Növelte árbevételét és nyereségét a január-szeptemberi időszakban a Volkswagen. A német autógyártó ugyanakkor arra számít, hogy az év egészében kevesebb járművet ad el, mint tavaly.
A VW közölte, hogy a piac a világ számos régiójában a korábban vártnál gyorsabban szűkül, ezért a vásárlóknak kiszállított kocsik és egyéb járművek száma a korábban valószínűsített enyhe növekedés helyett valószínűleg csak éppen eléri a tavalyi, történelmi csúcsnak számító 10,8 milliót.
A VW kilenc hónap alatt 8,005 millió járművet értékesített, ami 1,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 8,131 millióhoz képest. A kereslet főleg Ázsiában csökkent, növekedést Nyugat-Európában és Dél-Amerikában tapasztaltak.
A csoporthoz tartozó márkák részaránya az újonnan forgalomba állított személygépkocsik globális piacán 12,7 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 12,2 százalékról.
A társaság árbevétele 186,617 milliárd euró (61,7 ezer milliárd forint) volt, ami 6,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 174,577 milliárd euróhoz képest. Az adózás utáni nyereség 11,154 milliárd euró volt, 19 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 9,376 milliárd eurót.
Az első szakértői magyarázatok szerint a világ legnagyobb autóipari társasága főleg abból profitál, hogy egyre szélesebb körben alkalmazzák az úgynevezett moduláris gyártási technológiát, ami azt jelenti, hogy számos modellnél azonos padlólemezt, kormány- és futóművet, fékrendszert és egyéb berendezéseket, szerelvényeket használnak, ami csökkenti a fejlesztési és gyártási költségeket.
A társaság beszámolója szerint a névadó Volkswagen márkájú gépkocsikból 2,754 millió darabot értékesítettek az egy évvel korábbi 2,753 millió után, a bevétel 62,5 milliárd euróról 65,4 milliárd euróra emelkedett.
Az Audinál csökkent az értékesítés és a bevétel, a tavaly január-szeptemberi időszakban elért 1,107 millió után 900 ezer gyártmányt szállítottak ki a vásárlóknak, az árbevétel 44,3 milliárd euróról 41,3 milliárd euróra süllyedt.
Skoda márkájú gépkocsiból 805 ezret értékesítettek, ami 15,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 698 ezerhez képest, a bevétel 17,6 százalékkal nőtt, 12,5 milliárd euróról 14,8 milliárd euróra.
A Seat márkánál is növekedést regisztráltak, az eladott kocsik száma 462 ezerről 11,8 százalékkal 517 ezerre emelkedett, a bevétel 8,8 milliárd euró volt, 11,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 7,4 milliárd euróhoz képest.
Porsche luxusautókból 205 ezret adtak el, ami 7,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 190 ezerhez képest, a bevétel 12 százalékkal 18,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 17,56 milliárdról.
A Bentley luxusautók iránt is nőtt a kereslet, az egy évvel korábbi 6654 darab után 7224 darabot adtak el, a bevétel 1,1 milliárd euróról 1,3 milliárd euróra emelkedett.
A Volkswagen, valamint a Scania és a MAN márkájú haszongépjárművekből is többet adtak el, mint egy évvel korábban, együtt mintegy 517 ezer darabot, szemben a tavalyi 504 ezerrel, a három márka összesített árbevétele 29,1 milliárd euróra nőtt az előző évi 26,3 milliárd euróról.