Szolid eredményt és stabil gyártási számot ért el tavaly az Audi Hungaria Zrt., amelynek 2,3 százalékkal 7,377 milliárd euróra (2307 milliárd forint) csökkent az árbevétele 2017-hez képest. Az igazgatótanács elnöke szerint idén meghaladhatják a 2018-as év termelési szintjét.
A győri székhelyű társaság éves eredményeket ismertető sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a vállalat nyeresége 2018-ban 440 millió euró (138,4 milliárd forint) volt.
Tavaly 1 millió 954 ezer 301 motort gyártottak, 10 864-gyel kevesebbet, mint 2017-ben, és százezer autó gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint 2017-ben. A tavaly megkezdett elekromotorok sorozatgyártásában 9453 darabot készítettek.
A beruházási érték is csökkent, 16 százalékkal, 416 millió euróra (130,8 milliárd forint). A foglalkoztatottak létszáma viszont hat százalékkal nőtt, 13 084 ember dolgozott az Audinál.
Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a tavalyi csökkenés okaként a járműipart érintő változásokat, köztük a WLTP-átállás (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure – Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) miatti termelésingadozást jelölte meg.
Hangsúlyozta, hogy az idei évre a tavalyi évi termelési szint elérését vagy annak meghaladását tervezik.
Az elnök elmondása szerint a január végi bértárgyalásoknak és a sztrájknak is van hatása, különösen a Volkswagen konszern kelet-közép-európai régióban működő gyárainak versenyére. A béremelés nem tervezett anyagi pluszteher a vállalatnak, amelyet hatékonyságnövelő intézkedésekkel kompenzálni kell.
Hozzátette: a kompenzáció jelenthet még nagyobb automatizálást, és egyes feladatok külső partner által történő elvégzését is. Hosszú távon a fejlődésre kell ügyelni, hogy visszanyerjék a megrendelők bizalmát, amelyekkel további projekteket tudnak Magyarországra hozni – mondta.
Achim Heinfling kitért arra, hogy a vállalat a versenyképesség megtartása miatt megtakarítási programot indított tavaly, amelynek hatására 36 millió eurót (11,3 milliárd forint) takarítottak meg eddig. A cél, hogy 2022-re elérjék a 300 millió eurót (94,2 milliárd forint). A program keretében azt vizsgálják, hogy a befolyásolható költségeket hogyan lehet csökkenteni – mondta.
Az igazgatósági elnök beszélt arról is, hogy tavaly indult az ötödik modell, a Q3 sorozatgyártása. Ebből a modellből összesen 16 657 darab készült. A modell felfutásához az év végén visszatértek a pozsonyi Volkswagen-gyárban ideiglenesen dolgozó munkavállalók. Az idei év második felében egy új Q3 modell, a Sportback sorozatgyártása is elkezdődik, azonban az A3 Limousine gyártása Ingolstadtba költözik. Emelkedni fog az elekromotorok gyártása.
A szerszámgyár kapacitása 42 százalékkal nőtt tavaly, amit a 15 ezer négyzetméteres gyártóterület bővítése tett lehetővé.
Az Audi Hungaria a Volkswagen központi motorbeszállítója, világszerte 31 gyárat szolgál ki. Naponta kilencezer motort gyártanak. A Győrben készülő járműveket a világ több mint kilencven országába szállítják, a legnagyobb piacuk Németország, Nagy-Britannia, az Amerikai Egyesült Államok és Kanada – tette hozzá az MTI.