Kezdőlap Hirdetés Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?
No menu items!

Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?

Ha a folyamatosan gyorsuló online versenyben egy vállalkozó érvényesülni szeretne, marketingügynökség segítségével érheti el a céljait. Milyen jelek utalnak rá, hogy itt az ideje kiszervezni és az online marketingben jártas szakemberekre bízni a feladatokat? Milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat, ha saját csapat vagy ügynökség kapja a munkát? Mutatjuk!

Mik az intő jelek, hogy érdemes kiszervezni a marketinggel kapcsolatos feladatokat?

A versenytársak leköröznek az online színtéren

Napjainkban a PPC hirdetések és a keresőoptimalizálás terén is hatalmas versenyt vívnak a vállalkozások. Ha egy cég elől a konkurencia jobban elkészített hirdetései elviszik a kattintásokat, vagy éppen a Google keresőben nem sikerül előnyös organikus pozíciókat megszerezni, az már pontosan jelzi, hogy itt az ideje valódi szakértőket bevonni az online marketing területén.

Stagnál a forgalom

Ha egy termék vagy szolgáltatás ugyan keresett a piacon, és az ügyfélszolgálat, illetve a sales csapat is magabiztosan teszi a dolgát, de mégsem növekszik a forgalom, annak hátterében minden bizonnyal a gyenge marketing áll. Ilyenkor pedig nem szabad tétlenkedni, hanem célszerű ajánlatokat kérni a különböző digitális marketingügynökségektől, hogy a hatékony munka megkezdésével végre ismét felfelé íveljenek a forgalmi mutatók.

Nem készülnek el a marketing projektek

A sikeres online marketing rengeteg időt igényel, hiszen stratégiát kell készíteni, majd a gyakorlatban is el kell végezni a feladatokat. Nem csoda, hogy az ezernyi napi teendő ellátása miatt végül gyakran a marketing issza meg a túlterheltség levét, és soha nem készülnek el időben a feladatok. Az ügynökségek azonban csakis erre fókuszálnak, így a marketing kiszervezésével soha többé nem kell aggódni a határidők miatt.

Nincs meg a házon belüli szaktudás

Az online marketing szerteágazó területe miatt szinte minden feladatra külön szakembert ajánlott alkalmazni. Ugyanis csak nagyon kevesen képesek egyszerre lefedni például a PPC hirdetéskezelést és a közösségi média menedzsmentet, illetve a SEO-t is. Ha az in-house csapat nem rendelkezik kellő szaktudással, mindenképpen tanácsos külsős segítséget kérni.

Nem konzisztensek a marketing folyamatok

A marketing csakis akkor sikeres, ha mögötte precíz tervezés és előre bejáratott munkamenet áll. Számos cég esik abba a hibába, hogy mindent kipróbál egy kicsit, és vaktában lövöldözik a hirdetéseivel és tartalmaival, az eredmények pedig természetesen elmaradnak. A marketinggel foglalkozó ügynökségek viszont rendszerszinten átlátják a folyamatokat, így céltudatosan, lépésről lépésre hozzák az eredményeket.

Ugyan szükség lenne marketing csapatra, de nincs rá költségvetés

Ilyenkor segíthet az ügynökség, akik ugyan nem fognak heti 40 órában szorosan együtt dolgozni a céggel, de költséghatékonyabban végzik el a munkát, mintha belsős csapat kiépítésére kerülne sor.

Sajat csapat vagy ügynökség – melyiket célszerű választani?

Íme a legfontosabb előnyök és hátrányok mindkét döntés esetében!

Saját csapat

Előnyei

  • Nagyobb kontroll és fókusz. Ha minden folyamatot A–tól Z-ig kézben szeretnél tartani, akkor az in-house csapat jelenti a megoldást. Így még a legkisebb részletek is házon belül módosíthatók, illetve ellenőrizhetők a vezetőség által.
  • A belsős munkatársak jobban azonosulnak a branddel. A saját alkalmazottak motiváltabbak lehetnek a cég sikerében, és extra energiát fektethetnek a feladatokba. Szakértelem hiányában viszont vajmi kevés a kicsattanó motiváció, hiszen eredményeket alig fog hozni a munka.

Hátránya

  • Sok esetben drágább és több energiát igényel. Heti 30-40 órában alkalmazni egy csapatot igencsak költséges lehet, ráadásul sokkal több időt igényel a koordinálásuk. Számos cég pedig nem engedheti meg magának ezt a többletköltséget és extra munkaidőt.
  • Lemorzsolódás esetén új szakembert kell találni. Ha valaki elhagyja a céget, új munkaerőt kell keresni a helyére, akit nagy valószínűséggel be is kell tanítani a munkafolyamatokra. Az ideális jelölt megtalálása és az onboarding pedig szintén időigényes tevékenységek.

Ügynökség

Előnyei

  • Biztosított a szakértelem. Az ügynökségek profikkal dolgoznak, és minden szükséges szoftverrel rendelkeznek a munka hatékony elvégzéséhez. Így egy percig sem kell aggódni amiatt, hogy a marketing feladatokat amatőrökre bízná a cég.
  • Gyorsabban megtérül a befektetés. A céltudatosságnak, illetve a szakképzett munkaerőnek és a szükséges marketing eszközök birtoklásának köszönhetően a befektetés rövidebb idő alatt megtérül, mintha a nulláról kellene felépíteni és menedzselni egy belsős csapatot.
  • Folyamatosan elérhető. Egy ügynökség nem megy szabadságra, és nem is mond fel. Mivel ugyanarra a pozícióra több elérhető emberrel is rendelkezik, így sosem fognak késni a projektek, ha valaki éppen lebetegszik vagy szabadságra megy.
  • Olcsóbb, mint egy in-house csapat fenntartása. A digitális marketingügynökség munkatársai nem dolgoznak teljes munkaidőben, és nincsenek napi szintű együttműködésben a vállalkozásokkal, éppen ezért a külsős munkaerőknek való kiszervezés költséghatékonyabb választás, mintha a cégen belül üzemeltetne egy csapatot a vezetőség.

Hátránya

  • Kevésbé kontrollálható az együttműködés. Az ügynökség munkájába kevesebb beleszólási lehetősége nyílik a vállalkozásoknak, hiszen a saját módszereik alapján, a saját munkamenetüket követve dolgoznak. Ennek ellenére ez előnyt is jelent, ugyanis mindenki pontosan tudja a dolgát, és nem igényel útmutatást a projektek levezénylése.

Digitális marketingügynökségre akkor van szükség, ha amatőr, házi próbálkozások helyett valódi profikra szeretnéd bízni a feladatok megvalósítását. Az ügynökségek ugyanis tapasztalt szakértőkkel dolgoznak, így legyen szó PPC kampányok készítéséről vagy keresőoptimalizálásról, a várt eredmények nem fognak elmaradni. Így mindenki azt csinálhatja, amiben igazán jó, és a projektek mindig időben el fognak készülni!

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Személyi és szervezeti változások lépnek életbe a Mol-csoportnál

  Saját döntése alapján távozik pozíciójából és a cégcsoporton kívül...

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.
Hirdetés

Hírek

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.

140 milliárd forintot fordítanak a kedvezményes gyermekétkeztetésre

A kormány idén 140 milliárd forintot fordít ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetésre, melyre 2010-ben 32 milliárd forintot költöttek - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára kedden Szerencsen, ahol tanszercsomagokat adott át helyi nagycsaládosoknak.

Csemegekukorica körkép

Az ország északi részében kifejezetten jó csemegekukorica-terméseredmény várható, míg délebbre nem ennyire jó a helyzet. Az itthon megtermelt csemegekukorica jelentős részét a konzervipar dolgozza fel, de a fogyasztók körében rendkívül népszerű a friss, csöves kukorica is. A frisspiacra szánt terméket elsősorban kistermelők állítják elő, a különböző termesztési módszerek alkalmazásának, illetve az ütemezett vetésnek köszönhetően május végétől október elejéig elérhető a magyar csemegekukorica a boltokban, piacokon.

A megszokottnál kevesebb az idei meggytermelés

Idén sem kedvezett a meggytermésnek az időjárás, a tavaszi fagykár jelentős volt az ültetvényekben, érdemi mennyiséget csak a közép- vagy késői érésű fajtákról tudtak betakarítani a termelők. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint az alacsony termés ellenére jelentős kereslet alakult ki a nemzetközi piacon a magyar meggy iránt, ami az árakat is extrém módon felfelé hajtotta.

Bécs a zöldebb megoldást választja: előnyben a többször használatos palackok

Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.

Újabb szabadstrand nyílt a fővárosban

Kedden megnyílt a főváros legújabb szabadstrandja, a Duna-fürdő Árasztó-part Újbudán
Hirdetés

Gazdaság

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.