A hazai autópark egyre idősebb, mivel sok elöregedett jármű kerül hozzánk Nyugat-Európából, ahol a károsanyag-kibocsátási adók miatt nem éri meg megtartani azokat – mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.
Hozzátette: 156 ezer importált használtautó van jelen a magyar kereskedelemben, ezeknek közel 80 százaléka 2009 előtti jármű, így károsanyag-kibocsátásuk nem biztos, hogy megfelel a modern kor elvárásainak.
Az elnök ugyanakkor nagyon jó hírnek nevezte az új autók számának magyarországi növekedését, mivel így kedvezőbb károsanyag-kibocsátású járművek is nagyobb számban érkeztek az országba.
A műsorban elhangzott, hogy hiába nőtt több mint 15 százalékkal, évtizedes csúcsára, 158 ezerre az új autó eladások száma tavaly Magyarországon, a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 2019 végére megközelítette a 14 és fél évet.