Az Opel már az idén megkezdi kis szériában az üzemanyagcellás hajtású furgonok gyártását – közölte a cég vezérigazgatója.
Michael Lohscheller a Business Insider hírportálnak elmondta, hogy az Opel Vivaro modellt és annak a konszernen belüli testvérmárkáit már az idén elkezdik gyártani üzemanyagcellás meghajtással, bár csak kis szériában. A típusból 2023 végéig mintegy kétezer példányt állítanak majd elő.
Lohscheller szerint a kis haszongépjármű kategóriában nagy piaci potenciál ígérkezik az üzemanyagcellás meghajtásnak.
A Fiat Chrysler Automobiles és az Opel anyavállalata, a francia PSA Group egyesülésével létrejött Stellantis konszern üzemanyagcellás technológiai kutató és fejlesztő központjának szerepét az Opel frankfurti üzeme vette át.
“Már húsz éve foglalkozunk az üzemanyagcellás technológia kutatásával, és arra jutottunk, hogy kiváló szén-dioxid mérleggel rendelkezik az alkalmazása” – mondta Lohscheller.
Az üzemanyagcellás technológiával hidrogén és oxigén vegyi reakciójával állítanak elő áramot káros égéstermékek nélkül, és az így termelt árammal hajtják meg az autó villanymotorjait.
Ahhoz, hogy a technológia valóban zéró szén-dioxid-kibocsátással rendelkezzen, a hidrogén elektrolízises előállításához is megújuló forrásból termelt áramot kell használni.
Az üzemanyagcellás furgonok az Opel vezérigazgatójának elmondása szerint drágábbak lesznek a megfelelő dízel modellnél, amit viszont a hosszabb élettartamuk és futásteljesítményük ki tud egyenlíteni.