Kezdőlap Edukáció Mobilra optimalizálás - ilyen a jó honlap
No menu items!

Mobilra optimalizálás – ilyen a jó honlap

A jó honlap egyik alapvető ismérve, hogy mobilról is megfelelően jelenik meg, azaz mobilra optimalizált. Mit is jelent ez pontosan és mire érdemes odafigyelni? Szakértőnk válaszol.

Forrás: Pixabay

Megvizsgáltuk a felhasználók és keresőoptimalizálás szempontjából is, hogy milyen egy jó honlap. Természetesen sok a közös elem, hiszen a Google is megpróbál a felhasználók fejével gondolkodni, és ez alapján rangsorolni a weboldalakat a keresőben. Viszont mégis van két kifejezetten fontos tényező, mely mindkét oldalról megközelítve egyaránt nagy jelentőséggel bír. Ezek a mobilra optimalizálás és az oldal gyorsasága. Ebben a cikkben a mobilra optimalizálás témakörét fejtjük ki bővebben. Mit is jelent pontosan és mire érdemes odafigyelni?

Mobilhasználat gyakorisága

Miért is tartjuk ennyire fontosnak a mobilra optimalizálást? Az utóbbi években rohamos mértékben terjedt az okostelefonok használata a lakosság körében, ezzel együtt pedig  mobilról történő internetezés is.

 

Internetelérésre használt eszközök
Forrás: NMHH

Ahogyan a különféle okos eszközök képernyőjének mérete és felbontása eltér, figyelembe kell venni ezeket a tényezőket a weboldalak kialakításánál is. Hiszen nem csupán látványbeli különbségeket okoz és esztétikai hátrányokat jelenthet a nem megfelelő megjelenés, hanem sok esetben a használhatóságot is nagymértékben befolyásolja.

Kézi eszközök használati aránya a neten
Forrás: NMHH

2017-ben a magyarok több mint fele már gyakrabban internetezett kézi eszközökön, mint asztali gépen. Természetesen az egyes eszközökről érkező felhasználók aránya az adott vállalkozás tevékenységi körétől, a honlap funkciójától és a látogatók összetételétől is függ, ezen adatok ismeretében döntsük el, hogy mekkora figyelmet fordítsunk a mobilos oldal fejlesztésére.

Miért fontos a mobilos optimalizálás?

Elsősorban nem a kereső, hanem a felhasználók miatt érdemes mobilbaráttá tenni az oldalunkat, hiszen ha telefonról nem tudják használni vagy nem találják meg a keresett információkat, nagy eséllyel visszafordulnak és keresnek egy másik számukra releváns honlapot. Nem beszélve arról, ha eleve be sem töltődik pár másodperc alatt az oldalunk mobilról.

A Google 2015. április 21-én vezette be a mobilbarát algoritmust, mellyel hivatalosan is elkezdődött a mobilra optimalizált oldalak előtérbe helyezése. Ezzel alátámasztva, hogy érdemes figyelembe venni a mobilról történő látogatásokat és a mobilos megjelenést is.

Fogalmak tisztázása

Mi a különbség a reszponzív és az adaptív oldal között?

A reszponzív oldal bármely eszközön optimálisan jelenik meg, igazodik a kijelző méretéhez. Ezt úgy is ellenőrizhetjük, ha a böngészőnket megpróbáljuk kisebb majd nagyobb méretre húzni, és amennyiben közben végig alkalmazkodik az oldal –tulajdonképpen csak átméreteződik–, akkor reszponzív design-nal van dolgunk.

Forrás: Pixabay

Adaptív design alatt azt értjük, mikor minden elem az adott eszközre van optimalizálva, és előfordul, hogy minden eszköz esetén más-más megjelenítést alkalmazunk. Ez azt eredményezi, hogy ennyiféleképpen kell megtervezni a struktúrát.

Ezzel a két módszerrel nem csupán mobil oldalt hozunk létre weboldalunk számára, hanem lehetővé tesszük minden eszközről a megfelelő megjelenítést.

Másik lehetőség az aldomain használata. Ebben az esetben a mobilról érkező látogatókat másik oldalra irányítjuk, mely mobilbarát. Általában az m.honlapneve.hu aldomaint használják erre a célra. Ha ezt a megoldást választjuk, vigyázzunk az árirányításokkal! Asztali aloldalakról ne a mobilos főoldalra irányítsuk a látogatókat, hanem a megfelelő mobilos aloldalra!

Manapság a reszponzív design a legelterjedtebb, de természetesen céljainktól és preferenciáinktól függ, hogy melyik verziót használjuk.

Tervezés

Forrás: Pixabay

Általában másféle információt keresnek, másra kíváncsiak különféle eszközökről érkező látogatók. Éppen ezért fontos, hogy a főoldalon, menüpontokra történő kattintás nélkül megtalálhatók legyenek a legfontosabb információk, melyeket a mobil eszközökről érkezők nagy valószínűséggel keresnek.

Itt még inkább fontos a design és a tartalom megfelelő használata, mint asztali környezetben, hiszen az átláthatóság és használhatóság követelménye kisebb kijelzőkön még inkább érvényesül.

Tipp: Kezdjük az oldal tervezését mobil környezetre, majd innen haladjunk a nagyobb eszközök felé, így elkerülhetjük, hogy a mobilos oldalunk végül túl zsúfolt legyen!

Amennyiben viszont a weboldalunk jelenleg még nem optimalizált, készítsünk elemzéseket a látogatókról, derítsük ki, milyen eszközről érkező felhasználók hogyan viselkednek, és ez alapján tervezzük meg az oldalunk optimalizálását!

Csapó Gergely

Alapító és vezérigazgató

Rackhost Zrt.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye

Az előző negyedévhez mérten a szezonálisan kiigazított adatok alapján a beruházások összértéke összehasonlító áron 1,1 százalékkal mérséklődött

A nemzetközi jegybanki együttműködés kulcsfontosságú

Az elmúlt éveket a sorozatos globális válságok jellemezték, amelyek következtében felértékelődött a jegybankok nemzetközi együttműködése

Új helyszínen az ÖKO Expó Kiállítás

Idén immár 6. alkalommal várja az ökológiai gazdálkodás iránt érdeklődő termelőket, feldolgozókat, kereskedőket, szolgáltatókat és természetesen a fogyasztókat a debreceni 

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

gyre távolabb költöznek a fővárosból az ingatlanvásárlók
Hirdetés

Hírek

KSH: 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye

Az előző negyedévhez mérten a szezonálisan kiigazított adatok alapján a beruházások összértéke összehasonlító áron 1,1 százalékkal mérséklődött

Új helyszínen az ÖKO Expó Kiállítás

Idén immár 6. alkalommal várja az ökológiai gazdálkodás iránt érdeklődő termelőket, feldolgozókat, kereskedőket, szolgáltatókat és természetesen a fogyasztókat a debreceni 

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

gyre távolabb költöznek a fővárosból az ingatlanvásárlók

Irány a Szamárfül Fesztivál – a nyár legvidámabb családi programja Pécsett

Nyár végén újra gyermekzsivajtól lesz hangos a pécsi Zsolnay Negyed: augusztus 22–24. között immár tizenharmadik alkalommal rendezik meg a Szamárfül Fesztivált.

Új gyakorlati képzés indul a falusi turizmus fellendítéséért

A turizmus az egyik leggyorsabban aktivizálható gazdasági ágazat a kistelepüléseken. Már egyetlen jól kialakított vendégház, felújított közösségi tér vagy tematikus program is új látogatókat hozhat.

Ausztriában dolgozózik? Nyugdíjtanácsadó napok Győrben és Szombathelyen

Azokat várják, akik alkalmazottként vagy vállalkozóként, illetve egyéb jogcímen - például gyermeknevelés, tanulmányok - szereznek nyugdíjjogosultságot a szomszédos országban - közölte a Magyar Államkincstár.

A vállalkozások önkéntesen 400 millió forintot fizettek be az adategyeztetési kampányban

Az adategyeztetés segítségével a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) úgy szűrje ki a szabályokat szándékosan kijátszó vállalkozásokat úgy, hogy közben a lehető legkevésbé terhelje a jogkövetőket.

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.