Kezdőlap Autó Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt
No menu items!

Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt

Annak ellenére, hogy a Ford Explorer név már több, mint három évtizedes, eddig nem sokat mondott Magyarországon, mert a modell, óriás-SUV-ként létezett az amerikai utakon. Most viszont formabontó módon, az amerikai gyártó elektromos meghajtású, a városi autózásra és a hosszabb távokra is komfortos utazást ígérő, elegáns megjelenésű, de európai léptékű SUV-jaként száll ringbe az európai elektromos autós piacon.

Miközben az Európában folyamatosan szigorodó kibocsátási szabályok miatt, aminek a végcélja a tisztán elektromos autózás, egyre több területen fognak össze az autógyártók, az átlagos vevők számára mindez még a látszat szintjén sem mindig érzékelhető. Így van ez az elektromos Explorer esetében is, amely a Volkswagen MEB-platformjára – vagyis az autótervezés legfontosabb elemének számító padlólemezére – épül, de küllemében, karakterében egyértelműen megőrizte a Ford-os karakterjegyeket.

Amerikai név, európai identitás

Az általunk tesztelt 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású, kölni gyártású Explorer EV a névazonosság ellenére természetesen látványosan más, mint amerikai testvérei. Méreteiben karcsúbb – 4,47 méter hosszú (emellett 1,87 méter széles, 1,63 méter magas), formájában pedig kifejezetten európai. A lebegő tetőhatás, a hűtőrács nélküli frontrész és a markáns LED-fényszórók egy modern elektromos SUV – teremtettek meg konzervatív, de mutatós csomagolásban. A 20 colos felnik, a letisztult vonalak és a visszafogott dizájnelemek a Fordnál megszokott módon, egyaránt az észszerűséget és nem a feltűnést szolgálják.

Minimalista, de otthonos belső

A belső tér letisztult, modern és abszolút funkcionális. A középkonzolt uraló 14,6 colos, jól kezelhető, dönthető érintőképernyő már önmagában is látványos és praktikus. A mögötte található rejtett tárolórekesz pedig nemcsak hasznos, de egyben okos megoldás is az USB-C csatlakozókkal kiegészítve. A képernyőn keresztül kezelhető szinte minden funkció, de a jó hír az, hogy a klímavezérlés állandóan elérhető a kijelző alján.

A kormány mögött pedig egy 5,3 colos műszeregység mutatja a vezetéshez kapcsolódó alap adatokat, a miközben a 10 hangszórós B&O hangrendszer a prémium zenehallgatási élményt garantálja az utakon.

A helykínálat kifejezetten bőséges, négy felnőttnek – de ha kell ötnek is. Nemcsak elől, hanem a sík padlónak köszönhetően hátul is komfortos az utazás. A csomagtér alapból 450 literes, de lehajtott ülésekkel 1400 liter fölé bővíthető – így a családi nyaralás sem jelenthet akadályt.

Elektromos dinamizmus önvezető kezdeményezéssel

Az általunk tesztelt modellben a 286 lóerős elektromotor, 545 Nm nyomatékkal hajtja a hátsó kerekeket. Ez 0-ról 100-ra 6,1 másodperces gyorsulást jelent, ami már-már sportos érték. A 77 kWh-s akkumulátorral szerelt Explorer elméleti WLTP hatótávja 602 km, a valóságban azonban – főként téli időben – tapasztalatunk szerint inkább a 350 kilométer a reális. A fogyasztás 17-19 kWh/100 km körül alakul, ami ebben a kategóriában kifejezetten korrektnek mondható.

Az Explorer EV még annak is kellemes vezetési élményt ígér, aki a hagyományos meghajtás elkötelezettje. Az autó ugyanis úgy viselkedik az utakon, ahogy azt egy modern, prémium elektromos SUV-tól elvárnánk: hangtalanul, finoman, mégis dinamikusan hagyja maga mögött a kilométereket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció lendületes elindulásokat és precíz irányíthatóságot kínál, különösen városi forgalomban, ahol gyakran kell dinamikusan reagálni. A 286 lóerős teljesítmény és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték pedig a lendületes haladás mellett a magabiztos előzéseket is biztonságossá teszi.

A városi manőverezést olyan extra funkciók könnyítik meg, mint a 360 fokos kamerarendszer, az automata parkolási asszisztens, vagy a holttérfigyelő, amely aktív visszajelzéssel segíti a biztonságos sávváltást. Ezek a rendszerek nemcsak a komfortot, hanem a vezetés biztonságát is új szintre emelik, különösen zsúfolt városi környezetben. A vezetési élményt fokozza a jól hangolt futómű, a kiváló zajszigetelés és finoman reagáló elektromos hajtáslánc is. A vezetéstámogató rendszerek széles tárházába tartozik az adaptív tempomat éppúgy, mint a sávtartó asszisztens, miközben a részleges önvezetést kínáló BlueCruise rendszer az autópályákon ígér kényelmet, még akkor is, ha ez még mindig igényli a vezető figyelmét és ellenőrzését.

Töltés: gyorsan és otthon is

Az Explorer egyik legnagyobb erőssége a töltési sebesség. Gyorstöltőn akár 150 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető. Otthoni 11 kW-os AC-töltésnél 7-8 órára van szükség, de egy éjszaka alatt így is kényelmesen használatra kész az autó.

Végülis a Ford Explorer EV egy olyan modell, amely a hagyományos SUV-vonásokat a modern elektromos autózás előnyeivel ötvöző megbízható, kényelmes és hosszabb távon is jól használható családi autó, amely az üzleti környezetben is elegáns megjelenést garantál. Árban a prémium ligába tartozik – a tesztelt változat a cikk megjelenéskor 19 millió forinttól elérhető –, de cserébe minőségi élményt, sokoldalúságot és korszerű technológiát kapunk.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Trump féle vámcsavar felforgathatja az autóspiacot

Donald Trump amerikai elnök jelentős vámcsökkentést fontolgat az amerikai...

A Prosperitati programja új korszakot nyitott vajdasági magyarok szülőföldön maradásának támogatásában

A vajdasági magyar közösség gazdasági megerősödésének és helyben maradásának...

Orbán Viktor: fix 3 százalékos hitel indul a vállalkozásoknak

hétfőtől a Széchenyi Kártyával elérhető minden hiteltermék kamatát levisszük 3 százalékra.

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő
Hirdetés

Hírek

Az azonosítatlan drónok tönkretehetik a polgári légiközlekedést

Az elmúlt években történt, akár a terrorcselekmények határát súroló...

Orbán Viktor: fix 3 százalékos hitel indul a vállalkozásoknak

hétfőtől a Széchenyi Kártyával elérhető minden hiteltermék kamatát levisszük 3 százalékra.

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Több százmilliós nagyságrenddel bővült a Széchenyi Mikrohitel MAX+

A Nemzetgazdasági Minisztérium, a KAVOSZ és a VOSZ együttműködésével megvalósuló módosítás célja, hogy a magyar mikro- és kisvállalkozások gyorsabban és egyszerűbben jussanak kedvezményes forráshoz.

A digitális térben előforduló veszélyekre hívja fel a fiatalok figyelmét a GVH

Közleményében a GVH a szülőknek azt javasolja, hogy figyeljék a játék PEGI besorolását az első használat - letöltés, vásárlás - előtt. Igyekezzenek figyelemmel kísérni a gyermekük által használt játékokat, ha lehet, legalább nézőként vegyenek részt a tevékenységben.

Megérkezett Londonba első szállodájával az a&o Hostels

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostelcsoportja, az a&o Hostels megvásárolta a korábbi DoubleTree by Hilton Docklands Riverside hotelt, ezzel megnyitva első londoni szállodáját. A fokozatos felújításra 21 millió fontot fordítanak, miközben az ingatlan továbbra is szállodaként fog működni, nem hostellé alakul. A szálloda 500 szobával és 2100 ággyal rendelkezik majd, és az ár-érték arányt kereső egyéni utazókat, családokat célozza meg.

Mindenki múzeumba! – Múzeumok Őszi Fesztiválja

Székesfehérváron „Az Év Kiállítása 2025” egyik jelöltje!

Jelentős támogatással fejleszt a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság

A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság duplán ünnepel, 50 éves a területén fekvő Ócsai Tájvédelmi Körzet, és most indul el 659 millió forint európai uniós támogatással ökológiai vízgazdálkodás feltételeinek megteremtése a Hajta-patak mentén, amely által több mint 791,5 hektáron javul majd az élőhelyek állapota.
Hirdetés

Gazdaság

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.