Kezdőlap Autó A keményfiú legendája tovább él
No menu items!

A keményfiú legendája tovább él

Negyed század kellett ahhoz, hogy a Ford, a Mustang után egy újabb legendát is feltámasszon – és egy kicsit több ahhoz, hogy az hozzánk is eljusson. Mert a Bronco egy igazi legenda a benzingőz szerelmeseinek körében. És ami külön öröm, hogy ez a Magyarországon öncélú, de az igazán kemény terepeken abszolút létjogosultsággal rendelkező keményfiú a Mustanghoz hasonlóan úgy újul meg, úgy lett modernebb, hogy a márka ikonikus jegyeit is megőrizte.

A Bronco a vérbeli amerikai életérzés egyik nagyköveteként öt generációt testesített meg 1965-től. Az első generáció 1977-ig szelte az utakat, míg a második mindössze egy évet élt meg 1978-79 között gyártották. A harmadik generáció 1980-tól már egy modernebb és könnyebb Bronco képében került az utakra és a 4,9 literes I-os alapmotor mellett 5,8 literes V-8 változatban is elérhető modellből 325 ezer darabot értékesítettek. A ráncfelvarrásos negyedik generációból 1987-91 között 200 ezer darab került ki a gyárból. Az 1992-96 között elérhető Bronco a márkán belüli kannibalizáció áldozata lett, hiszen a 165.00 példányával a Ford Explorer népszerűsége miatt szorult háttérbe.

Így érkezett el 2021, amikor a Ford újraélesztette a Bronco sorozatot, a legmodernebb tecnológiákkal felvértezve is megőrizve az eredeti élményvilágot. A Mustanghoz hasonlóan új almárkaként jegyzett modell pedig némi késéssel 2023-ban Magyarországra is megérkezett. A késés annyiból mindenképpen érthető, hogy sem a darabszámot, sem a használhatóságot illetően nem Magyarország az ultramodern retroautó ideális piaca. Nemcsak a mérete, a fogyasztása és az ára miatt, hanem elsősorban azért, mert amoit a Bronco tud, azt az igazán hosszú utakon, a nagy, kihívásos terepeken és minimum jóidőben lehet kiélvezni. Mert akkor igazán poén az, ha az indulás előtt lekapjuk a tetők és az egyenként több mint 20 kilós oldalsó ajtókat, hogy aztán igazán átadjuk magunkat az élményautózás örömének.

Miközben a Bornco megjelenése már önmagában figyelemfelkető, az általunk tesztelt Badlands változata igazi “rosszfiús” megjelenéssel vonzza magához a pillantásokat: acél lökhárítókkal, merev hátsó tengellyel, független első kettőskereszt-lengőkaros kerékfelfüggesztéssel és sárga Bilstein lengéscsillapítókkal van felszerelve. A vízálló kárpitozás és a slaggal mosható belső tér pedig kifejezetten praktikus megoldásokkal szolgálnak a kalandvágyók számára.

Az, hogy a Bronco vásárlók nem a városi terepjáró kedvelők közül kerülnek ki már csak azért is biztos, mert a kocsi 4,8 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,96 méter magas, tengelytávja pedig 2,95 méter és a beszállást is segítő kapaszkodók is azt jelzik, hogy ez az autó nem a városi aszfalton érzi magát otthonosan. A benzintank pedig 79 literes, ami korántsem véletlen, mert az autó fogyasztása 100 kilométerenként 13 litert is elérheti. A kocsi belső tere tágas és kényelmes, a csomagtartó alapból 562 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1,8 köbméterre növelhető. A modell Magyarországon egyféle motorral érhető el: egy 2,7 literes, dupla turbós, közvetlen befecskendezéses V6-os motorral, amely 335 lóerőt és 563 Nm nyomatékot biztosít. Az autó 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben a terepgumikkal felszerelt Badlands változat esetében ez 7,2 másodperc. A tízfokozatú automata váltó kellemesen dolgozik, miközben a terepes forgókapcsoló közepén található gomb a meredek emelkedők leküzdésére aktiválva egypedálos üzemmódban működik vagyis gyakorlatilag magától fékez.

Nem véletlenül hiszen a Bronco Badlands a 261 milliméteres hasmagasságával bármilyen terepen megállja a helyét, legyen az sziklás vidék vagy göröngyös erdei út. Ráadásul a terepmódban a 12 hüvelykes központi kijelzőn követhetjük az autó előtti terepviszonyokat, pontosan látva, hogy hova hajtunk a kerekekkel.

A Ford Bronco Outer Banks változat alapára 30 millió forint körül mozog, míg a tesztelt Badlands változat indulóára 32 millió forint.

Érsek M Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban

Új informatikai rendszert használhatnak május 6-ától az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System - AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját

Nacsa Lőrinc: Magyarok a Kárpát-medencében – rajzpályázat középiskolásoknak

Magyarok a kárpát-medencében címmel rajzpályázat indult a magyarországi és a külhoni középiskolások számára

Szenvedélyes spanyol autójubileum

Fotó:Cupraofficial.com 1950 május 9-én Spanyolország mozgásba lendült – megszületett a...

Közös felelősségünk a madarak és a fák megóvása

Magyarország egyik legszebb és legrégebbi természetvédelmi hagyományát, a Madarak és fák napját ünnepeljük május 10-én. Ez az alkalom több mint száz éve hívja fel a figyelmet a természeti értékek megóvására, különösen a madarakra és a fákra.
Hirdetés

Hírek

Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban

Új informatikai rendszert használhatnak május 6-ától az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System - AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját

Bécsi vonatok – Sínen a megújulás

Április végén az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a kényelem és minőség jegyében megkezdte legismertebb nagysebességű vonatainak, a Railjeteknek átfogó modernizálását.

Egyetemistáknak szóló startup programhoz csatlakozott a MÁV-csoport

Szakmai partnerként a MÁV-csoport is csatlakozott az egyetemisták startup programjához, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP)

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.

Soha nem vettünk még fel annyi személyi kölcsönt, mint márciusban

Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít.

Várakozáson felüli az OTP Bank nyeresége az első negyedévben

Az OTP Bank az első negyedévben a várakozások átlagát meghaladva 188,576 milliárd forint konszolidált korrigált adózás utáni eredményt ért el, 21 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakánál

Fedezd fel Bécs titkait egy interaktív felfedezőúton!

Bécsben egy új, "WiG City Challenge" néven futó, interaktív városi felfedezőprogram indult, amely egy applikáció segítségével vezeti át a fiatalokat a város különleges helyszínein.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.