Kezdőlap Közlekedés Jól szervezett közlekedés kell - Közlekedésért Érdemérmek
No menu items!

Jól szervezett közlekedés kell – Közlekedésért Érdemérmek

A kép illusztráció. Forrás: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt./Facebook

Nincs szuverén ország, de nincs saját identitással bíró nemzet és polgárság sem jól szervezett közlekedés nélkül – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) parlamenti államtitkára Budapesten, állami elismerések átadásán.

Csepreghy Nándor előadásában a reformkor jelszavát idézte: haza és haladás. A díjátadón jelen lévő közlekedési szakembereket Széchenyi István szakmai és szellemi örököseinek, egy fontos és gazdag örökség őrzőinek és gyarapítóinak nevezte.

Az államtitkár beszélt arról, hogy napjainkban a közlekedés fejlesztése heves viták kereszttüzében áll. Viták folynak egyebek mellett a gyorsforgalmi úthálózatról, hogy ennek vagy másnak kell-e elsőbbséget adni a fejlesztéspolitikában, valamint az áruszállítás módjáról, a logisztikai ipar fejlesztési irányairól, a személyszállításról és a közösségi közlekedésről, különösen a vasútról.

Ezeken felül viták folynak az elektromobilizáció jelenéről és jövőjéről, az akkumulátorgyárakról és a belső égésű motorokról, “pontosabban ezeknek talán az üdvösnél gyorsabb trónfosztásáról“. Utóbbit az Európai Unió által “erőltetett” zöld fordulatnak már-már az európai versenyképességet veszélyeztető menetével magyarázta.

Csepreghy Nándor reményét fejezte ki, hogy a közlekedés fejlesztése az európai közösség és a tagállamok szintjén is megkapja azt a figyelmet és a ciklusokat átívelő stratégiai támogatást, amit megérdemel.

Megjegyezte, hogy a közlekedés infrastrukturális részével összefüggésben több a közbeszédben a bírálat, mint az elismerés.

Igaza van annak – vélte -, aki azt mondja, hogy Magyarország másfél évtized alatt annyi autópályát épített, amennyivel a magyar pályahálózat lakosságarányosan már eléri a legfejlettebb nyugat-európai országok szintjét.

De annak is igaza van, aki szerint a vasút terén, legyen szó akár a pályáról, a sínekről, a mozdonyokról vagy a szolgáltatásokról, viszont jócskán le van maradva az ország ugyanezektől a nyugat-európai országoktól – fűzte hozzá.

Csepreghy Nándor ezt azzal magyarázta, hogy 2010-ben – amikor a máig tartó kormányzati időszak elkezdődött – az autópályák, az úthálózat fejlesztése nemzeti konszenzus volt, mostanra viszont a kötöttpályás fejlesztések körül formálódik az új nemzeti közös nevező. “Ma abban van egyetértés, hogy most a vasút jön“- fogalmazott az államtitkár.

A rendezvényen Csepreghy Nándor és Nagy Bálint, az ÉKM közlekedési államtitkára közösen adta át a Baross Gábor-díjat, amelyet ezúttal a közlekedés érdekében végzett kimagasló, példamutató tevékenységéért Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke vehetett át.

A magyar polgári repülés érdekében végzett tevékenysége, köztük a HungaroControl Zrt. és a Budapest Airport (BUD) megalapításában játszott aktív szerepe elismeréseként Magyar Polgári Repülésért Érdemérem kitüntetésben részesült Székely Zoltán, a HungaroControl Zrt. osztályvezetője.

Az eseményen Közlekedésért Érdemérmeket és miniszteri elismerő okleveleket is átadtak. (MTI)


Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Digitális megoldásokkal csökkenthető a tűzesetek kockázata

A fiREG a közeljövőben bevezeti az országos szintű tűzvédelmi felkészültségi indexet, amely megmutatja, hogy az egyes intézmények tűzvédelmi rendszerének ellenőrzése milyen szinten áll és a vállalatok mennyit javítottak tűzvédelmi szempontból az előző évhez képest. 

Palóc André: a legfontosabb cél a középosztály erősítése

Egy éve újra nő a fogyasztás, a lakás- és az autó-adásvételek száma, rekordokat dönt a turizmus, a magyar családok is egyre többet pihennek belföldön és külföldön is.

A horvát kormány hetven termék árát korlátozta

Eközben pénteken újabb egynapos bojkott kezdődött a magas árakat alkalmazó boltok ellen. Fogyasztóvédelmi szervezetek ismét azt kérték a polgároktól, hogy a múlt pénteki bojkotthoz hasonlóan semmit ne vásároljanak a boltokban, de a kávézókban, éttermekben és benzinkutakon sem, hogy felhívják a figyelmet az indokolatlan áremelésekre.

Uniós támogatás a Magyar Szakszervezeti Szövetségnek

A projekt 2024 októbere és 2029 decembere között a magyar állam támogatásával és az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program plusz (GINOP Plusz) keretében.

Hírek

Erősödött csütörtökön a forint

Erősödött a forint csütörtökön a főbb devizákkal szemben a...

Erősödött a forint szerda reggel

Erősödött a forint árfolyama szerda reggelre.

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...