Miközben a legújabb SUV-k felfelé és széltében-hosszában is folyamatosan növekednek, a BMW a saját identitását megtartva egy olyan, praktikus családi egyterűvel lépett a piacra, ami a kényelmes és prémium belső tér élménye mellett az üzleti és a családi használatra is a gazdaságos autózási élményét is ígéri.
A második generációs BMW 2-es Active Tourer nem az a modell, amit a bajor márkától elsőként választanánk, ha klasszikus, lóerőben gazdag vezetési élményre gondolunk. De mivel a praktikum és a térkihasználás, mint örök értékek itt prémium köntösben jelennek meg, mégis van miért erre a rendhagyó modellre szavazni. A 230e változat plug-in hibrid hajtáslánca, 326 lóerős teljesítménye és a BMW-re jellemző sportosan elegáns vezethetőség is olyan kombinációt alkot, amely tovább növeli a választás értelmét.
Elöljáróban érdemes megjegyezni, hogy a bajor autógyártónál a 2-es BMW önmagában nem jelent egy tisztán megfogalmazott típus kategóriát: a szám alatt több, különféle autó megtalálható. Ugyanakkor a 2-es Active Tourer már a megjelenésében is hozza a márka egyedi, sportos karaktervonalait, amit csak vonzóbbá tesz a nagy hűtőmaszk, a magas tetővonal, és a határozottan karakteres vonalvezetés. A tesztautónk Sanremo zöld fényezése és az M Sport csomag dinamikus részletei pedig még inkább erősítik a felsőkategóriás érzést. Arról nem beszélve, hogy az autóba ülve és útra kelve, már azonnal érződik, hogy az Active Tourer nagyon ki van találva és össze van rakva. Annak ellenére, hogy az egyterű, háromhengeres motor, elsőkerék-meghajtás első hallásra nem túl ígéretes kombináció egy BMW logó mögött, az a magabiztosság, ahogy a kocsi beveszi a kanyarokat, a feszes, mégis kényelmes futómű, valamint a csend, ami az elektromos üzemmódban körülölel – mind azt jelzi, hogy a bajor márka ennél a változatál is a maximumra törekedett.
Az ajtót kinyitva, a belső teret szemlélve sem ér bennünket csalódás. Az ívelt kijelzőpár, az elegáns hangulatvilágítás és a lebegő hatású középkonzol modern, letisztult hangulatot áraszt, miközben a kárpitok minősége és a részletek kidolgozottsága sem hagy kívánnivalót maga után. Az ülések kényelme hosszabb utak során is kifogástalan, az ergonómia pedig példaértékű. A beltér méretei szintén az egyterű műfaj erősségeit hozzák. Az üléspozíció magas, a kilátás kiváló, a hátsó ülések pedig tologathatók, így a csomagtér 406-tól akár 1370 literig is bővíthető. Az elektromos vonóhorog és a praktikus tárolórekeszek pedig tovább növelik a használati értéket.
A BMW új infotainment rendszere látványos és intuitív. Az ívelt kijelzőpanel két képernyőt foglal magába, amelyek felbontása kiváló, grafikájuk perfekt és átlátható. Az érintéses vezérlés jól működik, habár a korábbi forgótárcsás iDrive rendszer néha hiányzik, amikor bizonyos funkciókat keresünk. Az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli kapcsolata gördülékeny, bár a menük mélyére néha túl sok lépés vezet.
A plug-in hibrid hajtáslánc egy háromhengeres, 1,5 literes turbómotorból és egy elektromotorból áll. Bár az előbbi nem klasszikus BMW-s megoldás, a rendszer működése hibátlan. A két hajtásforrás együtt 5,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé, miközben a tisztán elektromos hatótáv 60-90 kilométer között mozog. Ha viszont csak a benzinmotor működik, a 7 liter körüli átlagfogyasztás az, amivel számolnunk kell. Városi környezetben az autó csendes és takarékos, országúton pedig dinamikus és stabil. A kormányzás pontos, a váltó finoman kapcsol, és a futómű szinte tökéletes egyensúlyban van a kényelem és a sportosság között, miközben a Harman/Kardon hangrendszer igazán prémium HiFi élményt biztosít.
A 230e Active Tourer nem a klasszikus BMW vérvonalat képviseli, de kétségtelenül nagyon jó autó. Olyan modell, amely a saját erősségeivel bizonyítja, hogy van még létjogosultsága az egyterűeknek – ha ilyen tulajdonságokkal érkeznek.
Érsek M. Zoltán