Tavaly októberben India után Európába, Romániába hozta a Ford, a piac egyik leggyorsabban növekvő kategóriájának számító kompakt SUV szegmensbe szánt új EcoSport modellt. Megérte.
A számok önmagukért beszélnek: a Ford 20 legnagyobb európai piacán 2016-ban 27 százalékkal nőtt az iparág összesített SUV-értékesítése, és ezzel az ilyen modellek tették ki a régióban eladott új személygépkocsik több mint egynegyedét. Mindeközben a Ford európai SUV-értékesítése 2016-ban több mint 30 százalékkal növekedett, míg 2017 első nyolc hónapjában a növekedés mértéke már a 27 százalékot is meghaladta.
Más kérdés, hogy a legdinamikusabban növekvő kompakt SUV szegmensben a Ford a 2017-ig Indiában gyártott korábbi EcoSporttal nem sok sikert aratott. A tavaly októbertől szinte teljesen új modellként piacra kerülő, kifinomultabb utastérrel rendelkező, európai EcoSport viszont hamar beváltotta a reményeket.
Nem véletlen, hogy a Ford a romániai Krajovában, tavaly őszre, 200 millió eurós beruházással, a teljes létszám mellett 3900 embernek munkát adva teremtette meg az új modell gyártókapacitását. Abban a gyárban, ahol 2008 óta már több mint egymilliárd eurót fektetett be.
A terv bevált: a Ford a romániai Krajovában, 2018 első három hónapjában több mint 36 ezer személygépjárművet készített, miközben az új üzem beindulásával több, mint megduplázódott a romániai gyár termelése.
A Krajovában gyártott EcoSport a világ négy kontinensének 56 piacán kapható 125 lóerős, üzemanyag-takarékos 1.5 EcoBlue dízelmotorral és az intelligens összkerékhajtással, újdonságként sportos ST-Line kivitellel is. Ennek az exportja ugrott meg 140 százalékkal az idei első negyedévben.
Az új EcoSport mellett továbbra is Krajovában készül a Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása – a világ egyetlen motorja, amely zsinórban négyszer is elnyerte az Év Motorja díjat.