Kezdőlap Autóipar 5G gyorsítja a tesztelést az Audi győri gyárában
No menu items!

5G gyorsítja a tesztelést az Audi győri gyárában

A kép illusztráció. Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Immár 5G hálózat gyorsítja a járműtesztelést az Audi győri gyárában: a begyűjtött adatok akár már menet közben kinyerhetők, a gyors és megbízható adatátviteli technológia így azonnali lehetőséget teremt az elkészült gépkocsik kötelező ellenőrzésére – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium.

A tájékoztatás szerint a TIM közreműködésével az Audi Hungaria Zrt. győri üzemében megvalósult pilotprojekt bebizonyította, hogy az 5G maradéktalanul képes kiszolgálni a kifejezetten vezetékes működésre tervezett, szigorú autóipari protokollok igényeit is.

A gyártók a biztonságos közlekedés, az autósok és utasaik életének, egészségének és vagyonának védelme érdekében a legkorszerűbb technikai megoldásokkal tesztelik a futószalagról legördülő járműveket. A korábban vezetékes és wifi hálózaton zajló ellenőrzés ma már a leggyorsabb adatátviteli rendszerekkel is elvégezhető. Az Audi Hungariánál megvalósított sikeres 5G hálózati pilotprojektet szakmai közreműködőként segítette a Technológiai és Ipari Minisztérium, a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja, a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország.

A TIM ismertette: az elmúlt évtizedben végbement technológiai fejlődés eredményeként a járművek szinte mindegyik működési paraméterét elektronika irányítja, vezérli. A pilotprojekt során a vizsgált autók működése közben keletkezett adatokat 5G hálózaton továbbították az információkat feldolgozó központi számítógépekre.

Így a lehető leghatékonyabban ellenőrizhetők az elkészült gépkocsik elektronikai rendszerei a gyártás utolsó fázisában, még a kiszállítás előtt. A teszteket követve valós időben lehet megismerni az autók működési paramétereit, hamar és könnyen kiszűrhetők a gyártásból eredő esetleges meghibásodások.

Solymár Károly Balázs, a tárca technológiáért felelős helyettes államtitkára elmondta: “Eddig is tudtuk, hogy az 5G megsokszorozza a mobilhálózatok adatforgalmát, soha nem látott sebességével gyakorlatilag megszünteti a hálózati késést. A legelszántabban kételkedőket is elgondolkodtathatja azonban, hogy a technológiának köszönhetően a szemünk láttára valósul meg egy új szolgáltatás üzleti modellje. A kormány által támogatott, nemzetközi szinten is példaértékű ipari együttműködésben közös érdekei mentén fogott össze a szolgáltató és a piaci felhasználó a fejlesztési szakműhelyként jeleskedő egyetemmel. A Technológiai és Ipari Minisztérium nyitott minden tudásalapú újításra, amelynek ipari alkalmazása elősegíti Magyarország fejlődését.

Az államtitkár emlékeztetett: “Az 5G a részben azonos partneri körrel megvalósított Digital Twin projektben is megcsillogtatta rendkívüli képességeit. A versenypályán száguldó autók mozgását valós időben lekövetve online kapcsolat révén virtuális járművel hívhatjuk ki az élesben küzdőket.

Sipos Tamás, a T-Systems Connectivity and Telco Services vezetője hozzátette: “A győri pilotprojekt egyik célja az volt, hogy a korábban használt wifi-kapcsolatot a Magyar Telekom által biztosított 5G Campus hálózattal váltsuk ki. Így már menet közben, a tesztpályán lehetőséget adott az adatok kinyerésére, míg a korábbi rendszerrel csak egy fix parkolóhelyen, vezetékek segítségével lehetett csatlakoztatni az autót az adatokat feldolgozó rendszerhez. A beépített szenzorhálózat segítségével a kötelező minőségi tesztelés nagymértékben gyorsítható és egyszerűsíthető.

Drotár István, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának vezetője megjegyezte: “A Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja pilotprojektjeivel arra törekszik, hogy a tudományos eredmények minél hamarabb felhasználhatók legyenek a gazdaság számos területén. Ezért is örültünk annak, hogy az Audi Hungaria Zrt. ellenőrzési folyamatát tesztelhettük. Óriási gyártási rugalmasságot ad a kezünkbe, hogy az 5G kapcsolat segítségével a korábbinál jóval nagyobb területen, ráadásul már menet közben ki tudjuk nyerni az autók diagnosztikai adatait.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A politikai hatalom új szimbóluma: a „Sanae Tote” táska, amely meghódította Japánt

Sanae Takaichi japán miniszterelnökFotó: macaonews.org A politikai vezetők megjelenése ritkán vált...

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.

Több mint 50 éves Ikarusokkal utazhatunk a téli hétvégéken Budapesten

urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.
Hirdetés

Hírek

Mesterséges intelligencia-bumm vagy fordulópont? Az Nvidia vezér új korszakot hirdet

Jensen Huang az Nvidia vezérigazgatója Forrás: youtube Az Nvidia továbbra...

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságához fordult a Mol és a Slovnaft

A két vállalat úgy véli: a Janaffal fennálló üzleti kapcsolatot vissza tudják terelni a professzionális együttműködés, az átláthatóság és a tisztességes piaci feltételek útjára.

Erősödő Diaszpóra Program – Nacsa Lőrinc: Segítjük a magyar közösségeket itthon és nagyvilágban

A mai napon ezért ismét meghirdettük ezt a felhívást, az Erősödő Diaszpóra Program kiírását, melyre november 20-tól december 11-ig lehet pályázni.

Több mint 50 éves Ikarusokkal utazhatunk a téli hétvégéken Budapesten

urálásával és bemutatásával kíván tisztelegni az Ikarus-örökség előtt. A Múzeum Ikarus 311-es autóbusza 1971-es, míg az Ikarus 66-os autóbusza 1973-as gyártású. Mindkét járművet korábban méhészbuszként használták, ma pedig teljeskörűen restaurált, korhű állapotban láthatók.

Már érkeznek a kínai agyagkatonák a Szépművészeti Múzeum kiállítására

Az életnagyságú, egyedi arcvonásokkal megformált, szabályos hadrendben eltemetett katonák ezrei máig a kínai régészet legismertebb leletei.

Karácsonyi vásárok a bécsi adventi gazdaság mozgatórugói

A legnépszerűbb bécsi karácsonyi vásárok közül az első helyen a Rathausplatzon található Christkindlmarkt áll, majd a Schönbrunn-kastély, a Spittelberg, az Alte AKH karácsonyi faluja és a Karlsplatzon található „Art Advent” következik

Ingatlanfejlesztők: 2025 a lakáspiaci fordulat éve lett Magyarországon

A lakófejlesztők számára komoly könnyítést jelenthet a kiemelt beruházási státusz, amit a 250 lakásosnál nagyobb és legalább 70 százalékban az Otthon Start Programba illeszthető projektek kapnak meg.

NAV: nyugdíj melletti munka esetén nincs se tb, se szocho

Ugyanakkor nem csak a nyugdíjas munkavállalóra (megbízottra) vonatkoznak a könnyítések: a munkáltató sem fizet szochót a nyugdíjas munkaviszonyból, megbízási jogviszonyából származó jövedelme után.
Hirdetés

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.