Kezdőlap Cégvilág Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat
No menu items!

Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat

Fotó: mybus.direct

Autó helyett céges busszal munkába járni nemcsak olcsóbb és kényelmesebb lehet, hanem mérhetően környezetkímélőbb is – ezt bizonyítja az Audi Hungaria példája, ahol már el is indult az a program, amelyben a dolgozókat a vállalati közösségi közlekedés felé terelik. A teljesen magyar fejlesztésű MyBusDirect szoftver nemcsak optimalizálja a céges járatokat, de pontos adatokkal is szolgál a fenntarthatósági jelentésekhez.

A gazdasági nehézségek és a fenntarthatósági célok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a vállalatokra, hogy optimalizálják működésüket. A magyar fejlesztésű MyBusDirect forradalmasítja a dolgozói szállítást, jelentős költségmegtakarítást és mérhető környezeti előnyöket kínálva a vállalatoknak. Éppen ezért a felhasználói oldalt képviselő Busz.hu ügyvezetője, Éber Ákos úgy fogalmazott az innovációról, hogy: a rendszer bevezetése valódi piaci versenyelőnyt jelent a buszos szolgáltató cégek számára.

Demeter József, a saját bevallása szerint nem buszos, hanem informatikai szolgáltató cégként működő MyBusDirect Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója azt mondja: a covid-19 idején élesedett ki igazán a flottamenedzsmentet, a telematikát és a szinte végletekig vállalatra szabható rendszert ötvöző szoftvermegoldás. Az ötletet az adta, hogy a munkavállalókat szállító buszok telítettségét járványügyi előírások szabályozták, így a vállalatok részéről hamarosan megjelent az igény, hogy bizonyos utasszám fölött riasszon a rendszer.

Nemzetközi szinten is a legjobb innováció

Persze számos más kívánalom is érkezett. Az elvárások között volt, ami a költségcsökkentésre irányult, mások a kötelező adatszolgáltatáshoz kinyerhető mérési eredményeket szerették volna látni.

Ilyen és ehhez hasonló igények mentén indult el az a fejlesztés, ami idén egy nemzetközi (thaiföldi Minőség-Innováció Nemzetközi verseny) és egy hazai (Magyar Minőség Innováció Nemzeti díj) versenyen a kisvállalati kategória legjobbjának járó díjban csúcsosodott ki.

Hogy a MyBusDirect Zrt. szoftvere mennyire tekinthető valódi innovációnak, erre volt kíváncsi Bangkokban a thaiföldi Tudományos Akadémia egyik prominense is. Kérdésére Demeter József csak annyit válaszolt, hogy innováció az, amit 26 ország sok száz pályamunkája közül a legújszerűbbnek választanak a beszélgetés helyszínéül szolgáló nemzetközi innovációs versenyen…

Lehet egy busszal kevesebb?

A MyBusDirect rendszerének lényege ugyanis mindössze annyi, hogy a vállalatok az azonos útvonalon közlekedő dolgozóikat ne külön-külön, hanem a díjat költségarányosan megosztva egy járművel juttassák el a munkahelyükre és vissza, miközben a szoftver egzakt, méréseken alapuló adatokat szolgáltat a munkáltatóknak és a szállítást végző vállalatoknak. A megoldás előnye, hogy a fentieken túl nemcsak a cégek, de az egyes vállatok részlegei közötti költségmegosztásra is képes, miközben az utazóközönségnek számos kényelmi szolgáltatást (helyfoglaló applikáció, online menetrend) nyújt.

Nem véletlenül nyilatkozott úgy a rendszer felhasználójaként dr. Steiner Arnold, a Medicor elnök-vezérigazgatója, hogy a MyBusDirect rendszere alapjaiban értelmezi újra azt, amit a dolgozói szállításról gondolunk.

ESG scope 3 adatszolgáltatás pontos számokkal

Az Európai Unió az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében (2030-ra legalább 40%-os csökkentést, 2050-re viszont a karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul) a vállalatokat fenntarthatósági jelentés készítésére kötelezte. A többi között például az ESG scope 3-ban (nem közvetlenül a vállalat tevékenységéhez kapcsolódó üvegházhatású gázkibocsátás) az egyes dolgozók munkába járási karbonlábnyomáról is nyilatkoznia kell a munkáltatónak. Ennek viszont előfeltétele a konkrét adatok begyűjtése.

Sok esetben csak becsült értékek állnak rendelkezésre az adatszolgáltatáshoz, a MyBusDirect rendszere viszont a betöltött információk alapján a GHG protokoll (a szén-dioxid-kibocsátás mérésére és jelentésére hivatott nemzetközi szabványrendszer) szerinti pontos kimutatást készít a járművek fogyasztásáról, a megtett útról, a károsanyag-kibocsátásról (nitrogén-dioxid, kén-dioxid stb.). A kinyert adatokból a szoftver karbonegyenértéket számol, ami alapján aztán kiszámítható az utasokra lebontott munkába járási karbonlábnyom.

A jövő a vállalati tömegközlekedés

Azok a vállalatok, amelyek nemcsak a fenntarthatósági keretrendszer kötelezettségei miatt, de saját elhatározásból is előnyben részesítik a zöldebb megoldásokat, már felfedezték a rendszerben rejlő lehetőségeket. A társaság AUDI HUNGARIA Zrt.-vel indított közös programjának célja, hogy a személyautóval munkába járó dolgozókat átszoktassák a vállalati tömegközlekedésre. A változástól azt remélik az Audinál, hogy a járatok kihasználtságának növelésével és a jellemzően autónként egy utas rendszerének kiváltásával javul majd a vállalat károsanyag-kibocsátási mutatója.

A teljes egészében magyar fejlesztésű szoftver a környezetterhelés csökkentése mellett nem meglepő módon mégis a költségeiket redukálni kívánó vállalatoknál arat nagy sikert. A fluktuáció a társaságoktól a munkásjáratok, menetrendek igényekhez igazítása okán e téren is nagyfokú rugalmasságot vár el, a MyBusDirect adatszolgáltatása pedig megfelelő kiinduló pontot biztosít a megalapozott döntésekhez.

Demeter Jozsef ennek szemléltetésére két példát hoz fel. “Ügyfeleink közül két, egymáshoz közeli telephelyű vállalkozás korábban külön-külön szolgáltatóval szállíttatta dolgozóit, gyakran kihasználatlan buszokkal. Miután a két cég rendszerünkkel optimalizálta járatait, éves szinten közösen 33 millió forintos megtakarítást ért el (ez a két vállalat teljes büdzséjének 7%-a). Nem mellékesen ezáltal havi szinten mintegy másfél tonnával kevesebb széndioxid került a levegőbe.

Egy másik vállalkozás szintén költségracionalizálási céllal a korábbi három buszos járatát kettőre redukálta. Az év végi összesítésnél az derült ki, hogy havi szinten 18 ezer, éves szinten 216 ezer eurót spóroltak meg így, miközben a környezetüket havonta 5 és fél tonnával kevesebb szén-dioxiddal szennyezték.

Bangkok és Budapest után a zrt. most a tengerentúlt veszi célba és innovációjukkal az ottani piacon is meg kívánják vetni a lábukat. Hogy ez mikor következik be, azt egyelőre nem lehet tudni, de annyi bizonyos, hogy ameddig lesznek ingázó dolgozók, addig lesz létjogosultsága a MyBusDirectnek is.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az albérletpiac átalakulására számítanak a szakértők a következő hónapokban

A keresleti viszonyok változásával jelentősen átalakulhat az albérletpiac a következő hónapokban.

SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója

A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója - idén májusban közel 10 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártyákról tavalyhoz képest.

Jelentősen nő a hitelösszeg az Otthon Start Programban

Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.

Regélő kisvonatokkal ünneplik Jókai Mór születésének 200. évfordulóját

Kilenc városban indulnak Jókai-tematikus városnéző járatok
Hirdetés

Hírek

Jelentősen nő a hitelösszeg az Otthon Start Programban

Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.

Amit a 3%-os hitelről tudni kell, de nem beszélnek róla

Szeptembertől indul a legfeljebb 3%-os kamatozású lakáshitel, mely legfeljebb...

Augusztus végéig folyósítják az eddig elbírált támogatásokat a Demján Sándor 1+1 Programban

Július végéig 45 milliárd forintot, augusztus végéig pedig az eddig elbírált 105 milliárd forintot folyósítják a Demján Sándor 1+1 Program nyertes vállalkozásai számára.

19,8 százalékkal nőttek globálisan a chipeladások

Globálisan 58,98 milliárd dollár értékben adtak el chipeket májusban, ami 19,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Áprilisához képest a növekedés 3,5 százalék volt.

Történelmi rekordot döntött a magyar tőzsde vezető részvényindexe, a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) vezető részvényindexe, a BUX első alkalommal lépte át a 100 000 pontos záróértéket szerdán, ezzel a legnagyobb tőkeértékű és forgalmú hazai részvények árfolyamának változását követő BUX a százszorosára nőtt 1991-es 1000 pontos indulási értékéről.

A tervezettnél korábban indítja újra a Budapest és Tel-Aviv közötti járatait a Wizz Air

A Wizz Air a tervezettnél korábban, szeptember 15. helyett augusztus 8-tól indítja újra a Budapest és Tel-Aviv közötti járatait – közölte a légitársaság.

Vállalkozások hozzájutnak a Demján Sándor 1+1 Program forrásaihoz

Már több mint 1300 vállalkozás kapott támogató döntést a Demján Sándor 1+1 Program keretében, a jóváhagyott 105 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból 10 milliárd forintot már megkaptak a cégek, a teljes keret kifizetése augusztus végéig befejeződik.

Alig változott szerda reggelre a forint árfolyama

Lényegében nem változott szerda reggelre a forint árfolyama az előző esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.