A Honda bemutatta a 2019-es NSX-et, melynek fejlesztései az élvezetesebb vezetést szolgálják a sportautónál.
A fejlesztések célja az autó dinamikájának fokozása, úgy, hogy a megőrizze a mindennapi használhatóságát. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte föl, aminek növelte a merevségét – 26 illetve 19%-kal – valamint változtatott a hátsó kerékagyak, illetve lengőkarok perselyezésén is. Az új, merevebb alkatrészek révén a vezető pontosabb visszajelzéseket kap az útról.
A mélyreható fejlesztésekhez nélkülözhetetlen volt az NSX szerkezeti merevsége, ami jó alapod adott a futómű és kormányzás beállításainak csiszolásához. A mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló (VSA – Vehicle Stability Assist) elektronikus vezérlőrendszerét, miként kifinomultabbá váltak az autó aktív lengéscsillapítói. Ez utóbbi fejlesztés révén az NSX egyszerre kényelmes, illetve sportautóhoz méltóan stabil nagy sebességnél, versenypályán.
Mindezt szolgálja az – új alkatrészekhez és vezérlőszoftverekhez illő – Continental SportContact 6 abroncsok. Összességében spontánabbá váltak a gázreakciók, illetve pontosabb visszajelzések segítik a sofőrt gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, legyen szó száraz vagy nedves aszfaltról.
A nagyobb stabilitás, élménytelibb vezetés és gázzal kontrollálható sodródás extrém helyzetekben, pályanapokon is – ezt ígéri a kívül-belül átdolgozott, új Honda NSX. Az eredmény az új modell tempóján is mérhető, a legendás suzukai pályán két másodperccel gyorsabb volt az NSX jelenlegi változatánál.
Fejlesztett befecskendezők dolgoznak az autóban, kiegészítve egy új részecskeszűrővel, illetve a feltöltő hatékonyabb hőleadását biztosító megoldásokkal, ezek eredményeként az NSX továbbra is dinamikus és teljesíti az Euro 6d-TEMP szigorú környezetvédelmi előírásait.
Első ránézésre feltűnö, hogy a 2019-es modell áll előttünk, hiszen az átdolgozott futómű és hajtáslánc mellett az NSX külseje is megújult. Elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs (Thermal Orange Pearlescent) fényezés és ugyanilyen színűek – felárért – a karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túl a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak.
Komolyak a változások az utastérben is. A vásárlók ezentúl vörös bőrkárpitozással, vagy indigókék Alcantara és bőr bevonat kombinációjával is átvehetik új Hondájukat.
A 2019-es Honda NSX értékesítése már megkezdődött, s az első – idén augusztusban gyártott – példányok 2018 év végén megérkeznek a kijelölt márkakereskedésekbe.