Kezdőlap Cégvilág Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat
No menu items!

Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat

Fotó: mybus.direct

Autó helyett céges busszal munkába járni nemcsak olcsóbb és kényelmesebb lehet, hanem mérhetően környezetkímélőbb is – ezt bizonyítja az Audi Hungaria példája, ahol már el is indult az a program, amelyben a dolgozókat a vállalati közösségi közlekedés felé terelik. A teljesen magyar fejlesztésű MyBusDirect szoftver nemcsak optimalizálja a céges járatokat, de pontos adatokkal is szolgál a fenntarthatósági jelentésekhez.

A gazdasági nehézségek és a fenntarthatósági célok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a vállalatokra, hogy optimalizálják működésüket. A magyar fejlesztésű MyBusDirect forradalmasítja a dolgozói szállítást, jelentős költségmegtakarítást és mérhető környezeti előnyöket kínálva a vállalatoknak. Éppen ezért a felhasználói oldalt képviselő Busz.hu ügyvezetője, Éber Ákos úgy fogalmazott az innovációról, hogy: a rendszer bevezetése valódi piaci versenyelőnyt jelent a buszos szolgáltató cégek számára.

Demeter József, a saját bevallása szerint nem buszos, hanem informatikai szolgáltató cégként működő MyBusDirect Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója azt mondja: a covid-19 idején élesedett ki igazán a flottamenedzsmentet, a telematikát és a szinte végletekig vállalatra szabható rendszert ötvöző szoftvermegoldás. Az ötletet az adta, hogy a munkavállalókat szállító buszok telítettségét járványügyi előírások szabályozták, így a vállalatok részéről hamarosan megjelent az igény, hogy bizonyos utasszám fölött riasszon a rendszer.

Nemzetközi szinten is a legjobb innováció

Persze számos más kívánalom is érkezett. Az elvárások között volt, ami a költségcsökkentésre irányult, mások a kötelező adatszolgáltatáshoz kinyerhető mérési eredményeket szerették volna látni.

Ilyen és ehhez hasonló igények mentén indult el az a fejlesztés, ami idén egy nemzetközi (thaiföldi Minőség-Innováció Nemzetközi verseny) és egy hazai (Magyar Minőség Innováció Nemzeti díj) versenyen a kisvállalati kategória legjobbjának járó díjban csúcsosodott ki.

Hogy a MyBusDirect Zrt. szoftvere mennyire tekinthető valódi innovációnak, erre volt kíváncsi Bangkokban a thaiföldi Tudományos Akadémia egyik prominense is. Kérdésére Demeter József csak annyit válaszolt, hogy innováció az, amit 26 ország sok száz pályamunkája közül a legújszerűbbnek választanak a beszélgetés helyszínéül szolgáló nemzetközi innovációs versenyen…

Lehet egy busszal kevesebb?

A MyBusDirect rendszerének lényege ugyanis mindössze annyi, hogy a vállalatok az azonos útvonalon közlekedő dolgozóikat ne külön-külön, hanem a díjat költségarányosan megosztva egy járművel juttassák el a munkahelyükre és vissza, miközben a szoftver egzakt, méréseken alapuló adatokat szolgáltat a munkáltatóknak és a szállítást végző vállalatoknak. A megoldás előnye, hogy a fentieken túl nemcsak a cégek, de az egyes vállatok részlegei közötti költségmegosztásra is képes, miközben az utazóközönségnek számos kényelmi szolgáltatást (helyfoglaló applikáció, online menetrend) nyújt.

Nem véletlenül nyilatkozott úgy a rendszer felhasználójaként dr. Steiner Arnold, a Medicor elnök-vezérigazgatója, hogy a MyBusDirect rendszere alapjaiban értelmezi újra azt, amit a dolgozói szállításról gondolunk.

ESG scope 3 adatszolgáltatás pontos számokkal

Az Európai Unió az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében (2030-ra legalább 40%-os csökkentést, 2050-re viszont a karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul) a vállalatokat fenntarthatósági jelentés készítésére kötelezte. A többi között például az ESG scope 3-ban (nem közvetlenül a vállalat tevékenységéhez kapcsolódó üvegházhatású gázkibocsátás) az egyes dolgozók munkába járási karbonlábnyomáról is nyilatkoznia kell a munkáltatónak. Ennek viszont előfeltétele a konkrét adatok begyűjtése.

Sok esetben csak becsült értékek állnak rendelkezésre az adatszolgáltatáshoz, a MyBusDirect rendszere viszont a betöltött információk alapján a GHG protokoll (a szén-dioxid-kibocsátás mérésére és jelentésére hivatott nemzetközi szabványrendszer) szerinti pontos kimutatást készít a járművek fogyasztásáról, a megtett útról, a károsanyag-kibocsátásról (nitrogén-dioxid, kén-dioxid stb.). A kinyert adatokból a szoftver karbonegyenértéket számol, ami alapján aztán kiszámítható az utasokra lebontott munkába járási karbonlábnyom.

A jövő a vállalati tömegközlekedés

Azok a vállalatok, amelyek nemcsak a fenntarthatósági keretrendszer kötelezettségei miatt, de saját elhatározásból is előnyben részesítik a zöldebb megoldásokat, már felfedezték a rendszerben rejlő lehetőségeket. A társaság AUDI HUNGARIA Zrt.-vel indított közös programjának célja, hogy a személyautóval munkába járó dolgozókat átszoktassák a vállalati tömegközlekedésre. A változástól azt remélik az Audinál, hogy a járatok kihasználtságának növelésével és a jellemzően autónként egy utas rendszerének kiváltásával javul majd a vállalat károsanyag-kibocsátási mutatója.

A teljes egészében magyar fejlesztésű szoftver a környezetterhelés csökkentése mellett nem meglepő módon mégis a költségeiket redukálni kívánó vállalatoknál arat nagy sikert. A fluktuáció a társaságoktól a munkásjáratok, menetrendek igényekhez igazítása okán e téren is nagyfokú rugalmasságot vár el, a MyBusDirect adatszolgáltatása pedig megfelelő kiinduló pontot biztosít a megalapozott döntésekhez.

Demeter Jozsef ennek szemléltetésére két példát hoz fel. “Ügyfeleink közül két, egymáshoz közeli telephelyű vállalkozás korábban külön-külön szolgáltatóval szállíttatta dolgozóit, gyakran kihasználatlan buszokkal. Miután a két cég rendszerünkkel optimalizálta járatait, éves szinten közösen 33 millió forintos megtakarítást ért el (ez a két vállalat teljes büdzséjének 7%-a). Nem mellékesen ezáltal havi szinten mintegy másfél tonnával kevesebb széndioxid került a levegőbe.

Egy másik vállalkozás szintén költségracionalizálási céllal a korábbi három buszos járatát kettőre redukálta. Az év végi összesítésnél az derült ki, hogy havi szinten 18 ezer, éves szinten 216 ezer eurót spóroltak meg így, miközben a környezetüket havonta 5 és fél tonnával kevesebb szén-dioxiddal szennyezték.

Bangkok és Budapest után a zrt. most a tengerentúlt veszi célba és innovációjukkal az ottani piacon is meg kívánják vetni a lábukat. Hogy ez mikor következik be, azt egyelőre nem lehet tudni, de annyi bizonyos, hogy ameddig lesznek ingázó dolgozók, addig lesz létjogosultsága a MyBusDirectnek is.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AzÜzlet Év junior üzleti személyisége a Munch csapata, már több, mint 5 millió ételcsomagot mentett meg

AzÜzlet portálunk, 2025-ben első ízben hirdette meg közönségszavazását, amivel...

HAMA ügyvezető: a mesterséges intelligencia és a tőkeerős külföldi szereplők dominanciája turbulenciát hozott az online IT piacra

Prohászka Ottó A gazdasági fellendülés ígérete helyett 2025-ben a bizonytalanság...

Már januárig elfogyhat a nyári nyaralások harmada

A síutak terén továbbra is népszerűek a privát szervezésű, rövid, közeli utazások Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és természetesen Lengyelország irányába.

Ez aztán a karácsonyi meglepetés: kinyitja a kormány a földpiacot a pénzügyi befektetők előtt

Ez a módosítás ellentétes a földforgalmi törvény eredeti koncepciójával, amely szerint a termőföld nem lehet pénzügyi spekuláció tárgya, és csak az birtokolhatja, aki maga is műveli azt.
Hirdetés

Hírek

Már januárig elfogyhat a nyári nyaralások harmada

A síutak terén továbbra is népszerűek a privát szervezésű, rövid, közeli utazások Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és természetesen Lengyelország irányába.

A Temu letarolja a hazai webshopokat – a karácsony sem hoz változást

A külföldi online vásárlások átlagos értéke ennél közel 30 százalékkal magasabb volt és meghaladta a 23 600 forintot, ami közel 30 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

Mérföldkő a falusi turizmusban – átadták a 2000. napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegyet Tiszabábolnán

A napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegyrendszer a FATOSZ által működtetett országos tematikus védjegyrendszer, amelynek célja, hogy a vendégek számára átlátható és hiteles információt nyújtson a falusi-vidéki szálláshelyek színvonaláról.

Horgász a pácban: szigorú szabályok lépnek életbe itt 2026-tól

Már nem lehet mindenhol minden módszerrel horgászni

Téli kalandok a Zsolnay Negyedben – élmények kicsiknek és nagyoknak a téli szünetben

A Zsolnay Negyed a téli szünetben is vár mindenkit, csupán december 24-én, 25-én, 26-án és január 1-jén tart zárva.

Több ezer adag ételt kapnak idén is a rászorulók

Az elmúlt évben a Julienne Kft. nagyszabású karácsonyi akciót hajtott végre a Budapest Bike Maffiával közösen, amelynek során díszvacsorát szerveztek egy női szállón, ahol a hölgyek fodrász és kozmetikus segítségével szépülhettek, emellett 1500 adag dobozolt ételt juttattak el a rászorulóknak.

Az Ericsson szerint 2031 végére a mobil-előfizetések mintegy kétharmada 5G lesz

Az Ericsson várakozásai szerint az 5G 2027-re, kilenc évvel a bevezetése után, megelőzi a 4G-t, és domináns globális kommunikációs szabvánnyá válik.

Karácsonyi ajándéknak is kiváló választás a magyar bor

Jól sikerült az idei szüret, a hazai szőlőtermelők a száraz nyárnak köszönhetően kiváló minőségű szőlőt takaríthattak be.
Hirdetés

Gazdaság

Készpénzmentes üzletek: lehetőség vagy vállalati kockázat?

A kereskedelemben egyre erősebben jelenik meg a készpénzmentes működés felé való elmozdulás, amelyet egyszerre mozgatnak technológiai újítások, vásárlói igények és vezetői döntések. A CMO...

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás