Kezdőlap Autó Prémium élmény gazdaságos egyterűben. BMW 230e Active Tourer Teszt.
No menu items!

Prémium élmény gazdaságos egyterűben. BMW 230e Active Tourer Teszt.

Miközben a legújabb SUV-k felfelé és széltében-hosszában is folyamatosan növekednek, a BMW a saját identitását megtartva egy olyan, praktikus családi egyterűvel lépett a piacra, ami a kényelmes és prémium belső tér élménye mellett az üzleti és a családi használatra is a gazdaságos autózási élményét is ígéri.

A második generációs BMW 2-es Active Tourer nem az a modell, amit a bajor márkától elsőként választanánk, ha klasszikus, lóerőben gazdag vezetési élményre gondolunk. De mivel a praktikum és a térkihasználás, mint örök értékek itt prémium köntösben jelennek meg, mégis van miért erre a rendhagyó modellre szavazni. A 230e változat plug-in hibrid hajtáslánca, 326 lóerős teljesítménye és a BMW-re jellemző sportosan elegáns vezethetőség is olyan kombinációt alkot, amely tovább növeli a választás értelmét.

Elöljáróban érdemes megjegyezni, hogy a bajor autógyártónál a 2-es BMW önmagában nem jelent egy tisztán megfogalmazott típus kategóriát: a szám alatt több, különféle autó megtalálható. Ugyanakkor a 2-es Active Tourer már a megjelenésében is hozza a márka egyedi, sportos karaktervonalait, amit csak vonzóbbá tesz a nagy hűtőmaszk, a magas tetővonal, és a határozottan karakteres vonalvezetés. A tesztautónk Sanremo zöld fényezése és az M Sport csomag dinamikus részletei pedig még inkább erősítik a felsőkategóriás érzést. Arról nem beszélve, hogy az autóba ülve és útra kelve, már azonnal érződik, hogy az Active Tourer nagyon ki van találva és össze van rakva. Annak ellenére, hogy az egyterű, háromhengeres motor, elsőkerék-meghajtás első hallásra nem túl ígéretes kombináció egy BMW logó mögött, az a magabiztosság, ahogy a kocsi beveszi a kanyarokat, a feszes, mégis kényelmes futómű, valamint a csend, ami az elektromos üzemmódban körülölel – mind azt jelzi, hogy a bajor márka ennél a változatál is a maximumra törekedett.

Az ajtót kinyitva, a belső teret szemlélve sem ér bennünket csalódás. Az ívelt kijelzőpár, az elegáns hangulatvilágítás és a lebegő hatású középkonzol modern, letisztult hangulatot áraszt, miközben a kárpitok minősége és a részletek kidolgozottsága sem hagy kívánnivalót maga után. Az ülések kényelme hosszabb utak során is kifogástalan, az ergonómia pedig példaértékű. A beltér méretei szintén az egyterű műfaj erősségeit hozzák. Az üléspozíció magas, a kilátás kiváló, a hátsó ülések pedig tologathatók, így a csomagtér 406-tól akár 1370 literig is bővíthető. Az elektromos vonóhorog és a praktikus tárolórekeszek pedig tovább növelik a használati értéket.

A BMW új infotainment rendszere látványos és intuitív. Az ívelt kijelzőpanel két képernyőt foglal magába, amelyek felbontása kiváló, grafikájuk perfekt és átlátható. Az érintéses vezérlés jól működik, habár a korábbi forgótárcsás iDrive rendszer néha hiányzik, amikor bizonyos funkciókat keresünk. Az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli kapcsolata gördülékeny, bár a menük mélyére néha túl sok lépés vezet.

A plug-in hibrid hajtáslánc egy háromhengeres, 1,5 literes turbómotorból és egy elektromotorból áll. Bár az előbbi nem klasszikus BMW-s megoldás, a rendszer működése hibátlan. A két hajtásforrás együtt 5,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé, miközben a tisztán elektromos hatótáv 60-90 kilométer között mozog. Ha viszont csak a benzinmotor működik, a 7 liter körüli átlagfogyasztás az, amivel számolnunk kell. Városi környezetben az autó csendes és takarékos, országúton pedig dinamikus és stabil. A kormányzás pontos, a váltó finoman kapcsol, és a futómű szinte tökéletes egyensúlyban van a kényelem és a sportosság között, miközben a Harman/Kardon hangrendszer igazán prémium HiFi élményt biztosít.

A 230e Active Tourer nem a klasszikus BMW vérvonalat képviseli, de kétségtelenül nagyon jó autó. Olyan modell, amely a saját erősségeivel bizonyítja, hogy van még létjogosultsága az egyterűeknek – ha ilyen tulajdonságokkal érkeznek.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mikor nem éri meg az Otthon Start hitel?

Van azonban egy olyan korlátozó tényező az Otthon Start esetében, ami a CSOK Plusznál nincs: ez az első lakás megvásárlására vonatkozó - igaz, nem túl szigorú - követelmény.

Fejlődik a Körös-Maros Nemzeti Park kezelési infrastruktúrája

Kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése a Körös-Maros Nemzeti Park területén, amelyhez a most induló Környezet- és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) Plusz egyik projektje is hozzájárul.

Akkora drágulást hozhat az Otthon Start, hogy már nem is éri meg felvenni?

A budapesti ingatlanpiacon tapasztalható árrobbanás miatt az Otthon Start Program 3%-os kamatozású hitele egyre kevésbé jelenthet valódi segítséget a lakásvásárlóknak.

Varga Mihály: továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

A monetáris tanács stabilitásorientált megközelítésének megfelelően keddi ülésén 6,50 százalékon tartotta az alapkamatot, és értékelése szerint továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása
Hirdetés

Hírek

Mikor nem éri meg az Otthon Start hitel?

Van azonban egy olyan korlátozó tényező az Otthon Start esetében, ami a CSOK Plusznál nincs: ez az első lakás megvásárlására vonatkozó - igaz, nem túl szigorú - követelmény.

Fejlődik a Körös-Maros Nemzeti Park kezelési infrastruktúrája

Kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése a Körös-Maros Nemzeti Park területén, amelyhez a most induló Környezet- és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) Plusz egyik projektje is hozzájárul.

Akkora drágulást hozhat az Otthon Start, hogy már nem is éri meg felvenni?

A budapesti ingatlanpiacon tapasztalható árrobbanás miatt az Otthon Start Program 3%-os kamatozású hitele egyre kevésbé jelenthet valódi segítséget a lakásvásárlóknak.

Varga Mihály: továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

A monetáris tanács stabilitásorientált megközelítésének megfelelően keddi ülésén 6,50 százalékon tartotta az alapkamatot, és értékelése szerint továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

BÉT – Felülteljesítő volt a Budapesti Értéktőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 324,2 pontos, 0,31 százalékos emelkedéssel, 105 155,63 ponton zárt kedden.

Az Otthon Start program kombinálható más otthonteremtési támogatással

Megjelent az Otthon Start program és a meglevő otthonteremtési támogatások összehangolását lehetővé tevő rendelet

Hatéves rekord a lakóingatlanok iránti kereslet – a vevők közel 3/4-e hitelt is felvenne

Az ingatlan.com kutatása szerint a lakáskeresők 71 százaléka részben hitelből finanszírozná a lakásvásárlást, szemben a márciusi 52 százalékkal. Az eladó lakóingatlant keresők több mint fele fél éven belül tervezi a vásárlást.

Átadták a Kallós Zoltán Külhoni Magyarságért Díjat

Átadták a Kallós Zoltán Külhoni Magyarságért Díjat hétfőn az Országházban, az elismerést tíz személy és szervezet, köztük néptáncegyüttes, gyermeklap és közösségi tér vehette át idén.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.