Fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a Wizz Airnél, valamint a Kartago Tours utazási irodánál az elmúlt napokban tapasztalt helytelen utastájékoztatási gyakorlat miatt.
A vizsgálat lefolytatására Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egyetértésével Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár utasította a Fővárosi Kormányhivatalt.
A Wizz Air légitársaság június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt helytelen utastájékoztatás miatt szükséges vizsgálat indítása az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt.
Vizsgálat indul a Kartago Tours által szervezett tunéziai utazásokkal kapcsolatban is, amelyek során 144 utas 16 és 26 órás reptéri várakozás után indulhatott csak útnak.
A Miniszterelnökség közölte: minden ilyen esetben szigorúan vizsgálják, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e ügyfeleiket, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok.