az oldalunkat, hiszen ha telefonról nem tudják használni vagy nem találják meg a keresett információkat, nagy eséllyel visszafordulnak és keresnek egy másik számukra releváns honlapot. Nem beszélve arról, ha eleve be sem töltődik pár másodperc alatt az oldalunk mobilról.

A Google 2015. április 21-én vezette be a mobilbarát algoritmust, mellyel hivatalosan is elkezdődött a mobilra optimalizált oldalak előtérbe helyezése. Ezzel alátámasztva, hogy érdemes figyelembe venni a mobilról történő látogatásokat és a mobilos megjelenést is.

Fogalmak tisztázása

Mi a különbség a reszponzív és az adaptív oldal között?

A reszponzív oldal bármely eszközön optimálisan jelenik meg, igazodik a kijelző méretéhez. Ezt úgy is ellenőrizhetjük, ha a böngészőnket megpróbáljuk kisebb majd nagyobb méretre húzni, és amennyiben közben végig alkalmazkodik az oldal –tulajdonképpen csak átméreteződik–, akkor reszponzív design-nal van dolgunk.

Forrás: Pixabay

Adaptív design alatt azt értjük, mikor minden elem az adott eszközre van optimalizálva, és előfordul, hogy minden eszköz esetén más-más megjelenítést alkalmazunk. Ez azt eredményezi, hogy ennyiféleképpen kell megtervezni a struktúrát.

Ezzel a két módszerrel nem csupán mobil oldalt hozunk létre weboldalunk számára, hanem lehetővé tesszük minden eszközről a megfelelő megjelenítést.

Másik lehetőség az aldomain használata. Ebben az esetben a mobilról érkező látogatókat másik oldalra irányítjuk, mely mobilbarát. Általában az m.honlapneve.hu aldomaint használják erre a célra. Ha ezt a megoldást választjuk, vigyázzunk az árirányításokkal! Asztali aloldalakról ne a mobilos főoldalra irányítsuk a látogatókat, hanem a megfelelő mobilos aloldalra!

Manapság a reszponzív design a legelterjedtebb, de természetesen céljainktól és preferenciáinktól függ, hogy melyik verziót használjuk.

Tervezés

Forrás: Pixabay

Általában másféle információt keresnek, másra kíváncsiak különféle eszközökről érkező látogatók. Éppen ezért fontos, hogy a főoldalon, menüpontokra történő kattintás nélkül megtalálhatók legyenek a legfontosabb információk, melyeket a mobil eszközökről érkezők nagy valószínűséggel keresnek.

Itt még inkább fontos a design és a tartalom megfelelő használata, mint asztali környezetben, hiszen az átláthatóság és használhatóság követelménye kisebb kijelzőkön még inkább érvényesül.

Tipp: Kezdjük az oldal tervezését mobil környezetre, majd innen haladjunk a nagyobb eszközök felé, így elkerülhetjük, hogy a mobilos oldalunk végül túl zsúfolt legyen!

Amennyiben viszont a weboldalunk jelenleg még nem optimalizált, készítsünk elemzéseket a látogatókról, derítsük ki, milyen eszközről érkező felhasználók hogyan viselkednek, és ez alapján tervezzük meg az oldalunk optimalizálását!

Csapó Gergely

Alapító és vezérigazgató

Rackhost Zrt.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elkészül Hévízen a belvárosi gyógyhelyfejlesztési beruházás

A korábban félbehagyott beruházás miatt jelenleg bírósági eljárás zajlik a kivitelező ellen, de az ügyben még nem született ítélet.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentésére lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Új korszak indult a magyar vízügy történetében

A bizottsági ülésen szó volt arról is, hogy az Országos Vízügyi Főigazgatóság a gazdáknak, ingatlantulajdonosoknak egy applikációt indított, amely országszerte helyrajzi számmal jelzi a vízvisszatartási lehetőségeket, illetve, ahol be lehet jelenteni az ilyen igényeket.

Személyzet nélküli boltok nyitására készül a Coca-Cola HBC Magyarország

Az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció.

Hírek

Erősödött a forint szerda reggel

Erősödött a forint árfolyama szerda reggelre.

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Devizapiac – Minimálisan gyengült a forint hétfő reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...