Az IBUSZ év elejei hagyományos szezonnyitó rendezvényét január 23-án a Várkert Bazárban rendezték meg. A megnyitó előtti workshopon mutatkoztak be török szállodák, valamint az ománi és spanyol úti célok képviselői is.
A Várkert Bazár nagytermében Komora Zoltán üdvözlő beszédét és tájékoztatását többször tapssal honorálta a mintegy 250 résztvevő, köztük az értékesítési szakemberek, értékesítési partnerek, valamint a megjelent díszvendégek, a török, az ománi, a spanyol szállodák képviselői, értékesítési vezetői és tulajdonosai.
A cég vezérigazgató-helyettese értékelve az elmúlt évet, elmondta, hogy 2023-at az utóbbi 20-25 év legsikeresebbének tartották, amely többek között annak is köszönhető, hogy találkozott a kapacitás a kereslettel.
A 2024-es évre reális, higgadt tervet készítettek, és ez az év várakozáson felül sikerült, felül tudta múlni az előző évit: 17 százalékkal nőtt a forgalom, átlépték a 30 milliárd forintot, ezzel a legnagyobb hazai kiutaztató megőrizte piacvezetőségét.
Hihetetlen sikerek voltak – mondta. Itt említette meg a kimagasló ománi programot, de sikeresek voltak a török és a spanyol programok is. A városlátogatások és a körutazások sem maradtak el a többitől, egyedüliként foglalkoznak belföldi programozással.
Bár nőtt az utasszám és a forgalmi rekordot elérte, ennek ellenére az eredményességük 2024-ben 30%-kal romlott az előző évihez képest. Hogy mi ennek az oka? Ennek magyarázatát az árfolyam változásával és a piac változásában látta, valamint abban, hogy az erős előfoglalás után túlzott akciózás csak az utasoknak kedvezett.
Rátért az előfoglalási akciójukra, amelyben az utakat 7 és 30 százalékos kedvezménnyel március 31-éig értékesítenek és óriási előnyt nyújt az utazóknak az, ha 40 százalékot kifizetnek, akkor árfolyamgaranciát kapnak az utasok.
Balogh Csaba, az utaztató cég turisztikai főosztályvezetője az ománi charterjáratot kiemelve elmondta, hogy az ománi charterjáratot a 2023/24-es szezonban 96%-ra sikerült tölteni. Jelenleg 100 program és 400 indulási időpont közül választhatnak azok. akik a városlátogatásra, vagy körutakra jelentkeznek. Az Isztambul, Párizs és az Emirátusok útjai mellett újdonság az mániai, valamint egy kolumbiai körút is.
Sikerként jelentettre be, hogy a nemzetközi hajós üzletágukban piacvezetőknek számítanak, az MSC értékesítői közül a Közép-Kelet-európai piacon a 12. helyezést érték el, itthon pedig ők az elsők. Itt említette meg új ajánlatukat a Fly&Cruises nevű terméket, amelyben magyar idegenvezetővel kezdik útjukat az utasok a reptérről a hajókikötőbe, a program végen vele mennek a reptérre, és onnan haza. Mindezt egy barcelonai charterjárat segítségével bonyolítják, az új ajánlat egész nyárra foglalható.
A szezonban heti 19 charter járatot indítanak melyeket a Smartwings légitársaság üzemeltet, három terméket pedig Wizz Air járatokon bonyolítják. A statisztika alapján a dinamikus török emelkedés mellett a lekötött helyeik 47%-a görög, 42%-a török, 11%-a spanyol területet érint az idén. Az árualapba visszatért Bulgária, ahová Debrecenből és a fővárosból is lesz járat a Napospartra, illetve Neszebárra Wizz Air járattal.
Milyen utakat ajánlanak? A török Riviérára hetente 7 járatot indítanak (hatot Budapestről, egyet pedig Debrecenből), görög úti céljaik között most is szerepel Korfu, Kefalónia, Rodosz, Preveza (Lefkada-Parga terület) Parga, Tolo, Zakinthos, illetve Kréta/Chania. Rodoszon új területet nyitottak Lindos és környékén. Kiemelte, hogy csak az IBUSZ indít közvetlen charterjáratot Mallorca szigetére.
A „Most élj!” szlogennel indított szezonnyitó ünnepségén üdvözölték és jutalmazták a kiemelt partnereket és az est táncos, zenés szórakozással zárult.