Kezdőlap Portré Oliver Zipse állt a BMW élére
No menu items!

Oliver Zipse állt a BMW élére

A diszkrét reformer: új vezetőt kapott a BMW, Oliver Zipse, egy régi BMW-s feladata lesz válaszokat adni az új kihívásokra.

A csendes, szorgalmas munka mindig kifizetődik” – nyilatkozta Zipse tavaly októberben a Handelsbalttnak.

A német gazdasági napilap arra volt kíváncsi, miként tudott a BMW első külföldi autógyártóként többségi tulajdont szerezni egy kínai cégben. Az akkor még a termelési igazgató Zipse válasza ars poétikája is lehetne.

Mexikóban is ezt a stratégiát követte előző posztján. Hiába fenyegetett Trump büntetővámokkal, kitartott az új gyár építése mellett az USA déli szomszédjánál.

Az 55 éves mérnök a BMW új elnöke, a sikertelen Harald Krüger utódja. Nehéz időkben veszi át a volánt a bajor gyártónál. Kereskedelmi világháború, alternatív meghajtások és a XXI. századi mobilitásának kihívása – minden autógyártót érintő gondok, amelyek a BMW-t különösen nehéz helyzetbe hozták. Tíz év után először veszteséggel zárt egy negyedévet.

Veszteséges – új irányok?

Az új elnöknek mindenekelőtt el kell döntenie, melyik új technológiára tesz a márka. A cég jövője múlhat ezen. A kétezres évek elején a BMW az üzemanyagcéllás technológia európai pionírja volt. Amikor a kontinens gyártói az elektroautókat állították a fejlesztés középpontjába, Münchenben is váltottak.

Így rövid életű volt az egyetlen gyártásba került európai üzemanyagcellás autó, a 2006-ben bemutatott BMW 760h. A bajor cég az elektroautó szériagyártásában is az első volt a kontinensen. A 2011 óta készülő i3 ugyan a legeladottabb e-autó Németországban, gyártása ennek ellenére veszteséges. Ezért most ismét az üzemanyagcellában gondolkoznak Münchenben, azonban nem akarják feladni a villanyautó fejlesztést sem.

Igazi BMW-s karrier

Zipse tipikus BMW karriert fut be. Az előző négy elnök is termelési igazgató volt mielőtt a csúcsra került. Ennek ellenére meglepetés volt a megválasztása. A szaksajtó a csendes háttérember helyett a nagy visszhangokat kiváltó médiafellépéseiről híres fejlesztési igazgatót, Klaus Fröhlichet várta befutónak. Zipse elsősorban a munkavállak szavazásra jogosult képviselőinek köszönheti győzelmét. De a vállalati kultúrába is jobban passzol a csendes háttérember, mint a showman.

Az előddel, Harald Krügerrel elégedetlenek voltak a részvényesek. Vádjuk szerint nem volt elég határozott vezető. Többször alulmaradt a felügyelőbizottság elnökével, Norbert Reithoferrel folytatott szakmai vitákban is. Kérdés, hogy a csendes Zipse keményebben fogja-e majd a gyeplőt. Segíthet, hogy önfejű ember hírében áll. Az üzemanyagcella elkötelezett híveként meggyorsíthatja a fejlesztéseket újraindítását.

További előnye, hogy informatikát és matematikát is tanult az USA-ban. Ezzel lökést adhat a fejlesztéseknek a modellek digitalizálása területén, amelyet a szakértők a jövő egyik legnagyobb autóipari kihívásának tartanak.

Az elnökségért folytatott versenyben alulmaradt fejlesztési mérnököt az új vezető és az igazgaztótanács elnöke is a cégnél akarja tartani. Nem akarják a know-how-ját elveszteni. Ezért 2022-ig szóló szerződést kínálnának az 59 éves Klaus Fröhlichnek.

A probléma, hogy BMW belső szabályzata szerint a topvezetői posztok csak 60 éves korig tölthetők be. Kérdés az is, hogy maradni akar-e egyáltalán a szakember. A legutóbbi elnökségért folytatott versenyben az akkor alulmaradt Herbert Diess rövid idő után a VW-hez váltott, ahol röviddel később az igazgatótanács elnöke lett.

A VW vezetőjeként szakmai fórumokon többször elmérgesedett vitákat folytatott korábbi riválisával, a BMW vezetői székéből most távozni kényszerült Krügerrel. Münchenben remélik, hogy a történelem nem ismétli meg önmagát.

Vezetőváltás Magyarországon is  bekövetkezett. A BMW-nél az új vezér Maciej Galant, a Mercedes élén az új fönök Reinhard Münster, az Audit pedig Alfons Dintner vezeti.

 

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nacsa Lőrinc: tízéves a szórványmagyarságot segítő Petőfi Sándor Program

Az elmúlt évek során a Petőfi Sándor Program, valamint a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében több mint 1000 ösztöndíjas segítette a diaszpórában és szórványban élő magyar közösségeket.

Múzeumi prizma – Színes programmal várták az autistákat

A novemberben lezajlott foglalkozásokon olyan családok vehettek részt, akik autista gyermeket nevelnek.

JóAutók.hu: novemberben is az erős forint pörgette a használtautó-importot

A jelenlegi folyamatokra alapozva a JóAutók.hu arra számít, hogy a tavalyi 111 ezer helyett idén mintegy 128 ezer használt személyautót importálnak majd az országba.

A cégek szabadon használhatják fel az adómegtakarítást

A cégek visszajelzése alapján az adók mellett az adminisztratív terheket is enyhítették, így az egyéni vállalkozóknak a bevallásokat nem havonta, hanem negyedévenként kell majd beadni, míg a társasági adóelőleg befizetés értékhatárát 5 millióról 20 millió forintra emelték.
Hirdetés

Hírek

Nacsa Lőrinc: tízéves a szórványmagyarságot segítő Petőfi Sándor Program

Az elmúlt évek során a Petőfi Sándor Program, valamint a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében több mint 1000 ösztöndíjas segítette a diaszpórában és szórványban élő magyar közösségeket.

Múzeumi prizma – Színes programmal várták az autistákat

A novemberben lezajlott foglalkozásokon olyan családok vehettek részt, akik autista gyermeket nevelnek.

JóAutók.hu: novemberben is az erős forint pörgette a használtautó-importot

A jelenlegi folyamatokra alapozva a JóAutók.hu arra számít, hogy a tavalyi 111 ezer helyett idén mintegy 128 ezer használt személyautót importálnak majd az országba.

A cégek szabadon használhatják fel az adómegtakarítást

A cégek visszajelzése alapján az adók mellett az adminisztratív terheket is enyhítették, így az egyéni vállalkozóknak a bevallásokat nem havonta, hanem negyedévenként kell majd beadni, míg a társasági adóelőleg befizetés értékhatárát 5 millióról 20 millió forintra emelték.

Berobbant az Otthon Start, októberben minden rekord megdőlt

A szerződések számát tekintve is jelentős emelkedés történt, októberben összesen 9676 lakáscélú hitelszerződést írtak alá. Szeptemberhez képest ez 70 százalékos ugrás, tavaly októberhez képest 55 százalékos volt az emelkedés mértéke.

Pénzek gyorsuló külföldre áramlása? Igen! Tömeges pénzmenekítés? Egyáltalán nem!

a külföldi megtakarítások növekedése valós jelenség, de nem tömeges és nem rendszerszintű, a külföldi megtakarítások mértéke rendre nő, de a teljes lakossági vagyonhoz képest például gyakorlatilag nem változott idén (10,5% nagyságrendű volt Q1-ben és most Q3 is ennyi).

NAV: két kattintással be lehet kerülni a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisba (KOMA)

Akinek nincs köztartozása és időben beadta a bevallásait is, két kattintással bekerülhet a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisba (KOMA),

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.