Kezdőlap Turizmus Országszlogen: "Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása"
No menu items!

Országszlogen: “Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása”

A Turizmus Summit 2018 konferencián bemutatták Magyarország új országmárkáját, amelynek szlogenje: “Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása”. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a turizmus az egyik legsikeresebb nemzetgazdasági ágazat.

Ennek okát abban látta, hogy az ország az egyik legbiztonságosabb Európában. A konferencián Budapesten, ahol Pro Turismo díjjal ismerték el a turizmusban kiemelkedő szakembereket.

A turizmus mára a bruttó hazai termék (GDP) valamivel több mint 10 százalékát adja, 400 ezer embernek ad munkát. A tavalyi év minden idők legjobb éve volt a turizmusban, és az idei év is hasonló, vagy nagyobb sikerekkel kecsegtet – jelentette ki a kormányfő.

Orbán Viktor hangsúlyozta: Magyarország ma erős ország, méretét meghaladó sikerekre képes országot láthat benne, aki rá tekint. Egyre többen kíváncsiak az országra, elismerik, mert vannak fiatal vállalkozók, akik sikereket érnek el, nem csak itthon, hanem külföldön is – mondta.

A miniszterelnök úgy vélekedett: a turizmusban sikeres vállalkozó szükségszerűen hazafi, a turizmus a pénzkeresetnek az a formája, ami egyben hazaszeretet is.

Orbán Viktor elmondta, hogy a gazdasági eredményeknek köszönhetően Magyarországnak már nemcsak a szabadsága, hanem az ereje is megvan arra, hogy az idegenforgalomban is újjáépítsenek, amit lehet.

Az ágazatban sokan külföldi tapasztalatokkal is rendelkeznek, ami “jól van így” – fogalmazott a miniszterelnök. Arra biztatta a szakmában dolgozó fiatalokat, hogy szerezzenek tapasztalatokat, nem elfeledve, hogy van egy hazájuk, ahová hazatérhetnek, ahol hasznosíthatják azokat.

Kitért arra is, hogy Magyarország bekerült az Európa jövőjéről szóló viták sűrűjébe, ahol vannak a bevándorláspártiak és a bevándorlás-ellenesek. Magyarország a függetlenségével meg akarja őrizni a kulturális örökségét és életmódját – szögezte le.

Az ideirányuló figyelemnek vannak hátrányai, mégis mindez egyre több embert ösztönöz arra, hogy ide jöjjön. Ezt ki kell használni – mondta. Ha sikeresek és erősek vagyunk, akkor a turizmusban is jól teljesítünk – jelezte.

Orbán Viktor szerint érdemes támogatni az ágazatot és a turizmusban dolgozókat, az eredmények megerősítik ezt. Az idén a kormány rekordösszegű támogatást nyújtott, és a tervek szerint jövőre is fog nyújtani – közölte.

terv az, hogy az ágazat hozzájárulása a GDP-hez 2030-ig a mostani 10-ről 16 százalékkal emelkedjen. Budapest mellett Magyarország minden szegletét be kell kapcsolni a turizmus vérkeringésébe, tovább kell erősíteni a belföldi turizmust – hangsúlyozta Orbán Viktor.

A Turizmus Summit 2018 konferencián bemutatták Magyarország új országmárkáját, amelynek szlogenje: “Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása”.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta: a magyar turizmusfejlesztési stratégiáját egy éve mutatták be, ami kijelölte az ágazat fejlesztésének irányait. A cél: 2030-ig Magyarország Közép-Európa egyik vezető turisztikai célpontja legyen. A turizmus növekedése folyamatos 2010-óta, mértéke döbbenetes – húzta alá.

A vezérigazgató kijelentette: az elért eredmények között arra a legbüszkébb, hogy a Kisfaludy-programban a vidéki panziók kétharmada kapott támogatást, ezzel több mint 700 szálláshely újulhat meg.

Magyarország csodálatos, ami feladatot ró a magyarokra – fogalmazott, hozzátéve: a magyarok küldetése, hogy megismertessék az országot egymással és a világgal. A jövő évi csúcstalálkozó a digitális turisztikai megoldásokról szól majd – közölte Guller Zoltán.

Farkas Dávid, az MTÜ vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy az MTÜ legnagyobb kihívása az országmárka megalkotása volt, a márkának kell kifejeznie Magyarország összes csodáját. A megjelenések legalább 60 százalékát online platformokon tervezik, célzottan elérve az utazókat, hogy a hirdetések pontosan nyomon követhetőek, a foglalások mérhetőek legyenek – mondta.

A direkt hirdetések mellett nagy hangsúlyt fektetnek a tematikus médiamegjelenésekre. Az új logót és imázsfilmet és arculatot 13 országban mutatják be január végéig, a globális médiapartnereik – Expedia, National Geographic – több mint 3000 alkalommal sugározzák a kampányfilmet. Megjelennek jelentős légitársaságok magazinjaiban, hat országban 2000 óriásplakáton, közterületi platformokon lesz látható a hirdetés – sorolta.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kisebb volt az építőipari termelés volumene augusztusban

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.

A köztartozásmentesség a KOMA adatbázisban szerepléssel is igazolható

A köztartozásmentesség egyszerűbben is igazolható, ha valaki kéri felvételét, és szerepel a NAV Köztartozásmentes Adózói Adatbázisában (KOMA) az a legtöbb esetben kiváltja a nullás igazolást.

Hárman kapták közösen a közgazdasági Nobel-emlékdíjat

"Az innovációvezérelt gazdasági növekedés magyarázatáért" hárman, Joel Mokyr amerikai-izraeli gazdaságtörténész, Philippe Aghion francia és Peter Howitt kanadai közgazdász kapta idén a közgazdaságtudományi Nobel-emlékdíjat a Svéd Tudományos Akadémiától, amely hétfőn jelentette be döntését Stockholmban.

Szuperstartot vett a fix 3 százalékos hitelprogram

A szeptemberi adatokból látszik, hogy a fix 3 százalékos hitelprogram "szuperstartot vett", megmozdult az ingatlan- és a hitelpiac, az építőipar és az albérletpiac is.
Hirdetés

Hírek

Kisebb volt az építőipari termelés volumene augusztusban

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.

A köztartozásmentesség a KOMA adatbázisban szerepléssel is igazolható

A köztartozásmentesség egyszerűbben is igazolható, ha valaki kéri felvételét, és szerepel a NAV Köztartozásmentes Adózói Adatbázisában (KOMA) az a legtöbb esetben kiváltja a nullás igazolást.

Hárman kapták közösen a közgazdasági Nobel-emlékdíjat

"Az innovációvezérelt gazdasági növekedés magyarázatáért" hárman, Joel Mokyr amerikai-izraeli gazdaságtörténész, Philippe Aghion francia és Peter Howitt kanadai közgazdász kapta idén a közgazdaságtudományi Nobel-emlékdíjat a Svéd Tudományos Akadémiától, amely hétfőn jelentette be döntését Stockholmban.

Szuperstartot vett a fix 3 százalékos hitelprogram

A szeptemberi adatokból látszik, hogy a fix 3 százalékos hitelprogram "szuperstartot vett", megmozdult az ingatlan- és a hitelpiac, az építőipar és az albérletpiac is.

A hazai természetvédelem egyik kiemelt feladata a földtudományi természeti értékek megóvása

Az élettelen természeti értékek megóvása kulcsfontosságú feladat, ezért a hazai nemzeti park igazgatóságok az elmúlt egy évtizedben mintegy 160 barlangban végeztek állagmegóvó, illetve rekonstrukciós beavatkozásokat.

A világ élvonalában a magyar vadgazdálkodás

A magyar vadgazdálkodás Európa és a világ legszűkebb élvonalába tartozik, amelyre jogosan lehetünk büszkék – mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára, a 2025. évi Országos Vadásznap ünnepélyes megnyitóján, a Győr-Moson-Sopron vármegyei Göbös-majorban.

Lappföld és Dubai is népszerű célpont az adventi időszakban

Kezdődik az adventi szezon a turizmusban is

Kórházak energetikai korszerűsítését célzó elemmel bővül a Jedlik Ányos Program

Csaknem 89 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező, kórházak, illetve egészségügyi intézmények energetikai korszerűsítését célzó programmal bővül a Jedlik Ányos energetikai program.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.