Kezdőlap Mozaik Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?
No menu items!

Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?

A Go-Euro forradalmasíthatja az utazástervezést. Az ígéretes start-up alapításához véletlenek sorozata vezetett: egy fiatalember Európában turistáskodott, és találkozott egy hiánnyal, amire megoldást keresett. Úgy tűnik, megtalálta.

Az 5 éve alapított berlini start-up, a Go-Euro célja az utazástervezés megkönnyítése. Az új weblap, illetve applikáció mindent egyesít, ami közösségi közlekedés: menetrendek, árak, útvonaltervezés, árösszehasonlítás és jegyvásárlás.

Naren Shaam Azüzlet.hu Forrás: skift.com
Naran Shaam

Naran Shaam nem tartja magát különösebben vállalkozó szelleműnek. Az Indiában felnőtt, Amerikában egyetemet végzett fiatalember hátizsákos turistaként érkezett Európába 2012-ben. „Bárhová el tudtam jutni kocsi nélkül. Ilyet korábban sehol a világon nem tapasztaltam.

Le voltam nyűgözve” – meséli az Go-Euro berlini központjában a Süddeutsche Zeitung újságírójának. „Viszont sokszor lehetetlen volt a neten megtalálni a menetrendeket, hova tovább, jegyet venni.” Melyik busz megy Nápolyból Positanóba?

El lehet-e jutni vonattal Madridból Berlinbe? Van-e app-je a prágai tömegközlekedési vállalatnak? Életszerű kérések, de a Google se tudta a választ! „Sosem volt szakmai kapcsolatom az idegenforgalommal – folytatja. „Láttam egy problémát, amire szerintem kézenfekvő volt a megoldás: egy honlap minden információval, ami tömegközlekedés.”

Diadalív Párizs Azüzlet.huEgyszerűen hangzik, de nehéz megvalósítani. Ugyanis csak a repülőjáratoknak van nemzetközileg standardizált azonosítószámuk, illetve a légitársaságoknak internacionális regiszterük. Vonatnál és különösen busznál a szolgálatokat is nehéz összeszedni. A sok ezer menetrendről és az árakról nem is beszélve.

Shaam fantáziát látott az ötletében. Feladta biztos New York-i állását, barátait, addigi életét és Európába költözött. London, Berlin és Stockholm között ingázott. A legtöbb érv a német főváros mellett szólt.

Hosszú út a célig

A Go-Euro lépésről-lépésre bővült. Először csak a menetrendeket lehetett elérni. Aztán felkerültek az árak, amelyeket a kereső össze is hasonlított. Egy ideje már jegyet is lehet venni vonatra, buszra, repülőre és minden más tömegközlekedési eszközre. Megvalósult Shaam célja: utazás háztól-házig egyetlen oldal segítségével.

Az első befektetők barátok, ismerősök voltak. Aztán felfedezték a Go-Eurot a Szilícium-völgy legjobb szimatú befektetői és a svéd Kinnevik is. Utóbbi az a befektetési cég, amely a 2017-ben már 15 ezer embert foglakoztató és 4,5 milliárd euró bevételt elérő online divatházban, a Zalandoban az alíptás pillanatában is fantáziát látott. A Go-Euroba 50 millió eurót invesztált. A cég vezetője, Cristina Stenbeck tanácsadóként is jelen van az utazási start-upnál.

A Go-Euro az új Booking?

Sokan Európa legígéretesebb start-upjának tartják és egy új Booking.com-ot látnak a Go-Euroban. Ezt bizonyítja, hogy a tőkéje már eléri a 300 millió eurót, 300 embert foglalkoztat, 800 szolgáltatóval van megállapodása. Többek között a német, olasz és francia vasúttal, valamennyi Európában aktív  légitársasággal, valamint a nagy távolsági buszos cégekkel, így a Flixbusszal és az Eurolinesszal is.

A 20 éve, Amszterdamban alapított Booking neve egyet jelent a szállásfoglalással. Hasonló a két cég koncepciója: a közvetítésért százalékot kapnak a közlekedési szolgáltatóktól, illetve a szállásadóktól. A Go-Euronál persze még csak állom a 10-15%, amit a Booking gombol le. Megteheti, mert napi 1,5 millióan foglalnak nála; piaci részesedése 67%.

A Go-Euro ugyan gyorsan nő, de még mindig viszonylag kevesen ismerik. Pedig már 17 európai nyelven és kínaiul is elérhető. A goeuro.hu kifejezetten a magyarokhoz szól.

Nem a Go-Euro az egy felületen, amely minél több tömegközlekedési szolgáltatást próbál elérhetővé tenni. Hasonló a német vasúttársasághoz, a Deutsche Bahnhoz tartozó Qixxit és a Daimler alapította Moovel koncepciója is. A Daimler leginkább a Mercedes gyártójaként ismert. A stuttgarti konszernnél az individuális közlekedés visszaszorulását prognosztizálja. Ezért jelen akar lenni a jövő mobilitásának új területein, mint a car sharing és az önvezető taxi.

Szemben a Moovellel és a Qixxittel a Booking nem konkurencia a Go-Euro számára. Épp ellenkezőleg, együttműködnek. Az amszterdami és a berlini cég szolgáltatásai kiegészítik egymást. A Go-Euron keresgélve a felugró ablakokon a Booking kínál az úticélhoz igazodó szállást.

Az ígéret és a Go-Euro próbája

Ne hagyjuk nyitva az alapító által példaként feltett kérdéseket! Lássuk, tényleg segít-e a Go-Euro?

A Madrid-Berlin utat a goeuro.de szerint nem lehet megtenni vonattal. Viszont az oldal több busz- és repülőjáratot is kínál viszonylag jó áron.

Nápolyból Positanóba csak egy magánbusztársaság menetrendjét ismeri a Go-Euro. A buszok ráadásul ritkán és csak a reptérről indulnak. A jóval olcsóbb regionális tömegközlekedési vállalat, a Sita menetrendjét nem ismeri a honlap.

A magyar változaton a Debrecen-Positano viszonylatra keresve csak annyit tudunk meg, hogy az alföldi város repteréről átszállással el lehet jutni Nápolyba. Borsos áron jegyet is vihetünk.

Némi keresgélés után rájövünk, hogy a goeuro.hu csak légi összeköttetéseket kínál. Vonat és busz csak a brit, a francia, a lengyel, a német, a spanyol és a Benelux államokat megszólító változatokban szerepel.

Van még hova fejlődni

Ezt Shaam is tudja. „Az idegenforgalomban sem megy másként, mint az autóiparban. Először meg kell tervezni a kocsit, utána gyárat kell építeni, el kell indítani a termelést, létre kell hozni a kereskedői hálózatot, meg kell találni a potenciális ügyfeleket. Mindehhez idő kell. A nyereség csak ezután jön” – magyarázza. A Süddeutsche Zeitungnak megvallja, hogy épp a folyamatos kihívásokat szereti a start-upos életben. Ezekből és tervekből is van bővel: betörés az ázsiai piacra, tőzsdére menetel. Az ötletgazdag egyelőre nem számol nyereséggel. Ezt még befektetői sem várják el.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Napenergia Plusz Program sikere: 100 megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig

Száz megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig a Napenergia Plusz Programban, a több mint 21 ezer támogatott háztartás fele már elkészült a modern napelemes rendszerekkel.

„Rám ezer virággal szórtad a tavaszt”… Séta a Fiumei úti Sírkertben és arborétumban

A Fiumei úti Sírkertben és arborétumban egyre több program...

A Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A Fitch Ratings ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását stabil kilátások mellett, így a három nagy hitelminősítő - a Fitch Ratings, a Standard and Poors és a Moody’s

Áprilisban 5,0 százalékkal visszaesett az ipari termelés

2025 áprilisában az ipari termelés volumene 5,0, munkanaphatástól megtisztítva 2,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
Hirdetés

Hírek

A Napenergia Plusz Program sikere: 100 megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig

Száz megawattóra tárolói kapacitás létesült eddig a Napenergia Plusz Programban, a több mint 21 ezer támogatott háztartás fele már elkészült a modern napelemes rendszerekkel.

A Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A Fitch Ratings ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását stabil kilátások mellett, így a három nagy hitelminősítő - a Fitch Ratings, a Standard and Poors és a Moody’s

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között, a Jazeera Airways járata heti kétszer közlekedik - mondta Illés Boglárka, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára csütörtökön a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tartott járatindításon.

Az EKB 25 bázisponttal csökkentette az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette a három irányadó eurókamat szintjét.

Johann Strauss zenéje a csillagok között

2025-ben emlékezünk meg Johann Strauss, a bécsi keringőkirály születésének 200. évfordulójáról. A jeles jubileum alkalmából a "Kék Duna keringőt" elektromágneses hullám formájában az űrbe küldték, ezzel is ünnepelve Strauss zenei örökségét.

A késés miatt visszajár a fele – a MÁV-csoport 9600 esetben fizetett már

Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét.

A balatoni borok összekötik a múltat és a jelent, a termelőt és a fogyasztót  

A bor nemcsak nemzetgazdasági tényező, hanem kultúra, történelem, az emberi munka és a közösségi szellem esszenciája
Hirdetés

Gazdaság

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett