Kezdőlap Fókuszban A múlté lett, amerikai stílusban éled újjá a legendás osztrák autópálya-étterem, a...
No menu items!

A múlté lett, amerikai stílusban éled újjá a legendás osztrák autópálya-étterem, a Rosenberger

A nagy múltú étteremláncot 1972-ben alapította Heinz Rosenberger. Képek forrása: Rosenberger/YouTube

Aki autózott már Ausztriában, szinte biztos, hogy megállt a mára legendássá vált Rosenberger éttermek egyikénél, és olyan utazó is nyilván akad, aki álomra is hajtotta a fejét a márka valamelyik rendkívül jó lokációjú étterméhez csatlakozó szállodájában. Nos, ez már a múlté. De nem kell bánkódni, mert a retro érzés helyébe európai beütéssel, de amerikai módra – ahogy az új tulajdonos ígéri – a „tradíció jövője” lép.

A klasszikus Rosenberger

Aki egyhuzamban hosszabb távot vezetett le Ausztriában, szinte törvényszerűen betért már a Rosenberger autópályás étteremlánc valamelyik egységébe, ahol garantáltan friss és fínom volt az étel és – nem mellékesen – tiszta a toallett. A nagy múltú étteremláncot 1972-ben alapították, amikor Heinz Rosenberger megnyitotta az első autópályás gasztro-pihenőhelyet Ausztriában. A hetvenes évek óta pedig kifejezetten nagy karriert futott be a Rosenberger-lánc, amely napjainkban 14, benzinkutak mellett megnyitott létesítményével az osztrák autópályakultúra szerves részévé nőtte ki magát. Ráadásul a családi márka nem csak étkezdéket jelentett, hanem a konferenciaturizmusra kialakított hoteleket is.

Foodpark európai stílusban

A jövő – vagyis az, hogy a független, kisebb szereplőket a nagyok felvásárolják – a Rosenberget is utolérte. 2019-ben a szintén családi vállalkozásnak számító, de rendkívül dinamikusan növekvő TQSR Group – a Burger King ausztriai masterfranchise tulajdonosa és 2021 óta a Coffeeshop Company tulajdonosa – vette meg a Rosenbergert. (Nem mellesleg a Coffeeshop Company 28 országban van jelen, és Magyarországon is 8 létesítményt üzemeltet.) Amelynek a következő két évben egymás után megújuló egységei egy, Európában még újdonságnak számító koncepció alapján átalakítva nyílnak majd meg.

Így aki az első, hajdani Rosenberger-bázison, az A1-es autópálya Haag-i szakaszán autózik, ne is lepődjön meg azon, ha a megszokott név és étterem helyett egy egészen új márkanevet és egy teljesen másfajta vendéglátóhelyet talál. A jövő töltőállomásaként aposztrofált, trendi megjelenésű Rosehill Foodpark nyílt meg ugyanis a kissé már régimódi, korábbi étterem helyén. Ahol a multimárkás koncepció keretében öt gasztronómiai márka várja az utazót, köztük a Burger King, a Coffeeshop Company és a TQRS Group két új éttermi brandje, a Presto, amely az olasz konyha szerelmeseinek örömteli hír, illetve a Fast and Fresh, amely azoknak kedvez, akik ugyan gyorsan szeretnének bekapni valamit, de mégsem akarják feladni az egészséges életmódjukat és az ehhez társuló ízvilágban kompromisszumot kötni. Mindemellett pedig a gyökerekhez való visszatérésként a Rosenberger brand is reprezentálva lesz, kínálatával a már jól ismert tradicionális étkezés lehetőségét nyújtva a sztráda mellett.

A modern, világos és trendi belső világ mellett az új tulajdonos a mellékhelyiség fontosságát sem felejti el, kiemelve, hogy a hívogató architektúra és a vonzó árak mellé egy „jóleső karakterű WC-koncepciót” is társítva nyitották meg Ausztria legmodernebb pihenő benzinkútját az autópályán, Haagnál. Ahol a digitális rendelési terminálok és az aktuális közlekedési, illetve időjárás-jelentéseket tartalmazó információs képernyők, valamint az üzleti megbeszélésekhez külön kialakított üzleti terület mellett a Rosehill Kids Club és egy külön kutyás zóna biztosítja, hogy mindenkinek megérje betérni.

A gasztro kultúraváltás törvényszerűsége

Az átalakítás központjában a TQSR csoport szerint az áll, hogy a Rosenberger hetvenes évekbeli kezdése óta kinyílt a világ, a távolságok már nem jelentenek akkora akadályt, mint ötven évvel ezelőtt, ami törvényszerűen hatással volt a fogyasztói szokásokra is. Az emberek így már elsősorban a sokszínűséget értékelik a kulináris kalandozásaikban és azt a lehetőséget, hogy gyorsan, elérhető áron kaphassanak jó minőségű ételeket.

A Rosehill Foodpark ennek szellemében követi az utóbbi években egyre népszerűbb vegetáriánus trendet, ennek hála pedig a Rosenbergerben sok éve ismert „Rosenburger” vegetáriánus változatát is elérhetővé teszi. Mondván, ez tökéletesen szemlélteti a változások jellegét, vagyis azt, hogy a régit nem illik elfelejteni, vagy ahhoz valamit szimplán hozzáadni. Ezt a szemlélettváltást tükrözi az is, hogy a Rosenberger korábbi épületének lebontása után – a TQSR csoport 6,5 millió eurós befektetésének eredményeként – a Haagnál megnyílt első Rosehill Foodparkban már a légiesség érzését árasztó, modern épület egyesít öt gasztronómiai márkát az A1-es autópályánál, Linztől Budapest felé 30 kilométerre.

Stavri Zsófia

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között
Hirdetés

Hírek

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.