Csaknem másfél ezer ügyfelének nem biztosította az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét az MKB Bank, ezért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki rá.
Az MNB a fogyasztóvédelmi célvizsgálat során a 2018. július 5-től 2019. február 28-ig terjedő időszakot tekintették át. Azt ellenőrizték, a hitelintézet megfelelően biztosította-e a fogyasztóknak, hogy belföldi bankjegykiadó automatákból havonta kétszer, összesen legfeljebb 150 ezer forintnyi készpénzt díj- és költségmentesen vehessenek fel, a pénzforgalmi törvény előírásának megfelelően. Több fogyasztói bejelentés is érkezett ugyanis arról, hogy az MKB nem biztosítja ezt a lehetőséget.
A célvizsgálat során megállapították, hogy az MKB Banknál az adott időszakban rendszertechnikai hibák merültek fel. Emiatt nem tudta biztosítani az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét valamennyi, előzőleg erre vonatkozó nyilatkozatot tett lakossági ügyfele részére.
Emiatt a jegybank felhívta az MKB figyelmét jogszabályi rendelkezés betartására.
Kötelezte továbbá, hogy az érintett fogyasztóknak térítse vissza a készpénzfelvétel után jogsértő módon felszámított, és a vizsgálat lezárásáig még vissza nem fizetett díjat, költséget.
A bírságösszeg meghatározásakor az MNB enyhítő körülményként értékelte, hogy az MKB már a vizsgálat megkezdése előtt két rendszertechnikai hibát kijavított és az érintett fogyasztók többségének visszafizette a költségeit. A fogyasztóknak okozott anyagi kár 90 százaléka így már hatósági kötelezés nélkül megtérült.