Kezdőlap Autó Berobbantotta a telekocsi forgalmát a szegedi vonatpótlás
No menu items!

Berobbantotta a telekocsi forgalmát a szegedi vonatpótlás

Kiugró, több mint 51%-os növekedést tapasztalt a Szeged- Budapest vonalon az Oszkár telekocsi szeptember 11 és 13 között, pont akkor, amikor pályakarbantartó munkálatok miatt vonatok helyett pótlóbuszok kezdtek el közlekedni Szeged és Kiskunfélegyháza vonalán.

Az ezt megelőző hét első három napjához képest másfélszeresére nőtt a foglalások száma, több mint 1500 utas választotta az átszállás nélküli megosztott autózás lehetőségét a vonatpótlás helyett. A cég az utasszám további növekedésére számít ezen a szakaszon az elkövetkező két hónapban. Pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged között 2023 szeptember 11-től, írta a Mávinform.

A munkálatok várhatóan két hónapig tartanak, így az utasok azonnal más, regionálisan elérhető alternatív utazási módszerek felé fordultak. „A hivatalos menetrend szerint egy kiskunfélegyházi átszállással 2 óra és 40 perc a menetidő annak, aki Szegedről Budapestre szeretne eljutni vonattal. Mivel a pótlóbuszok Szeged-Rókus állomásról indulnak és oda is érkeznek, a legtöbb Szegedre igyekvőnek ez további kényszerű utazási időt jelent, így érthető, hogy sokan egyéb utazási lehetőségeket is számításba vesznek. Telekocsival
például Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget” – mondta Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója.

Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen
forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás életében. Az utasok visszajelzései alapján a
kiemelkedően magas foglalásszám oka akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége volt.
Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől szinte folyamatosan a Szeged és Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, csak a már korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre ez az útszakasz. A két nagyvároson kívül a főváros és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon.

A lakosságszám alapján talán meglepő lehet, de Mátészalka, Fehérgyarmat és Vásárosnamény is előkelő helyen végzett a forgalmi toplistán. „Az adatok alapján azt látjuk, hogy a tömegközlekedés ideiglenes vagy akár hosszabb távú zavaraira a telekocsizó közösség rendszerint önszerveződéssel reagál. Az egyre növekvő üzemanyagárak mellett a szabad helyek megosztása elsősorban gazdasági döntés az autósok részéről, hiszen az autónk helyeinek megosztásával egy-egy utazás ára akár negyedére is csökkenhet.

Felméréseink és tapasztalatink szerint szintén fontos ösztönző a közösségi vetülete a
telekocsizásnak, sokszor kellemes társaságban, jó hangulatban gyorsabban eltelik az utazási idő” – vélekedett Prácser Attila.

1 BUDAPEST-SZEGED 51,04%
2 BUDAPEST-MISKOLC -2,10%
3 BUDAPEST-NYÍREGYHÁZA -1,80%
4 BUDAPEST-PÉCS 19,01%
5 BUDAPEST-DEBRECEN -12,69%
6 BUDAPEST-FEHÉRGYARMAT -19,79%
7 BUDAPEST-MÁTÉSZALKA 20,34%
8 BUDAPEST-HAJDÚNÁNÁS 31,25%

A 8 legforgalmasabb magyarországi telekocsi viszonylat 2023.09.11 – 13 napokon, és a megelőző hét forgalmához viszonyított változás.

Az Oszkar.com Telekocsi Kft.-ről

Az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatást 2007. november végén indította el két egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila. Az Oszkár mára közel 1 millió felhasználóval Magyarország kedvelt telekocsi szolgáltatása. A rendszer célja, hogy összehozza az egy irányba tartó autósokat és utasokat. A hosszabb útra induló autósok meghirdethetik az autóban lévő szabad helyeiket, így csökkentve útiköltségüket, míg az utasok egy megfizethető, gyors és rugalmas utazási formát választhatnak.

Forrás: Oszkar.com Telekocsi Kft.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között
Hirdetés

Hírek

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.