Hirdetés
Kezdőlap Autó A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell

A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell

Elkezdődött az első teljesen elektromos Volkswagen-modell, az ID.3 sorozatgyártása Zwickauban. Az ebből az alkalomból tartott ünnepségen Angela Merkel német kancellár az elektormobilitás fejlődésének támogatására tett ígéretet.

Zwickauban nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem “a Volkswagen jövője” – emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess.

Herbert Diess

Mint mondta, egy olyan “ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát”, mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol a két világháború között Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját.

A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik – mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású “képzési offenzívája”.

Herbert Diess hangsúlyozta, hogy

a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron.

A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

Az ID.3 ára 30 ezer euró körül lesz. Kép: Automotive News Europe

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia – mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója.

Aláhúzta, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

Kifejtette, hogy az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják. Így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek.

A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

A gyártási folyamatot is át kell alakítani – mondta Herbert Diess, kiemelve, hogy az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon – a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével – állítják elő.

Angela Merkel

Angela Merkel mindenekelőtt arról szólt, hogy a politika két területen, az elektromos autók használatához szükséges töltőállomások hálózatának bővítésével és az elektromos autók vásárlását ösztönző kedvezményekkel tudja segíteni az elektromobilitás fejlődését Németországban. Mint mondta, hivatalában még hétfőn megbeszélést tartanak a hazai autóipar vezetőivel a következő lépésekről. A tervek között említette, hogy 2030-ra egymillió töltőállomást kell telepíteni az országban, a kormány ehhez 3,5 milliárd euró támogatást biztosít.

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet “menet közben”, fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Rekordszámú utasra készülnek a húsvéti hétvégén a budapesti repülőtéren

A négynapos hosszú hétvégén az utasforgalom jelentős növekedésére lehet számítani a Liszt Ferenc Repülőtéren.

Átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása

Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal csökkent az intézkedés alá vont 30 alapvető élelmiszer ára.

Robogók többsége továbbra is kötelező biztosítás nélkül közlekedik

A mintegy 650-700 ezer hazai segédmotoros kerékpár felének sincs érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb) - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Hírek

Oszakai Világkiállítás – megnyílt a Magyar Pavilon

Az Oszakai Világkiállítás a világ legnagyobb volumenű kulturális, turisztikai és gazdasági hatású eseményeinek egyike, egyúttal páratlan diplomáciai és gazdaságfejlesztési lehetőség

Itt az idő: be kell fizetni a gépjárműadót

Közeleg az április 15-i határidő, az autósok több mint fele már befizette a gépjárműadót, a 3,3 millió érintett közül 1,7 millióan

Ők így csinálják: Bécs fiataljait célozzák meg

A bécsi városvezetés új, modern kampányt indított, hogy minél több fiatalt vonjon be az áprilisi helyi választásokba. Digitális eszközökkel, influencerek közreműködésével és interaktív tartalmakkal próbálják elérni, hogy a fiatalok valóban éljenek szavazati jogukkal.

Trump tovább vámolja Kínát, közben mézesmadzagot dob a többieknek – összefoglaló

A CNBC, amely élő folyamban követi Trump elnök kaotikus...

Trump azonnali hatállyal 125 százalékra emeli a kínai vámot, haladékot ad a többieknek.

Donald Trump ismét posztolt a közösségi médiában, ezúttal megint Kínát vette célba. Most azt mondta, hogy 125%-ra emeli a Kínára kivetett vámot - méghozzá „azonnali hatállyal”

Kína 84%-os vámokat jelent be az amerikai árukra a Trumppal való leszámolás során. Európa is visszavág

Kína szerdán 84 százalékos megtorló vámokat vezetett be az...

Trump vámol, a kongresszusi republikánusok közül egyre többen féltik a nyugdíjasokat

A kongresszusi republikánusok már csak azért is aggódnak a...
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...