Kezdőlap Cégvilág Viszlát saját autó - arat a közösségi autózás?
No menu items!

Viszlát saját autó – arat a közösségi autózás?

A következő hat évben a duplájára bővülhet azoknak a száma, akik saját autóikat feladva a közösségi autózás kényelmét választják. Világszerte már így is 22 millióan használják az autómegosztó szolgáltatásokat.

A Frost&Sullivan közlekedési szokásokat vizsgáló cég elemzése szerint 2025-re a mai felhasználók már több mint duplája, 45 millió ember lesz a világon, akik úgy döntenek, hogy a saját autóval járó kényelmetlenségeket és költségeket feladva inkább a közösségi autózásra állnak át.

A tendencia már Magyarországon is érezhető, bár tény, hogy az autómegosztás egyelőre a budapestiek számára reális alternatíva. Itt válnak kézzelfoghatóvá ugyanis azok az előnyök, amiket egy közösségi autó képes nyújtani. Egy ilyen kocsi fenntartási és parkolási költségei, valamint a karbantartás ugyanis nem az autó használóját terhelik, hanem az autóparkot működtető céget. Így tehát annak, aki rövid vagy közepes távon, és főleg városon belül használja az autóját, kifizetődő választás lehet a saját tulajdonú autóval szemben.

Idehaza a GreenGo volt az első szolgáltató, amely bevezette a közösségi autózás fogalmát: kizárólag környezetkímélő és elektromos kisautókból álló 45 darabos flottájuk két év alatt 300 járműre bővült. Mostanra csak Budapesten már 30-40 ezren használják a közösségi autós szolgáltatásokat. Nemzetközi kutatások alapján egy GreenGo kocsi 5-10 saját, nagyrészt kihasználatlanul álló autót vált ki.

Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője: Már az első évben egyértelműen kiderült: a szolgáltatás bizonyította létjogosultságát Budapesten és azt, hogy kiválthatja a saját autó használatát.”
Michaletzky Bálint

– Az induláskor kicsit izgultunk, hiszen Kelet-Európában a miénk volt az első elektromos flotta – mondta Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője.

– Már az első évben egyértelműen kiderült: a szolgáltatás bizonyította létjogosultságát Budapesten és azt, hogy kiválthatja a saját autó használatát – fűzte hozzá.

A GreenGo-nak nem csak a flottája nőtt, a kocsik használóinak száma ennél is meredekebben emelkedett: ma nyolcszor annyian veszik igénybe az elektromos VW Up-jaikat, mint 2 éve.

A Kaliforniai Egyetem (UCLA) Közlekedéstudományi Intézete a GreenGo magyarországi indulásának évében végzett egy kutatást az Egyesült Államokban és Kanadában: kiderült, hogy egyetlen közösségi autós szolgáltató beindulása is azt eredményezte, hogy az öt vizsgált, és egyébként Budapesttel méretben összevethető városban (Washington, Calgary, San Diego, Seattle, Vancouver) egy év alatt 28 ezer magántulajdonú autóval lett kevesebb csak azért, mert az emberek átszoktak a carsharingre. Az indokok egyértelműek voltak: amellett, hogy a saját autó feladása jelentősen környezetbarát megoldás, még komoly költségmegtakarítást is jelent.

Az európai autógyártókat tömörítő szervezet, az ACEA kimutatásai szerint Európában évente még így is 1,9 százalékkal nő a személyautók száma, Magyarországon ráadásul ennél is meredekebben. Az utolsó mért adatok szerint 4,5 százalékkal lett több autó, mint egy évvel korábban, 2010 óta pedig már közel fél millió személykocsit helyeztek forgalomba itthon, a Központi Statisztikai Hivatal számai alapján.

– Nem csak Budapesten, de egész Kelet-Európában tendencia, hogy nő a személyautók száma, ráadásul az autók átlagéletkora egyre magasabb – támasztotta alá Michaletzky Bálint.  “Arra számítunk ugyanakkor, hogy ahogy az autómegosztó szolgáltatások egyre érettebbé válnak, a magyar piacon is megfordul majd a folyamat.”A GreenGo 2016 októberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás, amely akkor és máig is az első kizárólag elektromos flottával működő szolgáltatás és a harmadik ilyen a világon. Mára 300, kizárólag elektromos kisautókból álló flottát üzemeltet, amelyet a felhasználók percalapú díjazás mellett egy mobilapplikációval tudnak kényelmesen használni. A mobilapplikáción keresztül a felhasználók lefoglalhatják a hozzájuk legközelebb eső autót, választhatnak a töltöttségi szintjük alapján, ha nagyobb távolságra mennének, és folyamatosan nyomon követhetik az eltelt időt és a kapcsolódó költségeket. Az applikációban a korábbi bérlések visszaellenőrizhetők, így teljesen transzparens és visszakövethető a felhasználás és a számlázás.

Egy GreenGo autó – a megosztott közösségi felhasználásnak köszönhetően – egy átlagos napon minimum egy tucat közlekedő (magánember és céges felhasználó) célba jutását szolgálja, a szolgáltatás tehát valódi közösségi közlekedési megoldást jelent Budapest számára.

Az ÁNTSZ légszennyezettségi adatai alapján Budapest számára fontos, hogy minél gyorsabban és minél nagyobb mértékben terjedjen el az elektromos autózás. Ennek a terjedésnek a leghatékonyabb eszköze ma a GreenGo, amely a többmilliós egyéni befektetéssel szemben – amit egy elektromos autó megvásárlása jelent – már percenként 65 forinttól lehetővé teszi, hogy bárki élvezze a tiszta és kényelmes elektromos autózás előnyeit.

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

Klímaváltozás is az oka a romló cseresznyeágazatnak

Korszerű termesztéstechnológia, hazai vizsgálatok és a gyakorlatban is jól hasznosítható kutatási eredmények szükségesek a hazai gyümölcstermesztés helyzetének javításához

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe

11 balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében

Egyelőre 11 balatoni állomáson indul el az a Nyugat-Európából ellesett gyakorlat, amelynek lényege, hogy a peronokat szektorokra osztották, ezeket táblák jelzik a peron mellett, és mindenhol elhelyeztek egy ábrát, ahol mindenki leolvashatja, hogy a vonatában az a kocsi, amivel ő utazik, melyik szektornál áll meg
Hirdetés

Hírek

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe

11 balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében

Egyelőre 11 balatoni állomáson indul el az a Nyugat-Európából ellesett gyakorlat, amelynek lényege, hogy a peronokat szektorokra osztották, ezeket táblák jelzik a peron mellett, és mindenhol elhelyeztek egy ábrát, ahol mindenki leolvashatja, hogy a vonatában az a kocsi, amivel ő utazik, melyik szektornál áll meg

Budapest strandol – indul a nyár a főváros fürdőiben

Megérkezett a nyár, kezdődik a vakáció – a budapesti fürdők és strandok felkészültek a szezonra, a fürdőzési lehetőségek mellett pedig ez évben is különféle programokkal várják a vendégeket.

Mire fordítsuk az emelkedő családi adókedvezményt?

Július 1-jétől jelentős változás lép életbe a magyar adórendszerben: emelkedik a családi adókedvezmény mértéke, ami további támogatást jelent a magyar családok számára. A szakértő szerint a gyermekek számától függően havonta akár több tízezer forinttal is nőhet a szabadon elkölthető jövedelem.

Robottargonca-rendszert fejlesztett egy magyar konzorcium

Az általánosnál olcsóbb és gazdaságosabban üzemeltethető robottargonca-rendszert fejlesztett ki a QLM Logistics Solutions Kft. és az Allance Kft. konzorciuma - közölte a raktárlogisztikai vállalat

Együtt gyűjtenek adományt a Gránit Bank és az Ökumenikus Segélyszervezet

Elindult a Gránit Bank és az Ökumenikus Segélyszervezet közös nyári adománygyűjtése, amellyel az olaszliszkai Tanodába járó gyerekek étkezését segíthetik a támogatók

Égető problémákra hívta fel a figyelmet a spanyolországi áramszünet

Az európai áramhálózatot alkotó vezetékek jelentős része – körülbelül 50%-a – több mint 40 éves.
Hirdetés

Gazdaság

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.