Hirdetés
Kezdőlap Autó A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza
No menu items!

A kategóriabajnok Ford Focus a Cote d’Azur-on tért vissza

A bajnok cím mindig kötelez. Egy bajnok nem hibázhat, miközben éreztetnie kell, ki az úr a háznál. Az alsó-középkategória ászának számító Ford Focus új, negyedik generációjának megjelenését ezért nem is kapkodták el. A franciaországi bemutatón pedig megtapasztalhattuk: megérte.

Egy népszerű modell új verziójának bemutatkozása mindig többlépcsős. Kezdve onnan, amikor lesifotóként aposztrofálva – de persze gondosan megtervezve – megjelennek azok a képek, amelyek a mindenféle álcázó matricával letakart autó várható formájáról adnak támpontot a rajongóknak. Azután jönnek azok az élő bemutatkozások – valamelyik nagy nemzetközi autós showhoz igazítva -, amikor még csak álló helyzetben lehet rácsodálkozni az autóra. Majd következik a nagy pillanat, amikor már élőben, terepen is ki lehet próbálni, mit is tud valójában a kocsi.

Az Üzlet egy ilyen bemutatkozásra indult a francia Riviérára, Nizzába, ahol az alsó-középkategória globális piacvezető modellje, a Ford Focus negyedik generációs változatai sorakoztak fel. Így aztán a reptérről egy raktártelep felé indult kisbuszunk – stílszerűen egy, a belső ülések szembefordításával tárgyaló busszá alakított Ford Tourneo Custom -, ahol miután megkaptuk a kiválasztott modellt, egy Vignale-t, az előre beállított navigációra rányomva már indulhattunk is utunkra. Ami a provence-i tájak felfedezése címszó alatt ezúttal az utazók körében kevésbé ismert hegyvidéket jelentette.

Johnny English nyomdokain

Ami ugyan tartogat szép látnivalókat – a hegyoldalba épült bájos falvakat, szép nemzeti parkokat, méltóságteljes távoli hegycsúcsokat -, de aki egyszer is járt anno az Adria felé kanyargó keskeny, gyakran korlát nélküli horvát hegyi utakon, kanyargós szerpentineken, pontosan tudja, hogy egy ilyen utazás nem éppen a nézelődésről szól. Már csak azért sem, mert amíg legújabb filmjében az angol majdnem szuperkém, Johnny English a dél-francia hegyi utakon, őfelsége szolgálatában rakétákat kilőve is segíthette előre haladását, nekünk ez érthető okokból nem adatott meg.  Így aztán a prémiumkategóriás Focus Vignale belső terének kényeztetése mellett maradt az erős koncentrálás.

Az már a többórás hegyi út során megbizonyosodott, hogy az új Focus nemcsak kívülről, de belülről is más dimenzió elődjéhez képest. Később pedig az is kiderült, hogy ez nemcsak a legmagasabb kényeztetést ígérő Vignale, hanem a sallangmentes modellekre is igaz, amelyek a külső mellett, belső eleganciában sem igen maradnak el a nagyobb luxust felvonultató testvérüktől. Emellett az is egyértelművé vált, hogy az új Focus – miként az másnap más verziók esetében már a városban is beigazolódott, dinamikusan és könnyedén vezethető. A sportos kormányt pedig mintha kifejezetten a gyakori fékezéseket, váltásokat, gyorsulásokat igénylő hegyi szakaszokhoz optimalizálták volna, miközben a csendes, de mégis erős motor is azt szolgálná, hogy egy kellemes zene ritmusára vezetve adjuk át magunkat az új Bang&Olufsen hangzásélménynek.

Nem bízták a véletlenre: konzultáltak a vevőkkel

A Focus legenda éppen húsz esztendővel ezelőtt kezdődött, amikor a már akkoriban is unalmasnak számító, kispolgárian konzervatív Escort után merészet húzott a ma már Németország egyetlen amerikai autógyártójának számító Ford. Az akkori kor ízlése szerint sportosan elegáns Focus 1998-as formavilága olyannyira időtállóra sikeredett, hogy nem is kellett túl sűrűn megújítani a modellt, amiből az első példány megjelenése óta már több mint ötmillió rója az utakat.

De mivel a közepes méretű családi autók kategóriája – az egyre nagyobb szegmenst képviselő családi egyterűek mellett – minden autógyártó profitabilitása szempontjából a leginkább meghatározó, a Ford a generációváltásokkal is haladt az idővel – és ezúttal sem bízott semmit a véletlenre. Sőt a vásárlói véleményekre rákérdezve kezdtek hozzá ahhoz a tervezéshez, amelynek eredményeként megszületett a korábbinál elegánsabb külsőt, tágasabb belső teret és innovatívabb műszaki megoldásokat kínáló modellpaletta az ötajtós ferdehátúval, illetve a családi kedvenc kombival, amelyek az áramvonalas Focus Titanium, a sportos Focus ST-Line és az elegáns Focus Vignale változatokban kerülnek a szalonokba. És ha már az egyterűek hódításáról írtunk, a kínálatban már a hasmagasságával, tetősíneivel és látványos védőelemeivel szabadidő-autós hangulatot teremtő Focus Active crossover is megjelenik.

Tiszta lapról indulva

A hegyi kanyargás végén egy elegáns golfhotel volt az éjszakai szálláshely, ahol előbb még a Ford emblémájával feldíszített konferenciateremben az új Focus megszületésének történetével is megismerkedhettünk az egyes tervezőrészlegek vezetőinek előadásában.

Ahol a legfontosabb meghatározás az új emberközpontú dizájn filozófia volt. Amelynek gyújtópontjában a biztonságos, stresszmentes vezetési élmény áll, amelynek szellemében a kormánykereket fogva, szinte már csak felügyelni kell a legmodernebb technológiák által kontrollált rendszereket. Mindez persze ma már más autógyártók prezentációjában is bizonyára elhangozhatna, de az tény, hogy az új Focusban jó néhány új, vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban és jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, vagy akár egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket. Ennek kapcsán jelentette ki Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke, hogy ritka az olyan alkalom, amikor tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetnek meg egy új autót.

Így született meg a kategória legáramvonalasabb modelljeként definiált Focus, amelynél a mai trendeknek megfelelően hátrébb tolták az első tetőoszlopokat, aminek eredményeként – a karosszéria arányait előnyösebbé téve – hosszabb lehet a motorháztető, miközben a biztonság is javult azáltal, hogy hátrébb került A-oszlopok kevesebbet takarnak ki a vezető látóteréből.

Ami talán még ennél is fontosabb, az új Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut: az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb. A beltér szélessége is megnőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel lett nagyobb a válltér, miközben a térérzetet tovább javítva a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér.

Technológiahad a kormánykerék körül

És miközben a jól kreált marketing meghatározások csak üres szavakat jelentenek a tények nélkül, a Focus esetében tény, hogy a legújabb technológiák hada segíti a vezetőt. Ilyen az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika, ami most az autót akár álló helyzetre is lefékező Stop&Go rendszerrel, a Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszerrel, valamint a Sávközép technológiával is kiegészült. Emellett a Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer már előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Emellett a Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 pedig automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen.

De van emellett Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer éppúgy, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens, Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, Széles Látószögű Tolatókamera, Rossz Irányra Figyelmeztető, illetve Ütközés Utáni Fékezés rendszer.

Ami pedig az erőforrást illeti: a Focus négyféle motorral kerül a piacra. A többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost benzinmotorra, a korábbinál is alacsonyabb 4,8 l/100 km fogyasztással, az új 1,5 literes 150, illetve 182 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 5,3 l/100 km legalacsonyabb fogyasztással, az új 1,5 literes EcoBlue dízelmotorral 95 és 120 lóerős teljesítménnyel és 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, illetve a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. A váltók között pedig a hatfokozatú manuális sebességváltók mellett egy új, nyolcfokozatú automata is megjelent.

Mindehhez pedig a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer 8 colos központi érintőképernyővel garantálja a könnyű tájékozódást, telefonálást, navigációt, illetve az új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszerrel együtt a zenei élményeket.

 

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mit és honnan visznek el? Az új lomtalanítási rendszer részletei

a fővárosi lakosok - az eddigiekkel ellentétben - nem a lakóépületük elé történő kihelyezéssel, hanem az egyes kerületekben kifejezetten ezen céllal, ideiglenes jelleggel kialakított gyűjtőpontokon adhatják le a háztartásokban felhalmozott lomhulladékokat,

Január 1-től emelkedik a gázolaj jövedéki adója

A NAV által közzétett lista szerint egy literre vetítve a gázolaj jövedéki adója a mostani 142,9 forint helyett 148,76 forintra emelkedik.

A TEK a karácsonyi vásárokra is figyel

A rendezvények biztonsága érdekében a terrorelhárítók folyamatosan figyelemmel kísérik és elemzik a lehetséges kockázati tényezőket is, a partnerszolgálatokkal folyamatosan együttműködve értékelnek minden információt.

Megjelentek a vidéki közösségeket támogató első LEADER helyi felhívások

A támogatási kérelmek benyújtására 2025 márciusától lesz lehetősége a pályázóknak.
Hirdetés

Hírek

Alig változott a forint árfolyama péntek reggelre

A decemberi kezdéshez képest a forint az euró ellenében 0,4 százalékkal, a dollárral szemben 2,5 százalékkal a svájci frankkal szemben 0,6 százalékkal gyengült.

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Gazdaság

Lezárult a állampapír-vásárlási nyereményjáték

A MÁK tájékoztatott arról is, hogy a kincstár értékpapír- vagy Start-számlával rendelkező ügyfélköre az idén elérte az 1 milliót, ezzel 2020-hoz képest megduplázódott az ügyfelei száma.

A Fed 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatokat

z irányadó dollárkamatláb az idén átlagosan 4,4 százalék lesz.

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein