Németországban 9 eurós országos havi közlekedési bérletet vezetnek be. A Bundesrat jóváhagyása azt jelenti, hogy a három hónapos támogatott bérletterv június 1-jétől lép hatályba.
A német törvényhozás felsőháza pénteken véglegesen jóváhagyta azt a 2,5 milliárd eurós tervet, amely szerint nyáron 9 eurós országos havi tömegközlekedési jegyet kínálnának. A Politico információi szerint a Bundesrat jóváhagyása azt jelenti, hogy a három hónapos támogatott bérlet terve június 1-jétől lép életbe. Minden egyes havi bérlet az összes buszra, villamosra, metróra és egyéb helyi közlekedési eszközre, beleértve a helyközi járatokon közlekedő regionális vonatokat is, belépésre jogosít.
Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautópiacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól tudni kell. Az elektromos autózáshoz kapcsolódó adózási és üzemeltetési kérdések a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található.
Ez elméletileg lehetővé teszi, hogy az új jeggyel hatalmas kedvezménnyel lehessen utazni egész Németországban. Összehasonlításképpen: jelenleg egy havi jegy, amely csak a berlini tömegközlekedési rendszer két központi zónájában érvényes, havonta 86 euróba kerül.
A tömegközlekedési politikát Oroszország ukrajnai invázióját követően jelentették be, és az intézkedéscsomag részét képezi az energiaimporttól való függőség csökkentését és a tiszta közlekedési módok elterjedésének növelését célzó intézkedéseknek.
Volker Wissing közlekedési miniszter a héten úgy nyilatkozott, hogy az árcsökkentés esélyt ad a tömegközlekedési szolgáltatóknak arra, hogy meggyőzzék az autótulajdonosokat a végleges átállásra.
A kritikusok szerint a terv a vonatok és buszok zsúfoltságát fogja eredményezni, míg egyesek a gazdagabb turistaövezetekben attól tartanak, hogy ez a városlakók beáramlásához fog vezetni.
Érsek M. Zoltán