A Chicago Business Journal tudósítója annak járt utána, hogy az orosz-amerikai kereskedelmi iszapbirkózás kellős közepén, mivel tudott érvényesülni a burger óriás a keleti szuperhatalom területén.
Mint a tudósításból kiderül egészen egyszerűen: ma már 98 %-ban hazai alapanyagból dolgozik. A 98% feliratú kamionjaival is azt üzeni az oroszoknak, hogy a társaság ma már orosz beszállítókat foglalkoztat.
A New Yorki tőzsdén jegyzett gyorsétterem mogul 1990-ben nyitotta meg az első éttermét Oroszországban, és akkor 24 óra alatt 30.000 hamburgert adtak el. Először idén áprilisban kezdett orosz burgonyát vásárolni, később egy egész gyárat megvettek, hogy a saját jól bejáratott krumplijukat tudják gyártatni.
A „Going local”, azaz magyarul „Helyben vagyunk” jelmondatú kampány a jelek szerint eredményes. Ma már 651 oroszországi gyorséttermüket látják el a hazaiból készült, de „mekis” burgonyával. Az oroszországi éttermeik forgalma 6 %-kal nőtt az év utolsó negyedévében, ami azért is kiemelkedő, mert a világ összes McDonald’s étterme csak 1,5%-os növekedést könyvelhetett el idén.
A cikk szerzője Ben Miller megjegyzi, hogy az Egyesült Államok és Oroszország között egyre inkább eszkalálódó kereskedelmi háború közepette figyelemre méltó az amerikai óriásvállalat sikere, amellyel felül tudott emelkedni a politikai ütésváltásokon. Pedig – mint az újságíró rámutat – máig nincsen könnyű helyzetben, hiszen augusztusban 44 éttermükön ütött rajta az egészségügyi hatóság és bírságolta meg őket törvénysértés címén 86.000 dollárra, igaz, egyiket sem zárták be.
Novemberben egyes orosz törvényhozók vették célba azzal, hogy „idegen ügynökként” kívánták megbélyegezni a vállalatot, mondván, hogy jelenlétével hozzájárul az orosz konyhaművészet hanyatlásához”.
– Mindennek ellenére az orosz lakosság most kezdi megérteni és elfogadni, hogy a McDonald’s egyike a legerősebb oroszországi vállalatoknak – idézi a társaság szóvivőjét az amerikai lap.