Az American Airlines megállapodott a Boom Supersonic 20 szuperszonikus Overture repülőgépének megvásárlásáról – jelentették be a vállalatok.
Ez a második megrendelés az elmúlt két évben a Boom számára, amely még évekre van attól, hogy megépítse első kereskedelmi repülőgépét. A United Airlines tavaly kötelezte el magát 15 Overture repülőgép megvásárlására.
“Az utasok gyorsabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb járatokat akarnak, és az Overture ezt nyújtja. A repülési idő akár feleannyi is lehet, mint ma” – mondta Blake Scholl, a Boom vezérigazgatója a CNBC-nek.
A Boom szerint az Overture repülőgép akár 2100 kilométer/óra sebességgel is repülhet, ami drasztikusan lerövidíti az Atlanti-óceánon és a Csendes-óceánon túli repülési időt. Például egy Seattle és Tokió közötti járat, amely általában valamivel több mint 10 órát vesz igénybe, a Boom szerint hat óra alatt teljesíthető lenne egy Overture-rel.
A CNBC információi szerint Americannek vissza nem térítendő előleget is kell fizetnie, ám hogy mennyit, az nem nyilvános. Ellenben az kiderült, hogy a légitársaságnak opciója van arra, hogy a jövőben további 40 Overture-t vásároljon.
A Boom szerint szuperszonikus repülőgépei 65-80 utast szállítanak majd, miközben fenntartható, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást biztosító repülőgép-üzemanyaggal repülnek.
Az Overture azonban még évekre van attól, hogy valósággá váljon. A Boom egy új, észak-karolinai gyártóüzemben fogja megépíteni a repülőgépet, és az első modell várhatóan 2025-ben kerülhet forgalomba, az első repülést pedig 2026-ban teljesítheti. Ha a repülési tesztek és a tanúsítási folyamat a tervek szerint halad, a Boom szerint az Overture az évtized végére kereskedelmi forgalomba állhat.