Kezdőlap Autóipar A bicikli előzi az autót - különösen, ha elektromos
No menu items!

A bicikli előzi az autót – különösen, ha elektromos

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok. Németországban adják el belőlük a legtöbbet. A német autóipari beszállítók egyre komolyabb üzletet látnak a kétkerekűekben.

Hódítanak az elektromos biciklik. A kontinens legjelentősebb szakkiállításán a németországi Friedrichshafenben kiderült, hogy egyre több autókereskedő a négykerekűek mellé a kétkerekűeket is felvette a kínálatába. Az autóipari beszállítók is felfedezték maguknak az új szegmenst.

A külcsin sem közömbös

Németországban 2019 első félévében közel 3 millió kerékpár kelt el, 3%-al több, mint 2018 azonos időszakában. Az e-bike eladások még jobban, 12%-al emelkedtek. Az átlagot a hagyományos biciklik húzzak le. Ezekből kevesebbet sikerült csak értékesíteni.

Dugók, drága parkolás és benzin, növekvő környezet, valamint egészségtudatosság – a körülmények a villanybicikliknek kedveznek. Szakértők arra számítanak, hogy év végéig az e-bike eladások száma első alkalommal át fogja lépni az 1 milliót.

Újdonság a piacon a ’cargo-bike’, tehát csomagszállításra alkalmas elektromos tricikli. Cégek és magánszemélyek is vásárolnak belőle. Bevásárolni, gyerkőcöket iskolába vinni, árut vagy csomagot kiszállítani – hatalmas bennük a potenciál.

A fejlődés lélegzetelállító, az ’Eurobike’ standjain sok a ’lite-e-bike’, tehát az olyan elektromos bicikli, amelynek a súly nem éri el a 15 kilót! Az akkuk egyre kisebbek, a váz csöveibe integrálhatók, alig tűnik fel, hogy gép segít rá a fizikai hajtásra.

A Kerékpárgyártók Szövetségének elnöke büszke rá, hogy a német márkák piaci részesedése 40%. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a ’Made in Germany’ feliratú bicikli sok része külföldről érkezik és csak az összeszerelés történik Németországban. Az alumínium vázak szinte kivétel nélkül Ázsiában készülnek.

Siegfrid Neuberger

Az európai gyártásuk újjáélesztésére kísérletet tett ugyan egy portugál cég, piaci részesedése azonban még elenyésző – tudhatják meg az ’Eurobike’ résztvevői Siegfrid Neuberger megnyitó beszédéből.

Németország nem csak az autózásban, a kerékpározásban is megkerülhetetlen tényező. Évi 3 millió darabbal a németeknél kel el a legtöbb bicaj Európában. 1,9 milliós gyártási darabszámmal azonban csak másodikok Itália mögött, ahol évente 2,3 millió kerékpárt szerelnek össze.

Eurobike – nagy siker lett

A 2000-es évek elején, 3,5 millió körüli darabszámmal még Németország állt a dobogó élén. A több évig tartó visszaesés után most ismét növekedésre számítanak a gyártók, így Dirk Sölting, egy baden-württembergi kerékpárgyár sajtófőnöke is. Ez az elektrobiciklik térnyerésével függ össze.

A kerékpárgyártók gyakran beszállítóktól vásárolják a kész motorokat. Ezen a területen a német autóipari beszállítók rendelkeznek a legtöbb tapasztalattal és know how-val. Amit olyan óriáscégek, mint a Bosch, a Mahle vagy a ZF az autók számára fejlesztettek ki, kevés ráfordítással a bicikligyártók igényeihez igazítható. Így a német kerékpárgyártók helyzeti előnybe fognak kerülni – jövendöli a szakmai szövetség elnöke.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nagy az érdeklődés a lakáscélú megtakarítások iránt

egyre többen választják megtakarításra a lakástakarékot

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,
Hirdetés

Hírek

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,

Negyedszer az első az Apple – a világ legértékesebb márkája

Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ legértékesebb márkáinak az élén

Az Otthon Start Program részleteiről egyeztetett Panyi Miklós a Bankszövetség képviselőivel

A Bankszövetség képviselőivel folytatott pénteki egyeztetésen sikerült tisztázni a még nyitott kérdéseket az Otthon Start Program részleteiről.

NGM: tovább szárnyal a Demján Sándor 1+1 Program

A 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 Program keretében a tárca eddig 1325 magyarországi vállalkozás támogatásáról hozott döntést,

Az építőanyag-piacon visszafogott volt a kereslet az első fél évben

Visszafogott volt a kereslet az építőanyag-piacon az első fél évben, de a jövőt tekintve optimisták az építőanyag-kereskedők

Még tart a nyár – számtalan program vár a fürdőkben

Tombol a nyár, hőségriadó is vár ránk a következő...
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.