Autóbuszok fejlesztésben is érdekelt cégbe vásárolta be magát a MOL. Többségi részesedést vett az ITK Holding Zrt.-ben, amely közösen fejlesztett a Daimlerrel buszokat, és a tömegközlekedésben 200 busszal van jelen. A mostani bejelentést néhány héttel előzte meg a hazai gyártó IKARUS közleményt, akkor csődvédelmet kért a járműgyártó. Kiderült a BKV felülvizsgálta az Ikarus rendeléseit, egyeseket le is mondott.
Az olajipari társaság közleményben részesedés-vásárlását 2030ig szóló stratégiájával támasztotta alá, amelyben szerepel, hogy nagyobb figyelmet fordít a mobilitási szolgáltatásokra.
A 2002-ben alapított ITK Budapesten és Debrecenben több mint kétszáz autóbuszt üzemeltet – olvasható a közleményben. Arra is kitérnek, hogy a cég a német Daimler magyarországi leányvállalatával közösen fejlesztette ki például a Reform 500 LE elnevezésű elővárosi autóbuszt, amelynek prototípusát 2017-ben mutatták be Debrecenben.
Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben kijelentette: a közösségi buszközlekedés területe központi szerepet tölt be és fog betölteni a jövőben is a mobilitási szolgáltatások között.
A budapesti székhelyű és debreceni telephelyű ITK joint venture formában működik a jövőben – közölte a cég.
Arról nem szól a hír, hogy az ugyancsak a tömegközlekedésben érdekelt Ikarus-ra a mostani MOL vásárlás milyen hatással lesz: mint Az Üzlet.hu beszámolt róla fizetési nehézségei miatt az IKARUS Egyedi Kft csődvédelmet kért az államtól, miközben a BKV elállt 30 Modulo csuklós busz vételétől. Kilátásba helyezte, hogy a járműgyártó céggel kötött további szerződéseit is felülvizsgálja (Klikk ide az írásért).