Kezdőlap Mozaik Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?
No menu items!

Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?

A Go-Euro forradalmasíthatja az utazástervezést. Az ígéretes start-up alapításához véletlenek sorozata vezetett: egy fiatalember Európában turistáskodott, és találkozott egy hiánnyal, amire megoldást keresett. Úgy tűnik, megtalálta.

Az 5 éve alapított berlini start-up, a Go-Euro célja az utazástervezés megkönnyítése. Az új weblap, illetve applikáció mindent egyesít, ami közösségi közlekedés: menetrendek, árak, útvonaltervezés, árösszehasonlítás és jegyvásárlás.

Naren Shaam Azüzlet.hu Forrás: skift.com
Naran Shaam

Naran Shaam nem tartja magát különösebben vállalkozó szelleműnek. Az Indiában felnőtt, Amerikában egyetemet végzett fiatalember hátizsákos turistaként érkezett Európába 2012-ben. „Bárhová el tudtam jutni kocsi nélkül. Ilyet korábban sehol a világon nem tapasztaltam.

Le voltam nyűgözve” – meséli az Go-Euro berlini központjában a Süddeutsche Zeitung újságírójának. „Viszont sokszor lehetetlen volt a neten megtalálni a menetrendeket, hova tovább, jegyet venni.” Melyik busz megy Nápolyból Positanóba?

El lehet-e jutni vonattal Madridból Berlinbe? Van-e app-je a prágai tömegközlekedési vállalatnak? Életszerű kérések, de a Google se tudta a választ! „Sosem volt szakmai kapcsolatom az idegenforgalommal – folytatja. „Láttam egy problémát, amire szerintem kézenfekvő volt a megoldás: egy honlap minden információval, ami tömegközlekedés.”

Diadalív Párizs Azüzlet.huEgyszerűen hangzik, de nehéz megvalósítani. Ugyanis csak a repülőjáratoknak van nemzetközileg standardizált azonosítószámuk, illetve a légitársaságoknak internacionális regiszterük. Vonatnál és különösen busznál a szolgálatokat is nehéz összeszedni. A sok ezer menetrendről és az árakról nem is beszélve.

Shaam fantáziát látott az ötletében. Feladta biztos New York-i állását, barátait, addigi életét és Európába költözött. London, Berlin és Stockholm között ingázott. A legtöbb érv a német főváros mellett szólt.

Hosszú út a célig

A Go-Euro lépésről-lépésre bővült. Először csak a menetrendeket lehetett elérni. Aztán felkerültek az árak, amelyeket a kereső össze is hasonlított. Egy ideje már jegyet is lehet venni vonatra, buszra, repülőre és minden más tömegközlekedési eszközre. Megvalósult Shaam célja: utazás háztól-házig egyetlen oldal segítségével.

Az első befektetők barátok, ismerősök voltak. Aztán felfedezték a Go-Eurot a Szilícium-völgy legjobb szimatú befektetői és a svéd Kinnevik is. Utóbbi az a befektetési cég, amely a 2017-ben már 15 ezer embert foglakoztató és 4,5 milliárd euró bevételt elérő online divatházban, a Zalandoban az alíptás pillanatában is fantáziát látott. A Go-Euroba 50 millió eurót invesztált. A cég vezetője, Cristina Stenbeck tanácsadóként is jelen van az utazási start-upnál.

A Go-Euro az új Booking?

Sokan Európa legígéretesebb start-upjának tartják és egy új Booking.com-ot látnak a Go-Euroban. Ezt bizonyítja, hogy a tőkéje már eléri a 300 millió eurót, 300 embert foglalkoztat, 800 szolgáltatóval van megállapodása. Többek között a német, olasz és francia vasúttal, valamennyi Európában aktív  légitársasággal, valamint a nagy távolsági buszos cégekkel, így a Flixbusszal és az Eurolinesszal is.

A 20 éve, Amszterdamban alapított Booking neve egyet jelent a szállásfoglalással. Hasonló a két cég koncepciója: a közvetítésért százalékot kapnak a közlekedési szolgáltatóktól, illetve a szállásadóktól. A Go-Euronál persze még csak állom a 10-15%, amit a Booking gombol le. Megteheti, mert napi 1,5 millióan foglalnak nála; piaci részesedése 67%.

A Go-Euro ugyan gyorsan nő, de még mindig viszonylag kevesen ismerik. Pedig már 17 európai nyelven és kínaiul is elérhető. A goeuro.hu kifejezetten a magyarokhoz szól.

Nem a Go-Euro az egy felületen, amely minél több tömegközlekedési szolgáltatást próbál elérhetővé tenni. Hasonló a német vasúttársasághoz, a Deutsche Bahnhoz tartozó Qixxit és a Daimler alapította Moovel koncepciója is. A Daimler leginkább a Mercedes gyártójaként ismert. A stuttgarti konszernnél az individuális közlekedés visszaszorulását prognosztizálja. Ezért jelen akar lenni a jövő mobilitásának új területein, mint a car sharing és az önvezető taxi.

Szemben a Moovellel és a Qixxittel a Booking nem konkurencia a Go-Euro számára. Épp ellenkezőleg, együttműködnek. Az amszterdami és a berlini cég szolgáltatásai kiegészítik egymást. A Go-Euron keresgélve a felugró ablakokon a Booking kínál az úticélhoz igazodó szállást.

Az ígéret és a Go-Euro próbája

Ne hagyjuk nyitva az alapító által példaként feltett kérdéseket! Lássuk, tényleg segít-e a Go-Euro?

A Madrid-Berlin utat a goeuro.de szerint nem lehet megtenni vonattal. Viszont az oldal több busz- és repülőjáratot is kínál viszonylag jó áron.

Nápolyból Positanóba csak egy magánbusztársaság menetrendjét ismeri a Go-Euro. A buszok ráadásul ritkán és csak a reptérről indulnak. A jóval olcsóbb regionális tömegközlekedési vállalat, a Sita menetrendjét nem ismeri a honlap.

A magyar változaton a Debrecen-Positano viszonylatra keresve csak annyit tudunk meg, hogy az alföldi város repteréről átszállással el lehet jutni Nápolyba. Borsos áron jegyet is vihetünk.

Némi keresgélés után rájövünk, hogy a goeuro.hu csak légi összeköttetéseket kínál. Vonat és busz csak a brit, a francia, a lengyel, a német, a spanyol és a Benelux államokat megszólító változatokban szerepel.

Van még hova fejlődni

Ezt Shaam is tudja. „Az idegenforgalomban sem megy másként, mint az autóiparban. Először meg kell tervezni a kocsit, utána gyárat kell építeni, el kell indítani a termelést, létre kell hozni a kereskedői hálózatot, meg kell találni a potenciális ügyfeleket. Mindehhez idő kell. A nyereség csak ezután jön” – magyarázza. A Süddeutsche Zeitungnak megvallja, hogy épp a folyamatos kihívásokat szereti a start-upos életben. Ezekből és tervekből is van bővel: betörés az ázsiai piacra, tőzsdére menetel. Az ötletgazdag egyelőre nem számol nyereséggel. Ezt még befektetői sem várják el.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Visit Hungary: több százezer utazó töltötte itthon az őszi szünetet

A leginkább vendégmarasztaló desztinációk közül Bük-Sárváron, Debrecen és térségében, a Balatonon és Sopron-Fertő térségében töltötték el a leghosszabb időt a vendégek.

Varga Mihály: a tőzsde a legjobb indikátora a gazdasági folyamatoknak

Az év mérföldkőnek tekinthető a tőzsdei kereskedésben, mivel a BÉT képes volt kiemelkedő eredményekre a komoly globális geopolitikai kihívások ellenére is.

Folyamatosan bővülnek a LEADER lehetőségek a vidéki közösségek számára

A vidék jövője helyben is építhető - ezt segíti az Európai Unió és a magyar kormány társfinanszírozásával megvalósuló LEADER program, amely a helyi közösségek kezdeményezéseire építve támogatja a vidéki térségek fejlődését.

Magyarország a karrierváltók országa lett 2025-re

2025 a karrierváltás éve: Miért keresnek ennyien új szakmát?
Hirdetés

Hírek

Visit Hungary: több százezer utazó töltötte itthon az őszi szünetet

A leginkább vendégmarasztaló desztinációk közül Bük-Sárváron, Debrecen és térségében, a Balatonon és Sopron-Fertő térségében töltötték el a leghosszabb időt a vendégek.

Varga Mihály: a tőzsde a legjobb indikátora a gazdasági folyamatoknak

Az év mérföldkőnek tekinthető a tőzsdei kereskedésben, mivel a BÉT képes volt kiemelkedő eredményekre a komoly globális geopolitikai kihívások ellenére is.

A hazai ingatlandrágulás a külföld felé sodorhatja az ingatlanbefektetőket

Ezekre a kihívásokra és lehetőségekre reagálva rendezik meg az “Ingatlanbefektetés külföldön” konferenciát november 29-én.

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Az Apple 13. éve a világ legértékesebb márkája

A listavezető Apple márkaértéke 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb a tavalyinál.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...