A Bugatti több mint két évtized után elhagyja a Volkswagen konszernt: a Porsche megállapodást írt alá az elektromos sportautókra szakosodott horvát Rimaccal közös vállalat létesítéséről Bugatti-Rimac néven.
A közös vállalatban a Rimac 55 százalékos, a Porsche 45 százalékos részesedéssel rendelkezik majd. A tranzakcióra a negyedik negyedévben kerül majd sor. A Volkswagen konszern a közös vállalat létesítése érdekében a Porsche-nek adta át Bugatti-tulajdonát.
“A közös vállalattal a Bugatti szuperautó-üzletágban szerzett tapasztalatait egyesítjük a Rimac innovációs kapacitásával, amelyet a jövő ígéretes kibontakozási területén, az elektromobilitásban halmozott fel” – jelentette ki Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója az együttműködés bejelentéséről tartott virtuális sajtókonferencián.
Mate Rimac, a horvát technológiai vállalat alapító-tulajdonosa hangsúlyozta, hogy az exkluzív autókat gyártó közös vállalat nyereségessé és pénzügyileg sikeressé tétele az együttműködés célja. A sajtótájékoztatón nem zárta ki egyúttal a 2009-ben általa alapított “garázsvállalat” tőzsdére vitelének a lehetőségét sem.
Herbert Diess, a Volkswagen elnöke márciusban jelentette be a közös vállalat létesítésének a tervét a Rimac vállalattal. A Porsche már három éve folytat együttműködést a horvát vállalattal és azóta 24 százalékos részesedésre tett szert benne.
A Bugatti-Rimac közös vállalatnak a tervek szerint 430 alkalmazottja lesz, ebből 300 a Rimac központjában, Zágrábban, 130 pedig a Bugatti franciaországi manufaktúrájában, Molsheimben. Az együttműködés első új modelljei a belsőégésű motoros Bugatti Chiron, valamint a teljesen elektromos Rimac Nevera lesznek.
A Bugatti modellpalettája középtávon teljesen elektromos modellekkel, a köztes időben pedig hibrid-elektromos modellekkel bővül majd a bejelentés szerint.
Az utolsó belsőégésű motoros modell bemutatására nem adtak meg határozott dátumot. A Porsche vezérigazgatója szerint “minden az ügyfelek igényein múlik majd“. Mivel azonban az elektromos modellekre átállás kis példányszámmal termelő márkák esetén meglehetősen problémás, esélyesnek tűnik a Rimac tőzsdei bevezetése – jegyezte meg. Hozzátéve, hogy a potenciális befektetők valósággal sorban állnak a lehetőségre várva.
A Bugatti éves gyártási volumene nem éri el a száz példányt, a cég mégis nyereségesen termelt az elmúlt években – mutatott rá Blume. A cég egyedi példányokat is gyárt. Nemrégiben például egy megrendelő nettó 11 millió eurót fizetett a “La Voiture Noire” egyedi példányért. A modell a maga 16 hengeres 1500 lóerős motorjával 43 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren – és ötszörösét bocsátja ki az Európai Unióban az új autókra átlagosan megengedett szén-dioxid kvótának.