Kezdőlap Autó A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell
No menu items!

A Trabant hazájában készül az elektromos VW-modell

Elkezdődött az első teljesen elektromos Volkswagen-modell, az ID.3 sorozatgyártása Zwickauban. Az ebből az alkalomból tartott ünnepségen Angela Merkel német kancellár az elektormobilitás fejlődésének támogatására tett ígéretet.

Zwickauban nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem “a Volkswagen jövője” – emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess.

Herbert Diess

Mint mondta, egy olyan “ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát”, mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol a két világháború között Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját.

A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik – mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású “képzési offenzívája”.

Herbert Diess hangsúlyozta, hogy

a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron.

A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

Az ID.3 ára 30 ezer euró körül lesz. Kép: Automotive News Europe

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia – mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója.

Aláhúzta, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

Kifejtette, hogy az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják. Így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek.

A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

A gyártási folyamatot is át kell alakítani – mondta Herbert Diess, kiemelve, hogy az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon – a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével – állítják elő.

Angela Merkel

Angela Merkel mindenekelőtt arról szólt, hogy a politika két területen, az elektromos autók használatához szükséges töltőállomások hálózatának bővítésével és az elektromos autók vásárlását ösztönző kedvezményekkel tudja segíteni az elektromobilitás fejlődését Németországban. Mint mondta, hivatalában még hétfőn megbeszélést tartanak a hazai autóipar vezetőivel a következő lépésekről. A tervek között említette, hogy 2030-ra egymillió töltőállomást kell telepíteni az országban, a kormány ehhez 3,5 milliárd euró támogatást biztosít.

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet “menet közben”, fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.
Hirdetés

Hírek

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.

Bécs, talajnedvesség-szenzorok – digitális talajnedvesség-érzékelőket tesztelnek

A 2024 februárjában induló "Smart Trees" projekt lényege, hogy Bécs területén digitális talajdnedvesség-szenzorokat telepítenek a város fiatal fáinak tövébe.

A jegybank és a versenyhatóság az infláció csökkentése érdekében új alapokra helyezi együttműködését

A közös kutatások és elemzések segítik az átláthatóságot, a piaci versenyhelyzet mérését, hozzájárulnak a versenytorzulás hatásainak kimutatásához.

Magyar szakember lett az év adatvezérelt marketingvezetője Európában

A magyar vállalkozások úgynevezett adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.