Kezdőlap Tech Így manipulálhatja a döntéseinket az AI
No menu items!

Így manipulálhatja a döntéseinket az AI

Fotók: Pixabay

A mesterséges intelligencia és a robotok már most is nélkülözhetetlenek az online hirdetések világában, és a jövőben további lehetőségeket és fejlődést hoznak majd az iparág számára.

Noha érdemes az új fejlesztéseket figyelni, mint a hangalapú keresés elterjedése és a kiterjesztett valóság (AR), a szakember azonban arra figyelmeztet, hogy az érzelmi döntéshozatalt manipuláló AI által generált hirdetésekkel érdemes kritikusnak lennünk.

Ahogy a digitális tér folyamatosan fejlődik és változik, az üzleti szektor is arra törekszik, hogy lépést tartson a versenytársaival és a változó piaci igényekkel. Az AI és robotok bevezetése az online marketingbe meghatározó tényezővé vált.

„Az AI képességei felülmúlják az emberi teljesítményt adataink elemzésében és az ügyfélszolgálat területén is. Képes ugyanis gyorsan és pontosan feldolgozni a hatalmas adatmennyiségeket, amelyeket az online platformok generálnak. Ennek eredményeként a hirdetők és a marketingesek sokkal hatékonyabban tudják elérni a célközönségüket, alkalmazásával előnyt tudunk kovácsolni a célzott hirdetések kialakításában és optimalizálásában is” – fejtette ki Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség vezetője.

A szakember azt is hozzátette, hogy az algoritmusok és gépi tanulás segítségével az AI képes megjósolni, hogy melyik hirdetési stratégia fogja a legjobban elérni a célközönséget, és melyik fogja a legnagyobb konverziót eredményezni. Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy pénzüket hatékonyabban költsék el hirdetéseikre. Az AI emellett a chatbotok és az automatizált ügyfélszolgálat terén is forradalmat hozott.

Terjed a hangalapú keresés és a kiterjesztett valóság

Az utóbbi időben egyre elterjedtebb trend a hangalapú keresés terjedése. A hangvezérelt asszisztensek, mint például az Amazon Alexa és a Google Home egyre népszerűbbek, ezáltal szinte elengedhetetlenné válik a tartalmak és hirdetések optimalizálása a hangalapú keresésekhez.

„Ehhez új megközelítésekre van szükség a SEO területén és kulcsszavak célzásában is. Előtérbe kerül az olyan tartalmak létrehozása is, amelyek könnyen érthetők és hangvezérlésen keresztül is elérhetők” – tette hozzá Berta Gergő.

A szakember egy másik területre is felhívta a figyelmet, ahol az AI nagy hatást gyakorolhat, ez pedig a kiterjesztett valóság (AR).

„Az AR technológia már most is alkalmazható reklám- és marketingkampányokban, például virtuális próbafülkék vagy bútorok otthoni elhelyezésének megjelenítésére. Ahogy az AI tovább fejlődik, várhatóan az AR-élmények még személyre szabottabbá és interaktívabbá válnak, új lehetőségeket kínálva a vállalatok számára az ügyfelekkel való kapcsolattartásban” – magyarázta Berta Gergő.

Manipulálni is tudnak minket

Az AI és robotok által vezérelt hirdetések képesek mélyrehatóan megvizsgálni és értelmezni a felhasználók viselkedését és preferenciáit az interneten, aminek köszönhetően a hirdetések egyre inkább személyre szabottá válnak, és pontosan célozzák a potenciális vásárlókat. Ennek az eredménye az, hogy a hirdetés sokkal hatékonyabb, a felhasználó magára ismer bennük.

„Az egyik módja a manipulációnak az, hogy az AI és robotok a felhasználók érzelmi reakcióit célozzák meg. Az AI ugyanis képes érzelmeket elemző algoritmusokat használni ahhoz, hogy olyan hirdetéseket jelenítsenek meg, amelyek valamilyen érzelmi reakciót váltanak ki, legyen az boldogság, nosztalgia vagy éppen félelem. Ez a módszer arra épül, hogy az érzelmek erős hatással vannak a döntéshozatalra, és könnyen befolyásolhatják a vásárlási vagy cselekvési szokásainkat. Olyan tartalmakat lehet vele generálni, amelyek a felhasználók meglévő nézeteivel összhangban vannak” – mutatott rá a szakember.

Ez azt jelenti, hogyha valaki például politikai vagy társadalmi nézeteiben már elkötelezett, az AI hirdetések olyan tartalmakat jeleníthet meg előtte, amelyek megerősítik ezeket a nézeteket. Ez hozzájárulhat a felhasználók megerősítéséhez az adott hiedelmeikben és elkötelezettségükben, és így manipulatív hatást fejthet ki.

„Érdemes tisztában lenni vele, hogy az AI és a robotok manipulatív hatása nem mindig „rosszindulatú”. Például a célzott hirdetések segíthetnek a felhasználóknak olyan termékeket és szolgáltatásokat felfedezni, amelyek valóban relevánsak számukra. Ugyanakkor fontos tudatában lenni annak is, hogy az AI és a robotok képesek az érzelmekre és a nézetekre gyakorolt befolyásolást kihasználni, és ezért kritikusnak kell lennünk a hirdetésekkel és tartalmakkal szemben, valamint tudatosan kell értékelni azokat” – zárta a gondolatmenetet Berta Gergő.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Klímaválság a küszöbön: készlethiány fenyegetheti a piacot már a szezon elején

A piaci visszajelzések szerint egyes kereskedők készlethiánnyal, logisztikai nehézségekkel küzdenek, mert a piacra tavaly hirtelen rázúduló óriási kereslet kiürítette a raktárakat. De ez nem azt jelenti, hogy nem lesz mód gondoskodni az otthonok hűtéséről a nyári kánikulában.

Jelentkezés a SAKURA-díjra június 6-áig

Ebben az évben is keresik az ország kiemelkedő turisztikai és gasztronómiai szereplőit, akik hozzájárultak a magyar turizmus és étkezési kultúra fejlődéséhez, népszerűsítéséhez. A SAKURA-díjra június 6-ig lehet jelölést leadni, a díjátadóra pedig június 27-éb, Nagykörűn kerül sor.

Rekordot döntött az eSZJA

Rekordot döntött az eSZJA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bevalláskiajánlási rendszerén keresztül az idén kétmillióan adták be személyijövedelemadó-bevallásukat, míg 2017-ben még csak 600 ezren, és jól vizsgázott a NAV legújabb bevalláskitöltést segítő programja, a kérdés-felelet mód is

NAV: hétfő éjfél a céges bevallások határideje

Idéntől az élelmiszerlánc-felügyeleti díjról szóló bevallást is a NAV-hoz kell benyújtani, ugyanúgy június 2. éjfélig.
Hirdetés

Hírek

Klímaválság a küszöbön: készlethiány fenyegetheti a piacot már a szezon elején

A piaci visszajelzések szerint egyes kereskedők készlethiánnyal, logisztikai nehézségekkel küzdenek, mert a piacra tavaly hirtelen rázúduló óriási kereslet kiürítette a raktárakat. De ez nem azt jelenti, hogy nem lesz mód gondoskodni az otthonok hűtéséről a nyári kánikulában.

Jelentkezés a SAKURA-díjra június 6-áig

Ebben az évben is keresik az ország kiemelkedő turisztikai és gasztronómiai szereplőit, akik hozzájárultak a magyar turizmus és étkezési kultúra fejlődéséhez, népszerűsítéséhez. A SAKURA-díjra június 6-ig lehet jelölést leadni, a díjátadóra pedig június 27-éb, Nagykörűn kerül sor.

Rekordot döntött az eSZJA

Rekordot döntött az eSZJA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bevalláskiajánlási rendszerén keresztül az idén kétmillióan adták be személyijövedelemadó-bevallásukat, míg 2017-ben még csak 600 ezren, és jól vizsgázott a NAV legújabb bevalláskitöltést segítő programja, a kérdés-felelet mód is

NAV: hétfő éjfél a céges bevallások határideje

Idéntől az élelmiszerlánc-felügyeleti díjról szóló bevallást is a NAV-hoz kell benyújtani, ugyanúgy június 2. éjfélig.

Fokozódnak az online csalások

okozódnak az online csalások: az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba a csalók

Befektetésre ajánlja Magyarországot a Moody’s

A Moody’s ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását, és a többi hitelminősítőhöz hasonlóan továbbra is befektetésre ajánlja hazánkat

Visszavonta a jegybank az Impact Alapkezelő engedélyét

Megszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő - közölte az MTI-vel pénteken a Duna House Holding Nyrt., amelynek 100 százalékos tulajdonában áll az alapkezelő.

Duna Napok – Három napig Torockó a világ magyarságának központja

A néptánc, a népzene, a népi kultúra lesz idén...
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,