Kezdőlap Autó A keményfiú legendája tovább él
No menu items!

A keményfiú legendája tovább él

Negyed század kellett ahhoz, hogy a Ford, a Mustang után egy újabb legendát is feltámasszon – és egy kicsit több ahhoz, hogy az hozzánk is eljusson. Mert a Bronco egy igazi legenda a benzingőz szerelmeseinek körében. És ami külön öröm, hogy ez a Magyarországon öncélú, de az igazán kemény terepeken abszolút létjogosultsággal rendelkező keményfiú a Mustanghoz hasonlóan úgy újul meg, úgy lett modernebb, hogy a márka ikonikus jegyeit is megőrizte.

A Bronco a vérbeli amerikai életérzés egyik nagyköveteként öt generációt testesített meg 1965-től. Az első generáció 1977-ig szelte az utakat, míg a második mindössze egy évet élt meg 1978-79 között gyártották. A harmadik generáció 1980-tól már egy modernebb és könnyebb Bronco képében került az utakra és a 4,9 literes I-os alapmotor mellett 5,8 literes V-8 változatban is elérhető modellből 325 ezer darabot értékesítettek. A ráncfelvarrásos negyedik generációból 1987-91 között 200 ezer darab került ki a gyárból. Az 1992-96 között elérhető Bronco a márkán belüli kannibalizáció áldozata lett, hiszen a 165.00 példányával a Ford Explorer népszerűsége miatt szorult háttérbe.

Így érkezett el 2021, amikor a Ford újraélesztette a Bronco sorozatot, a legmodernebb tecnológiákkal felvértezve is megőrizve az eredeti élményvilágot. A Mustanghoz hasonlóan új almárkaként jegyzett modell pedig némi késéssel 2023-ban Magyarországra is megérkezett. A késés annyiból mindenképpen érthető, hogy sem a darabszámot, sem a használhatóságot illetően nem Magyarország az ultramodern retroautó ideális piaca. Nemcsak a mérete, a fogyasztása és az ára miatt, hanem elsősorban azért, mert amoit a Bronco tud, azt az igazán hosszú utakon, a nagy, kihívásos terepeken és minimum jóidőben lehet kiélvezni. Mert akkor igazán poén az, ha az indulás előtt lekapjuk a tetők és az egyenként több mint 20 kilós oldalsó ajtókat, hogy aztán igazán átadjuk magunkat az élményautózás örömének.

Miközben a Bornco megjelenése már önmagában figyelemfelkető, az általunk tesztelt Badlands változata igazi “rosszfiús” megjelenéssel vonzza magához a pillantásokat: acél lökhárítókkal, merev hátsó tengellyel, független első kettőskereszt-lengőkaros kerékfelfüggesztéssel és sárga Bilstein lengéscsillapítókkal van felszerelve. A vízálló kárpitozás és a slaggal mosható belső tér pedig kifejezetten praktikus megoldásokkal szolgálnak a kalandvágyók számára.

Az, hogy a Bronco vásárlók nem a városi terepjáró kedvelők közül kerülnek ki már csak azért is biztos, mert a kocsi 4,8 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,96 méter magas, tengelytávja pedig 2,95 méter és a beszállást is segítő kapaszkodók is azt jelzik, hogy ez az autó nem a városi aszfalton érzi magát otthonosan. A benzintank pedig 79 literes, ami korántsem véletlen, mert az autó fogyasztása 100 kilométerenként 13 litert is elérheti. A kocsi belső tere tágas és kényelmes, a csomagtartó alapból 562 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1,8 köbméterre növelhető. A modell Magyarországon egyféle motorral érhető el: egy 2,7 literes, dupla turbós, közvetlen befecskendezéses V6-os motorral, amely 335 lóerőt és 563 Nm nyomatékot biztosít. Az autó 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben a terepgumikkal felszerelt Badlands változat esetében ez 7,2 másodperc. A tízfokozatú automata váltó kellemesen dolgozik, miközben a terepes forgókapcsoló közepén található gomb a meredek emelkedők leküzdésére aktiválva egypedálos üzemmódban működik vagyis gyakorlatilag magától fékez.

Nem véletlenül hiszen a Bronco Badlands a 261 milliméteres hasmagasságával bármilyen terepen megállja a helyét, legyen az sziklás vidék vagy göröngyös erdei út. Ráadásul a terepmódban a 12 hüvelykes központi kijelzőn követhetjük az autó előtti terepviszonyokat, pontosan látva, hogy hova hajtunk a kerekekkel.

A Ford Bronco Outer Banks változat alapára 30 millió forint körül mozog, míg a tesztelt Badlands változat indulóára 32 millió forint.

Érsek M Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

Megjelent a rendelet az Otthontámogatás részleteiről

Megjelent a Magyar Közlönyben a közszolgálatban dolgozók Otthontámogatására vonatkozó rendelet.

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

Januártól új támogatás segíti a környezeti károk mérséklésében közreműködő vállalkozásokat, akár 30 millió eurót is leírhatnak a társasági adójukból - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) környezetügyért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.
Hirdetés

Hírek

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.

NKFH: több mint 15 millió forint kártalanítás járt a légiutasoknak

Az eljárások eredményeként 38 750 euró, azaz hozzávetőlegesen 15,5 millió forint kártalanítást ítéltek meg az utasoknak.

Nincs megállás: egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök

A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.