Kezdőlap Edukáció Ismeretterjesztő program a Magyar Termék védjegy témaköréről
No menu items!

Ismeretterjesztő program a Magyar Termék védjegy témaköréről

Fotó: Siklósi Katalin

A védjegyes magyar termékek választásának fontosságára hívja fel a diákok figyelmét a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Naszálytej Zrt. közös edukációs programja. A hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát biztosító Magyar Termék védjegy témaköre 2024 őszétől szerepel az általános iskolai tantervben – a most induló ismeretterjesztő program még magasabb szintre emeli a védjegyekkel kapcsolatos tudásanyag elsajátítását.  

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a védjegy gondozójaként elkötelezett abban, hogy a fogyasztók már egészen fiatalon, kisiskolás korban megértsék a hazai védjegyrendszer működését, megismerjék a Magyar Termék védjegyes áruk vásárlásának előnyeit, ezzel együtt azt is, hogy hazai alapanyagokból és Magyarországon előállított fogyasztási cikkek választásával fontos lépést teszünk a fenntarthatóság felé.

E célt szolgálja az áprilisban a Fenntarthatósági témahét keretében, a Naszálytej Zrt.-vel együttműködésben indított átfogó edukációs program is. Ezzel elsősorban az általános iskolák tanulóit kívánják megszólítani, egyszersmind tanáraikat is támogatják a védjegyekről szóló ismeretek hatékony átadásában.

Az idei évben a Dunamente Ökocentrumban, valamint a váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti Iskola negyedik-ötödik osztályos diákjai számára tartott rendhagyó órákat a Magyar Termék és a Naszálytej, akik pedagógusok szakmai segítségével közösen kidolgozott, interaktív és játékos tananyagokkal készültek. Az idei tananyag kifejezetten a Fenntarthatósági témahétre készült, egy országos oktatási program részeként.  A tananyag részét képezik kreatív csoportfeladatok, játékos tesztek is és kvízek is.

A tananyag egész évben a pedagógusok segítségére lehet, hiszen felkerül a program hivatalos honlapjára, az Itthonra hazait! — Fenntarthatósági Témahét oldalra is. A program megvalósításában a Magyar Termék védjegy gondozója kiváló partnerre lelt a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt.-ben.

Benedek Eszter a Magyar Termék ügyvezetője a program kapcsán kiemelte:„A Magyar Termék Nonprofit Kft. célja, hogy már fiatal korban megismertesse a diákokkal a védjegyes magyar termékek választásának fontosságát. A tudatos vásárlás a jövő alapjait képezik, és az edukációs programunk egy lehetőséget ad arra, hogy a diákok nemcsak a hazai termékeket, hanem a fenntarthatóságot is megértsék.” 

A Naszálytej Zrt.  marketing vezetője, Péter Katalin fontosnak tartja, hogy a fiatalok minél korábban megismerkedjenek a tudatos vásárlás alapjaival, a hazai termékek választásának előnyeivel és hogy mindezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatóság témaköréhez.

A váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti iskola fenntartója az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága több mint 12 éve biztosítja intézményei számára az egészséges életmódhoz szükséges tejtermékeket az Óvoda- és iskolatej programon keresztül, együttműködve a Naszálytej Zrt.-vel. 

Puskás Balázs, a Váci Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága főigazgatója úgy véli, hogy ez az edukációs program rendkívül fontos lépés a fiatalok tudatosságának növelésében, hiszen már gyermekkorban megérthetik, milyen nagy szerepe van a hazai termékek választásának a fenntarthatóságban.  

A témahét keretén belül a diákok a Magyar Termék székhelyére, Lábatlanra is ellátogattak, ahol a közelebbről ismerkedtek meg a védjegyes termékekkel.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

Közel 12 milliárd forintot költ digitális hálózati fejlesztésre az MVM Démász és az MVM Émász

A projekt az időjárásfüggő, megújuló alapú villamosenergia-termelés, elsősorban a naperőművek, dinamikus felfutásából adódó kihívásokra ad választ a fizikai hálózatfejlesztéseket kiegészítve.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.
Hirdetés

Hírek

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Az Apple 13. éve a világ legértékesebb márkája

A listavezető Apple márkaértéke 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb a tavalyinál.

KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg

A háztartási energiáért 10,7 százalékkal többet kellett fizetni átlagosan, ezen belül a vezetékes gáz 23,7, az elektromos energia 2,1 százalékkal drágult.

Bécsben nyit újabb irodát az Indotek Group

Az Indotek 2025 elején egy ismert osztrák pénzügyi-ingatlanpiaci szakemberrel erősítette meg több mint 600 fős hazai csapatát

HIPA: idén új csúcsot dönthetnek az amerikai befektetések Magyarországon

Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépésével teljesen új időszak kezdődött a magyar-amerikai kapcsolatokban, Orbán Viktor washingtoni útja pedig történelmi jelentőségű találkozó volt.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...