Képzelj el egy reggelt, amikor hangtalanul suhansz a városban, a V6-os benzinmotor még szunyókál, és csak a villanymotorral poroszkál ez az igazi prémium óriás, amely a csenddel hódít, de ha kell, immár a benzines segítséggel 394 lóerővel lendül neki az úton. Audi Q7 55 TFSI e teszt.
Nem csoda, hogy imádnivaló ez a konzervatív óriás: némi ráncfelvarrással, tíz év után is olyan, mint egy időtlen úriember, aki ha úgy hozza a helyzet, öltönyben is lazán biciklizik. Persze, az árcédulája nem mindennapi – 38 milliótól indul –, de a kényelem és a technika, amit kínál, egy prémium családi SUV-tól elvárható maximumot hozza.
Az Audi Q7 második generációját 2015 januárjában mutatták be a Detroiti Autószalonon, majd 2020-ban megkapta a szokásos életközépi ráncfelvarrást, amelynek során a nagyobb/kisebb (attól függ, honnan nézzük, hisz a Q7 nagyobb) testvér, a Q8 arculatát és technikáját öltötte magára. 2024-ben pedig kapott egy újabb ráncfelvarrást, de ne tévesszen meg senkit, ez még mindig a Q7 második generációja. Ezúttal személyre szabható LED-es fényszórókkal és hátsó lámpákkal, egy kissé áttervezett hűtőráccsal és új színválasztékkal. Leszedték róla az idejétmúlt krómdíszítéseket és új felnikészletet is lehet választani hozzá. Ami azt jelzi, hogy a Q7 még jó darabig velünk marad a piacon.
A krómdíszeket elhagyva egyértelműen letisztultabb lett a külső, miközben az új felnik sportos vonást csempésznek az öt méter hosszú, két méter széles monstrumra. Amelynek klasszikus, tömbszerű sziluettje időtlen eleganciát sugall – nem hivalkodik, mégis tekintélyt parancsol, akár egy vezérigazgató a tárgyalóban.
Belül a Q7 a prémiumérzet csúcsa: a trezorzár-szerű ajtók, a hangszigetelt üvegek és a bőrillat azonnal elárulja, hogy nem átlagos SUV-ban ülsz. A dupla érintőképernyő (10,1 és 8,6 hüvelyk) és a 12,3 colos digitális műszerfal testreszabható. Az S Line sportülések kényelme pazar, a második sorban bőséges a hely, Isofix-pontokkal és USB-C töltőkkel – kár, hogy a hibrid miatt nincs harmadik sor, a csomagtér pedig 650 literre zsugorodik, de egy bicikli és egy hokis táska még simán elfér.
A Q7 55 TFSI e szíve egy 340 lóerős, 3,0 literes V6-os benzinmotor és egy 177 lóerős villanymotor párosa, együtt 394 lóerőt és 600 Nm nyomatékot szabadítva fel. Az új, 25,9 kWh-s akkuval (nettó 22 kWh) városban 60-70 km-t is megtesz tisztán elektromosan, 135 km/h-s tempóig hangtalanul suhanva. A nyolcsebességes automata váltó és a légrugós futómű selymes komfortot ad, bár a 2,5 tonnás tömeg érezhető – sportautós élményt ne várj, de a 0-100 km/h 5,9 másodperc alatt megvan. Fogyasztása vegyes használatban 6,5-9 liter benzinnel és 15-18 kWh-val kalkulálható, ha szorgalmasan töltöd.
Összességében az Audi Q7 55 TFSI e a luxus és a fenntarthatóság elegáns ötvözete: egy prémium menedzserautó és családi mindenes ötvözete, amely csendben suhan, de ha kell, erőt is mutat. Ami pedig a város kizöldülését segítheti, ahhoz persze tenni is kell, mert a városi közlekedést akár elektromos meghajtással garantáló – hiszen a kb. 70 km legtöbbször elég egy napra – villanymotor csak akkor hozza a maximális hatótávot, ha a gazdája folyamatosan újra tölti.
Érsek M. Zoltán
A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg