Kezdőlap Cégvilág Öt trend, ami a digitális ügyfélélményt formálja
No menu items!

Öt trend, ami a digitális ügyfélélményt formálja

A technológia talán még sohasem játszott akkora szerepet az értékesítésben és különösen az ügyfél elégedettség elérésében, mint manapság. Ezért sem mellékes, hogy milyen új tendenciákat érdemes követni.  Az írás azoknak készült, akik a digitális forradalom aktualitásaiban kívánnak naprakészen ‘mozogni’.

Több élményt kell adni

Noha a minőségi termék vagy szolgáltatás természetesen alapkövetelmény marad a jövőben is, a vállalkozásoknak ennél többet kell adniuk. A közösségi oldalakon szerzett tapasztalatok okán már elvárás a szórakoztatás, a tanulás, a tapasztalatok megosztása, a másokkal való virtuális együttlét is. Miközben a cégek a kreatív energiáikat az ilyen „kiegészítő”, az ügyfélszerzésben és -megtartásban fontos szerepet játszó szolgáltatásokra fordítják, a rutinszerűen megoldható feladatokat rábízhatják az egyre fejlettebb ügyfélkapcsolati megoldásokra – állítják az SAP Center for Business Insight szakértői.

Terjedő mesterséges intelligencia alapú megoldások

A vásárlók egyre inkább megszokják és megkedvelik a mesterséges intelligenciával támogatott rendszereket. A McKinsey kutatásai szerint az Amazonon történő vásárlások több mint harmadában, a Netflix esetében pedig háromnegyedében a gépi tanuláson alapuló algoritmus javaslatát fogadjuk el.

A következő lépés a keresőmotor-optimalizálás mintájára a „mesterséges intelligencia optimalizálás” lesz, amely további segítséget nyújt abban, hogy a termékek és szolgáltatások minél hatékonyabban és csalogatóbban jelenjenek meg a virtuális térben.

A mesterséges intelligencia megoldások az „ember-ember” interakciókban is segítenek, amikor például az ügyfelek viselkedését elemezve felkészítik az ügyfélszolgálat munkatársát a várható nehézségekre.

Az ügyfél is részt akar venni a játékban

A vásárlók már nem csupán passzív befogadók vagy felhasználók, hanem kreatív alkotóként vagy „termelőként” is csatlakozhatnak az üzleti modellhez. Az előbbire példa, ha egy játékfejlesztő vállalkozás nyílt platformján a játékosok új szinteket vagy modulokat alkotnak, a másikra pedig az, amikor a háztartások a napelemmel termelt áramot felajánlják az elektromos hálózatnak.

Ezzel nemcsak maguknak, de az eladónak vagy szolgáltatónak is értéket teremtenek, amivel természetesen mindkét fél jól jár. Bár az adatvédelem egyre hangsúlyosabbá válik, sokan továbbra is „önként és dalolva” bocsátják rendelkezésre adataikat.

Digitális közösségek építése

A technológia a vásárlók számára is lehetővé tette, hogy megismerjék egymást, és – szinte pillanatok alatt – szövetségekbe, digitális törzsekbe szerveződjenek. Például a Redditen már több mint 140 ezer globális közösség jött létre, komolyabb és kevésbé komoly témák körül.

A vállalkozásoknak ezért olyan digitális tárgyakat (fotókat, értékeléseket, frissítéseket stb.) kell kitalálniuk és kínálniuk, amelyek közösségépítő és -megtartó erővel rendelkeznek.

A zeneszolgáltatók számára például ilyenek a kedvenc zeneszámokból összeállított listák, amelyek a hasonló ízlésű közönségnek témát, a szolgáltatónak pedig bevételnövelő lehetőséget jelentenek.

Értékteremtés

Az etikus vásárlás mozgalmának elterjedése is mutatja, hogy a vásárlói döntések már nem csupán a termék vagy szolgáltatás minőségén alapulnak, hanem azon is, hogy a vállalkozások által képviselt értékek mennyire felelnek meg a személyes, erkölcsi vagy fenntarthatósági elvárásoknak. Ehhez a vállalkozásoknak tisztában kell lenniük, hogy a piacukat milyen értékítéletek befolyásolják, és ezeket az értékeket minél transzparensebben kell képviselniük. Jónak lenni ugyanis nemcsak jó, de kifizetődő is: egy felmérés szerint a vásárlók kétharmada választja olyan cégeknek a termékeit, amelyekről úgy tartja, hogy elősegítik a pozitív társadalmi változásokat.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bánhegyi Zsófia lett az Év Európai Marketingszakembere

  Az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation, amelynek a Magyar Marketing Szövetség is...

Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez

Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez.

Titkok sora, hogyan lett Izrael a sikeres start-up nemzet.

„A zsidók alapvető tulajdonsága az elégedetlenség” - mondta Simón Peresz, Izrael...

A Napenergia Plusz Program sikere: 100 megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig

Száz megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig a Napenergia Plusz Programban, a több mint 21 ezer támogatott háztartás fele már elkészült a modern napelemes rendszerekkel.
Hirdetés

Hírek

A Kína-USA kereskedelem összeomlott, de megvan Kína új iránya

A Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelem drámai...

Itt a Shein indiai csavarja Trump vámháborújára

A Shein és indai partnere a Reliance Retail egy...

Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez

Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez.

Titkok sora, hogyan lett Izrael a sikeres start-up nemzet.

„A zsidók alapvető tulajdonsága az elégedetlenség” - mondta Simón Peresz, Izrael...

A Napenergia Plusz Program sikere: 100 megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig

Száz megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig a Napenergia Plusz Programban, a több mint 21 ezer támogatott háztartás fele már elkészült a modern napelemes rendszerekkel.

A Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A Fitch Ratings ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását stabil kilátások mellett, így a három nagy hitelminősítő - a Fitch Ratings, a Standard and Poors és a Moody’s

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között, a Jazeera Airways járata heti kétszer közlekedik - mondta Illés Boglárka, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára csütörtökön a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tartott járatindításon.
Hirdetés

Gazdaság

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett