Kezdőlap Közlekedés Óriási veszteség, kalapozik a Boeing
No menu items!

Óriási veszteség, kalapozik a Boeing

Fotó: youtube/Boein

A bajba jutott Boeing a múlt héten több, mint 6 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségről számolt be, a repülőgépgyártóezért további 19 milliárd dollárt kér a befektetőktől.

A Boeing, a bajba jutott amerikai repülőgépgyártó arra kéri a befektetőket, hogy mintegy 19 milliárd dollárt pumpáljanak a cégbe, hogy megerősítsék mérlegét, és megvédjék befektetési besorolású hitelminősítését a „bóvli” státuszra való csökkentéstől. A vállalat, amelynek pénzügyeit számos biztonsági probléma, valamint egy hónapok óta tartó sztrájk szorongatja, hétfőn jelentette be terveit, miután a múlt héten 6 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségről számolt be – írja a The Times.

A repülőgépgyártó 90 millió új részvény eladását tervezi, amelyek értéke a részvények jelenlegi piaci árfolyama alapján közel 14 milliárd dollár, valamint 5 milliárd dollár értékben letéti részvényeket, amelyek elsőbbségi részvényekké alakulnának át. A Boeing, amelynek székhelye Virginiában van, nem volt hajlandó bővebben kifejteni a tőzsdei bejelentést, amely szerint a bevont pénzt „általános vállalati célokra” fordítanák.

A vállalat alig két hete jelezte, hogy akár 25 milliárd dollárt is megpróbálna felvenni a befektetőktől, és az elemzők arra számítanak, hogy az új részvények ára meglehetősen közel lesz a jelenlegi piaci árhoz. Hétfőn a Boeing részvényei 4,32 dolláros, azaz 2,8 százalékos csökkenéssel 150,69 dolláron zártak New Yorkban, ami több mint 40 százalékos esést jelent az év eleje óta.

A Boeing a világ két legnagyobb repülőgépgyártójának egyike, és válságok sorozatával néz szembe, amióta 2018-ban és 2019-ben két, 346 utas és személyzet halálát okozó szerencsétlenséget követően le kellett állítania 737 Max típusú repülőgépeit. A hírneve idén januárban újabb csapást szenvedett, amikor egy ajtópanel leszakadt a repülés közben, ami arra késztette a szabályozó hatóságot, hogy korlátozza a Max repülőgépek gyártását.

Legutóbb a kereskedelmi repülőgépek gyártását az amerikai nyugati parton sztrájkhullám sújtotta, 33 000 gépész sztrájkolt a fizetés és a juttatások miatt kialakult vitában. A sztrájk szeptember közepén kezdődött, és a becslések szerint napi 50 millió dollárba kerül a Boeingnek. A vállalat legutóbbi ajánlatát múlt szerdán elutasították.

A termelésre vonatkozó hatósági ellenőrzések és a sztrájk hatása a múlt héten a Boeing pénzügyeiben is megmutatkozott, amikor a szeptember végéig tartó három hónapra vonatkozóan 6,2 milliárd dolláros veszteséget jelentett be. Eddig 10 milliárd dollár készpénzt használt fel 2024-ben – a készpénzállomány felét -, és a vezetők arra számítanak, hogy a Boeing 2025-ben is folytatja a készpénzégetést.

A csoport adósságállománya 58 milliárd dollár, és mindhárom nagy hitelminősítő intézet egy fokozattal a „bóvli” státusz fölé sorolja a Boeinget. A vállalat besorolása még soha nem esett a befektetési fokozat alá, de az egyik ügynökség, az S&P Global Ratings figyelmeztetett, hogy ez megváltozhat, ha a vállalat készpénzállománya tovább csökken.

Kelly Ortbergre, aki augusztusban vette át a botrányok miatt szenátusi vizsgálattal is sújtott, majd további botrányokkal terhelt Boeing vezérigazgatói posztját, az a feladat hárul, hogy helyreállítsa a vállalat hírnevét. A múlt héten „alapvető kultúraváltásra” szólított fel a vállalaton belül, és elfogadta, hogy a vállalatba vetett bizalom megromlott. Hozzátette, hogy a Boeing „túl sok adóssággal terhelt”, és elismerte, hogy „súlyos hibák” történtek a teljesítményében.

„Ez egy nagy hajó, amelynek időbe telik, amíg megfordul, de ha ez megtörténik, akkor képes lesz újra nagyszerűvé válni” – mondta az alkalmazottaknak.

A 64 éves Ortberg a mérleg megerősítése mellett ebben a hónapban bejelentette, hogy a Boeing az elkövetkező hónapokban 17 000 munkahelyet – a globális létszám tizedét – szüntet meg.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.