Kezdőlap Portré Oliver Zipse állt a BMW élére
No menu items!

Oliver Zipse állt a BMW élére

A diszkrét reformer: új vezetőt kapott a BMW, Oliver Zipse, egy régi BMW-s feladata lesz válaszokat adni az új kihívásokra.

A csendes, szorgalmas munka mindig kifizetődik” – nyilatkozta Zipse tavaly októberben a Handelsbalttnak.

A német gazdasági napilap arra volt kíváncsi, miként tudott a BMW első külföldi autógyártóként többségi tulajdont szerezni egy kínai cégben. Az akkor még a termelési igazgató Zipse válasza ars poétikája is lehetne.

Mexikóban is ezt a stratégiát követte előző posztján. Hiába fenyegetett Trump büntetővámokkal, kitartott az új gyár építése mellett az USA déli szomszédjánál.

Az 55 éves mérnök a BMW új elnöke, a sikertelen Harald Krüger utódja. Nehéz időkben veszi át a volánt a bajor gyártónál. Kereskedelmi világháború, alternatív meghajtások és a XXI. századi mobilitásának kihívása – minden autógyártót érintő gondok, amelyek a BMW-t különösen nehéz helyzetbe hozták. Tíz év után először veszteséggel zárt egy negyedévet.

Veszteséges – új irányok?

Az új elnöknek mindenekelőtt el kell döntenie, melyik új technológiára tesz a márka. A cég jövője múlhat ezen. A kétezres évek elején a BMW az üzemanyagcéllás technológia európai pionírja volt. Amikor a kontinens gyártói az elektroautókat állították a fejlesztés középpontjába, Münchenben is váltottak.

Így rövid életű volt az egyetlen gyártásba került európai üzemanyagcellás autó, a 2006-ben bemutatott BMW 760h. A bajor cég az elektroautó szériagyártásában is az első volt a kontinensen. A 2011 óta készülő i3 ugyan a legeladottabb e-autó Németországban, gyártása ennek ellenére veszteséges. Ezért most ismét az üzemanyagcellában gondolkoznak Münchenben, azonban nem akarják feladni a villanyautó fejlesztést sem.

Igazi BMW-s karrier

Zipse tipikus BMW karriert fut be. Az előző négy elnök is termelési igazgató volt mielőtt a csúcsra került. Ennek ellenére meglepetés volt a megválasztása. A szaksajtó a csendes háttérember helyett a nagy visszhangokat kiváltó médiafellépéseiről híres fejlesztési igazgatót, Klaus Fröhlichet várta befutónak. Zipse elsősorban a munkavállak szavazásra jogosult képviselőinek köszönheti győzelmét. De a vállalati kultúrába is jobban passzol a csendes háttérember, mint a showman.

Az előddel, Harald Krügerrel elégedetlenek voltak a részvényesek. Vádjuk szerint nem volt elég határozott vezető. Többször alulmaradt a felügyelőbizottság elnökével, Norbert Reithoferrel folytatott szakmai vitákban is. Kérdés, hogy a csendes Zipse keményebben fogja-e majd a gyeplőt. Segíthet, hogy önfejű ember hírében áll. Az üzemanyagcella elkötelezett híveként meggyorsíthatja a fejlesztéseket újraindítását.

További előnye, hogy informatikát és matematikát is tanult az USA-ban. Ezzel lökést adhat a fejlesztéseknek a modellek digitalizálása területén, amelyet a szakértők a jövő egyik legnagyobb autóipari kihívásának tartanak.

Az elnökségért folytatott versenyben alulmaradt fejlesztési mérnököt az új vezető és az igazgaztótanács elnöke is a cégnél akarja tartani. Nem akarják a know-how-ját elveszteni. Ezért 2022-ig szóló szerződést kínálnának az 59 éves Klaus Fröhlichnek.

A probléma, hogy BMW belső szabályzata szerint a topvezetői posztok csak 60 éves korig tölthetők be. Kérdés az is, hogy maradni akar-e egyáltalán a szakember. A legutóbbi elnökségért folytatott versenyben az akkor alulmaradt Herbert Diess rövid idő után a VW-hez váltott, ahol röviddel később az igazgatótanács elnöke lett.

A VW vezetőjeként szakmai fórumokon többször elmérgesedett vitákat folytatott korábbi riválisával, a BMW vezetői székéből most távozni kényszerült Krügerrel. Münchenben remélik, hogy a történelem nem ismétli meg önmagát.

Vezetőváltás Magyarországon is  bekövetkezett. A BMW-nél az új vezér Maciej Galant, a Mercedes élén az új fönök Reinhard Münster, az Audit pedig Alfons Dintner vezeti.

 

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között
Hirdetés

Hírek

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.