Kezdőlap Autó Prémium élmény gazdaságos egyterűben. BMW 230e Active Tourer Teszt.
No menu items!

Prémium élmény gazdaságos egyterűben. BMW 230e Active Tourer Teszt.

Miközben a legújabb SUV-k felfelé és széltében-hosszában is folyamatosan növekednek, a BMW a saját identitását megtartva egy olyan, praktikus családi egyterűvel lépett a piacra, ami a kényelmes és prémium belső tér élménye mellett az üzleti és a családi használatra is a gazdaságos autózási élményét is ígéri.

A második generációs BMW 2-es Active Tourer nem az a modell, amit a bajor márkától elsőként választanánk, ha klasszikus, lóerőben gazdag vezetési élményre gondolunk. De mivel a praktikum és a térkihasználás, mint örök értékek itt prémium köntösben jelennek meg, mégis van miért erre a rendhagyó modellre szavazni. A 230e változat plug-in hibrid hajtáslánca, 326 lóerős teljesítménye és a BMW-re jellemző sportosan elegáns vezethetőség is olyan kombinációt alkot, amely tovább növeli a választás értelmét.

Elöljáróban érdemes megjegyezni, hogy a bajor autógyártónál a 2-es BMW önmagában nem jelent egy tisztán megfogalmazott típus kategóriát: a szám alatt több, különféle autó megtalálható. Ugyanakkor a 2-es Active Tourer már a megjelenésében is hozza a márka egyedi, sportos karaktervonalait, amit csak vonzóbbá tesz a nagy hűtőmaszk, a magas tetővonal, és a határozottan karakteres vonalvezetés. A tesztautónk Sanremo zöld fényezése és az M Sport csomag dinamikus részletei pedig még inkább erősítik a felsőkategóriás érzést. Arról nem beszélve, hogy az autóba ülve és útra kelve, már azonnal érződik, hogy az Active Tourer nagyon ki van találva és össze van rakva. Annak ellenére, hogy az egyterű, háromhengeres motor, elsőkerék-meghajtás első hallásra nem túl ígéretes kombináció egy BMW logó mögött, az a magabiztosság, ahogy a kocsi beveszi a kanyarokat, a feszes, mégis kényelmes futómű, valamint a csend, ami az elektromos üzemmódban körülölel – mind azt jelzi, hogy a bajor márka ennél a változatál is a maximumra törekedett.

Az ajtót kinyitva, a belső teret szemlélve sem ér bennünket csalódás. Az ívelt kijelzőpár, az elegáns hangulatvilágítás és a lebegő hatású középkonzol modern, letisztult hangulatot áraszt, miközben a kárpitok minősége és a részletek kidolgozottsága sem hagy kívánnivalót maga után. Az ülések kényelme hosszabb utak során is kifogástalan, az ergonómia pedig példaértékű. A beltér méretei szintén az egyterű műfaj erősségeit hozzák. Az üléspozíció magas, a kilátás kiváló, a hátsó ülések pedig tologathatók, így a csomagtér 406-tól akár 1370 literig is bővíthető. Az elektromos vonóhorog és a praktikus tárolórekeszek pedig tovább növelik a használati értéket.

A BMW új infotainment rendszere látványos és intuitív. Az ívelt kijelzőpanel két képernyőt foglal magába, amelyek felbontása kiváló, grafikájuk perfekt és átlátható. Az érintéses vezérlés jól működik, habár a korábbi forgótárcsás iDrive rendszer néha hiányzik, amikor bizonyos funkciókat keresünk. Az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli kapcsolata gördülékeny, bár a menük mélyére néha túl sok lépés vezet.

A plug-in hibrid hajtáslánc egy háromhengeres, 1,5 literes turbómotorból és egy elektromotorból áll. Bár az előbbi nem klasszikus BMW-s megoldás, a rendszer működése hibátlan. A két hajtásforrás együtt 5,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé, miközben a tisztán elektromos hatótáv 60-90 kilométer között mozog. Ha viszont csak a benzinmotor működik, a 7 liter körüli átlagfogyasztás az, amivel számolnunk kell. Városi környezetben az autó csendes és takarékos, országúton pedig dinamikus és stabil. A kormányzás pontos, a váltó finoman kapcsol, és a futómű szinte tökéletes egyensúlyban van a kényelem és a sportosság között, miközben a Harman/Kardon hangrendszer igazán prémium HiFi élményt biztosít.

A 230e Active Tourer nem a klasszikus BMW vérvonalat képviseli, de kétségtelenül nagyon jó autó. Olyan modell, amely a saját erősségeivel bizonyítja, hogy van még létjogosultsága az egyterűeknek – ha ilyen tulajdonságokkal érkeznek.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

A gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás ma lép életbe

A szereplők vállalták, hogy az érintett gyógyszerek árát önkéntesen a 2024. december 31-i szintre csökkentik vissza és azt 2026. június végéig alkalmazzák.

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.
Hirdetés

Hírek

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.

Az éghajlatváltozás az élelmezésbiztonság egyik legnagyobb kockázata

Hazánk vízgazdálkodási stratégiával, valamint a precíziós öntözéstechnológiák támogatásával csökkenti az aszályok és a kiszámíthatatlan időjárás okozta kihívásokat

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg