Kezdőlap Hirdetés Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?
No menu items!

Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?

Ha a folyamatosan gyorsuló online versenyben egy vállalkozó érvényesülni szeretne, marketingügynökség segítségével érheti el a céljait. Milyen jelek utalnak rá, hogy itt az ideje kiszervezni és az online marketingben jártas szakemberekre bízni a feladatokat? Milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat, ha saját csapat vagy ügynökség kapja a munkát? Mutatjuk!

Mik az intő jelek, hogy érdemes kiszervezni a marketinggel kapcsolatos feladatokat?

A versenytársak leköröznek az online színtéren

Napjainkban a PPC hirdetések és a keresőoptimalizálás terén is hatalmas versenyt vívnak a vállalkozások. Ha egy cég elől a konkurencia jobban elkészített hirdetései elviszik a kattintásokat, vagy éppen a Google keresőben nem sikerül előnyös organikus pozíciókat megszerezni, az már pontosan jelzi, hogy itt az ideje valódi szakértőket bevonni az online marketing területén.

Stagnál a forgalom

Ha egy termék vagy szolgáltatás ugyan keresett a piacon, és az ügyfélszolgálat, illetve a sales csapat is magabiztosan teszi a dolgát, de mégsem növekszik a forgalom, annak hátterében minden bizonnyal a gyenge marketing áll. Ilyenkor pedig nem szabad tétlenkedni, hanem célszerű ajánlatokat kérni a különböző digitális marketingügynökségektől, hogy a hatékony munka megkezdésével végre ismét felfelé íveljenek a forgalmi mutatók.

Nem készülnek el a marketing projektek

A sikeres online marketing rengeteg időt igényel, hiszen stratégiát kell készíteni, majd a gyakorlatban is el kell végezni a feladatokat. Nem csoda, hogy az ezernyi napi teendő ellátása miatt végül gyakran a marketing issza meg a túlterheltség levét, és soha nem készülnek el időben a feladatok. Az ügynökségek azonban csakis erre fókuszálnak, így a marketing kiszervezésével soha többé nem kell aggódni a határidők miatt.

Nincs meg a házon belüli szaktudás

Az online marketing szerteágazó területe miatt szinte minden feladatra külön szakembert ajánlott alkalmazni. Ugyanis csak nagyon kevesen képesek egyszerre lefedni például a PPC hirdetéskezelést és a közösségi média menedzsmentet, illetve a SEO-t is. Ha az in-house csapat nem rendelkezik kellő szaktudással, mindenképpen tanácsos külsős segítséget kérni.

Nem konzisztensek a marketing folyamatok

A marketing csakis akkor sikeres, ha mögötte precíz tervezés és előre bejáratott munkamenet áll. Számos cég esik abba a hibába, hogy mindent kipróbál egy kicsit, és vaktában lövöldözik a hirdetéseivel és tartalmaival, az eredmények pedig természetesen elmaradnak. A marketinggel foglalkozó ügynökségek viszont rendszerszinten átlátják a folyamatokat, így céltudatosan, lépésről lépésre hozzák az eredményeket.

Ugyan szükség lenne marketing csapatra, de nincs rá költségvetés

Ilyenkor segíthet az ügynökség, akik ugyan nem fognak heti 40 órában szorosan együtt dolgozni a céggel, de költséghatékonyabban végzik el a munkát, mintha belsős csapat kiépítésére kerülne sor.

Sajat csapat vagy ügynökség – melyiket célszerű választani?

Íme a legfontosabb előnyök és hátrányok mindkét döntés esetében!

Saját csapat

Előnyei

  • Nagyobb kontroll és fókusz. Ha minden folyamatot A–tól Z-ig kézben szeretnél tartani, akkor az in-house csapat jelenti a megoldást. Így még a legkisebb részletek is házon belül módosíthatók, illetve ellenőrizhetők a vezetőség által.
  • A belsős munkatársak jobban azonosulnak a branddel. A saját alkalmazottak motiváltabbak lehetnek a cég sikerében, és extra energiát fektethetnek a feladatokba. Szakértelem hiányában viszont vajmi kevés a kicsattanó motiváció, hiszen eredményeket alig fog hozni a munka.

Hátránya

  • Sok esetben drágább és több energiát igényel. Heti 30-40 órában alkalmazni egy csapatot igencsak költséges lehet, ráadásul sokkal több időt igényel a koordinálásuk. Számos cég pedig nem engedheti meg magának ezt a többletköltséget és extra munkaidőt.
  • Lemorzsolódás esetén új szakembert kell találni. Ha valaki elhagyja a céget, új munkaerőt kell keresni a helyére, akit nagy valószínűséggel be is kell tanítani a munkafolyamatokra. Az ideális jelölt megtalálása és az onboarding pedig szintén időigényes tevékenységek.

Ügynökség

Előnyei

  • Biztosított a szakértelem. Az ügynökségek profikkal dolgoznak, és minden szükséges szoftverrel rendelkeznek a munka hatékony elvégzéséhez. Így egy percig sem kell aggódni amiatt, hogy a marketing feladatokat amatőrökre bízná a cég.
  • Gyorsabban megtérül a befektetés. A céltudatosságnak, illetve a szakképzett munkaerőnek és a szükséges marketing eszközök birtoklásának köszönhetően a befektetés rövidebb idő alatt megtérül, mintha a nulláról kellene felépíteni és menedzselni egy belsős csapatot.
  • Folyamatosan elérhető. Egy ügynökség nem megy szabadságra, és nem is mond fel. Mivel ugyanarra a pozícióra több elérhető emberrel is rendelkezik, így sosem fognak késni a projektek, ha valaki éppen lebetegszik vagy szabadságra megy.
  • Olcsóbb, mint egy in-house csapat fenntartása. A digitális marketingügynökség munkatársai nem dolgoznak teljes munkaidőben, és nincsenek napi szintű együttműködésben a vállalkozásokkal, éppen ezért a külsős munkaerőknek való kiszervezés költséghatékonyabb választás, mintha a cégen belül üzemeltetne egy csapatot a vezetőség.

Hátránya

  • Kevésbé kontrollálható az együttműködés. Az ügynökség munkájába kevesebb beleszólási lehetősége nyílik a vállalkozásoknak, hiszen a saját módszereik alapján, a saját munkamenetüket követve dolgoznak. Ennek ellenére ez előnyt is jelent, ugyanis mindenki pontosan tudja a dolgát, és nem igényel útmutatást a projektek levezénylése.

Digitális marketingügynökségre akkor van szükség, ha amatőr, házi próbálkozások helyett valódi profikra szeretnéd bízni a feladatok megvalósítását. Az ügynökségek ugyanis tapasztalt szakértőkkel dolgoznak, így legyen szó PPC kampányok készítéséről vagy keresőoptimalizálásról, a várt eredmények nem fognak elmaradni. Így mindenki azt csinálhatja, amiben igazán jó, és a projektek mindig időben el fognak készülni!

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.

Soha nem vettünk még fel annyi személyi kölcsönt, mint márciusban

Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít.

Várakozáson felüli az OTP Bank nyeresége az első negyedévben

Az OTP Bank az első negyedévben a várakozások átlagát meghaladva 188,576 milliárd forint konszolidált korrigált adózás utáni eredményt ért el, 21 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakánál
Hirdetés

Hírek

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.

Soha nem vettünk még fel annyi személyi kölcsönt, mint márciusban

Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít.

Várakozáson felüli az OTP Bank nyeresége az első negyedévben

Az OTP Bank az első negyedévben a várakozások átlagát meghaladva 188,576 milliárd forint konszolidált korrigált adózás utáni eredményt ért el, 21 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakánál

Fedezd fel Bécs titkait egy interaktív felfedezőúton!

Bécsben egy új, "WiG City Challenge" néven futó, interaktív városi felfedezőprogram indult, amely egy applikáció segítségével vezeti át a fiatalokat a város különleges helyszínein.

Az Európai Bizottságnak baja van a magyar pénzmosási szabályokkal

A Bizottság az 5. pénzmosási irányelv helyes átültetésére szólítja fel Magyarországot

Van amiben egyszerre marasztalta el az Európai Bizottság Magyarországot és Ausztriát

Magyarország és Ausztria nemzeti jogszabályainak összhangba kell kerülnie a környezeti hatásvizsgálatról szóló EU-s irányelvvel

EXIM: kiemelkedő az érdeklődés a két napja meghirdetett forgóeszközhitel iránt

Kiemelkedő az érdeklődés a két napja meghirdetett forgóeszközhitel iránt, a beadott mintegy 400 kérelem lefedi a rendelkezésre álló 250 milliárd forintos keret 90 százalékát.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.