Kezdőlap Autó A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell
No menu items!

A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell

Elkezdődött az első teljesen elektromos Volkswagen-modell, az ID.3 sorozatgyártása Zwickauban. Az ebből az alkalomból tartott ünnepségen Angela Merkel német kancellár az elektormobilitás fejlődésének támogatására tett ígéretet.

Zwickauban nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem “a Volkswagen jövője” – emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess.

Herbert Diess

Mint mondta, egy olyan “ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát”, mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol a két világháború között Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját.

A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik – mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású “képzési offenzívája”.

Herbert Diess hangsúlyozta, hogy

a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron.

A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

Az ID.3 ára 30 ezer euró körül lesz. Kép: Automotive News Europe

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia – mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója.

Aláhúzta, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

Kifejtette, hogy az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják. Így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek.

A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

A gyártási folyamatot is át kell alakítani – mondta Herbert Diess, kiemelve, hogy az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon – a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével – állítják elő.

Angela Merkel

Angela Merkel mindenekelőtt arról szólt, hogy a politika két területen, az elektromos autók használatához szükséges töltőállomások hálózatának bővítésével és az elektromos autók vásárlását ösztönző kedvezményekkel tudja segíteni az elektromobilitás fejlődését Németországban. Mint mondta, hivatalában még hétfőn megbeszélést tartanak a hazai autóipar vezetőivel a következő lépésekről. A tervek között említette, hogy 2030-ra egymillió töltőállomást kell telepíteni az országban, a kormány ehhez 3,5 milliárd euró támogatást biztosít.

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet “menet közben”, fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Stratégiai partnerség a rugalmasabb csomagátvételért

A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul

A nyilvános cégadatok szerint 2024-ben a cégcsoport árbevétele 305 milliárd forint, korrigált adózott eredménye közel 40 milliárd forint vol.

December közepétől jön az éves ország- és vármegyebérlet

A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni

Újra árverésre kerül Salgótarján üresen álló híres szállodatornya

A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.
Hirdetés

Hírek

Stratégiai partnerség a rugalmasabb csomagátvételért

A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul

A nyilvános cégadatok szerint 2024-ben a cégcsoport árbevétele 305 milliárd forint, korrigált adózott eredménye közel 40 milliárd forint vol.

December közepétől jön az éves ország- és vármegyebérlet

A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni

Újra árverésre kerül Salgótarján üresen álló híres szállodatornya

A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.

Fenntartható módon készülnek a bécsiek a karácsonyra

A 48er-Tandler a beérkező adományokat értékesíti, vagy adott esetben jótékonysági szervezeteknek adja.

Újabb 10 százalékkal emelkedik a szakképzésben oktatók bére 2026 január 1-jével

2020 óta ez az ötödik béremelés, 30 százalékkal kezdődött, majd folytatódott 15 százalékkal, 32 százalékkal, 21 százalékkal, most pedig újabb 10 százalékos béremelés lesz, vagyis 2010 óta két és félszeresre emelkednek a bérek.

Megtartotta vezető importőri pozícióját a Porsche Hungaria az idén

Az Audi, Cupra, SEAT, Skoda, Volkswagen és VW-haszonjárművek modelljeiből az idén 29 500-at adtak el Magyarországon, ez ötszázalékos bővülés a 2024. évihez képest.

BKK: szombattól indul a Pesterzsébet és a belváros közötti kapcsolatot biztosító az új 223E buszjárat

A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakított ki a Boráros tér és a Bakáts utca között.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.