Magyar fejlesztéssel juthatnak gyorsabb és pontosabb adatokhoz a gyártók a MOHAnet Zrt. okospolcával: a valós idejű, mesterséges intelligencián alapuló technológiával előre jelezhető az áruházi hűtők, polcok fogyása.
A mobiltechnológiával összekapcsolt szenzorokra épülő megoldást már a boltokban tesztelik sörök, vákuumcsomagolt húskészítmények és dohányáruk esetében.
A magyar tulajdonú MOHAnet Zrt. rendszerével a gyártók bármikor, valós időben követhetik termékeik bolti fogyását. A pilot programban résztevő üzletekben elhelyezett okos áruadagolókból kapott adatok szerint például az italhűtők polcainak negyede mindig üres.
Ez bevételkiesést okoz azoknak a gyártóknak, akik erről nem tudnak, így nem gondoskodhatnak a mielőbbi árufeltöltésről – emelte ki Havasi Zoltán, a MOHAnet Zrt. vezérigazgatója. Mint mondta,
az áruadagoló és polcfigyelő rendszerrel a gyártók akár 20-25 százalékkal növelhetik éves forgalmukat anélkül, hogy akár csak egy forinttal többet kellene költeniük marketingre vagy újabb értékesítési csatornák kiépítésére.
A rendszert először italhűtőkhöz fejlesztették ki, viszont a megoldás a néhány milliméter vastagságú termékekkel, például a csomagolt, szeletelt felvágottakkal is működik. A rugós áruadagolókhoz ipari szenzorokat és egy saját fejlesztésű kommunikációs eszközt helyeznek el, amely a Telenor mobilhálózatán keresztül továbbítja az adatokat a szerverekre. Olyan nagyvállalatok kapnak valós idejű információkat már, mint a Bonafarm, vagy a Dreher Sörgyárak – közölte a cég.
A MOHAnet Zrt. legutóbbi lezárt üzleti évében 293 millió forint árbevételt ért el, adózott eredménye pedig csaknem a duplájára, 12 millió forintra nőtt 2019-ben a nyilvános cégadatok szerint.