Kezdőlap Mozaik Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?
No menu items!

Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?

A Go-Euro forradalmasíthatja az utazástervezést. Az ígéretes start-up alapításához véletlenek sorozata vezetett: egy fiatalember Európában turistáskodott, és találkozott egy hiánnyal, amire megoldást keresett. Úgy tűnik, megtalálta.

Az 5 éve alapított berlini start-up, a Go-Euro célja az utazástervezés megkönnyítése. Az új weblap, illetve applikáció mindent egyesít, ami közösségi közlekedés: menetrendek, árak, útvonaltervezés, árösszehasonlítás és jegyvásárlás.

Naren Shaam Azüzlet.hu Forrás: skift.com
Naran Shaam

Naran Shaam nem tartja magát különösebben vállalkozó szelleműnek. Az Indiában felnőtt, Amerikában egyetemet végzett fiatalember hátizsákos turistaként érkezett Európába 2012-ben. „Bárhová el tudtam jutni kocsi nélkül. Ilyet korábban sehol a világon nem tapasztaltam.

Le voltam nyűgözve” – meséli az Go-Euro berlini központjában a Süddeutsche Zeitung újságírójának. „Viszont sokszor lehetetlen volt a neten megtalálni a menetrendeket, hova tovább, jegyet venni.” Melyik busz megy Nápolyból Positanóba?

El lehet-e jutni vonattal Madridból Berlinbe? Van-e app-je a prágai tömegközlekedési vállalatnak? Életszerű kérések, de a Google se tudta a választ! „Sosem volt szakmai kapcsolatom az idegenforgalommal – folytatja. „Láttam egy problémát, amire szerintem kézenfekvő volt a megoldás: egy honlap minden információval, ami tömegközlekedés.”

Diadalív Párizs Azüzlet.huEgyszerűen hangzik, de nehéz megvalósítani. Ugyanis csak a repülőjáratoknak van nemzetközileg standardizált azonosítószámuk, illetve a légitársaságoknak internacionális regiszterük. Vonatnál és különösen busznál a szolgálatokat is nehéz összeszedni. A sok ezer menetrendről és az árakról nem is beszélve.

Shaam fantáziát látott az ötletében. Feladta biztos New York-i állását, barátait, addigi életét és Európába költözött. London, Berlin és Stockholm között ingázott. A legtöbb érv a német főváros mellett szólt.

Hosszú út a célig

A Go-Euro lépésről-lépésre bővült. Először csak a menetrendeket lehetett elérni. Aztán felkerültek az árak, amelyeket a kereső össze is hasonlított. Egy ideje már jegyet is lehet venni vonatra, buszra, repülőre és minden más tömegközlekedési eszközre. Megvalósult Shaam célja: utazás háztól-házig egyetlen oldal segítségével.

Az első befektetők barátok, ismerősök voltak. Aztán felfedezték a Go-Eurot a Szilícium-völgy legjobb szimatú befektetői és a svéd Kinnevik is. Utóbbi az a befektetési cég, amely a 2017-ben már 15 ezer embert foglakoztató és 4,5 milliárd euró bevételt elérő online divatházban, a Zalandoban az alíptás pillanatában is fantáziát látott. A Go-Euroba 50 millió eurót invesztált. A cég vezetője, Cristina Stenbeck tanácsadóként is jelen van az utazási start-upnál.

A Go-Euro az új Booking?

Sokan Európa legígéretesebb start-upjának tartják és egy új Booking.com-ot látnak a Go-Euroban. Ezt bizonyítja, hogy a tőkéje már eléri a 300 millió eurót, 300 embert foglalkoztat, 800 szolgáltatóval van megállapodása. Többek között a német, olasz és francia vasúttal, valamennyi Európában aktív  légitársasággal, valamint a nagy távolsági buszos cégekkel, így a Flixbusszal és az Eurolinesszal is.

A 20 éve, Amszterdamban alapított Booking neve egyet jelent a szállásfoglalással. Hasonló a két cég koncepciója: a közvetítésért százalékot kapnak a közlekedési szolgáltatóktól, illetve a szállásadóktól. A Go-Euronál persze még csak állom a 10-15%, amit a Booking gombol le. Megteheti, mert napi 1,5 millióan foglalnak nála; piaci részesedése 67%.

A Go-Euro ugyan gyorsan nő, de még mindig viszonylag kevesen ismerik. Pedig már 17 európai nyelven és kínaiul is elérhető. A goeuro.hu kifejezetten a magyarokhoz szól.

Nem a Go-Euro az egy felületen, amely minél több tömegközlekedési szolgáltatást próbál elérhetővé tenni. Hasonló a német vasúttársasághoz, a Deutsche Bahnhoz tartozó Qixxit és a Daimler alapította Moovel koncepciója is. A Daimler leginkább a Mercedes gyártójaként ismert. A stuttgarti konszernnél az individuális közlekedés visszaszorulását prognosztizálja. Ezért jelen akar lenni a jövő mobilitásának új területein, mint a car sharing és az önvezető taxi.

Szemben a Moovellel és a Qixxittel a Booking nem konkurencia a Go-Euro számára. Épp ellenkezőleg, együttműködnek. Az amszterdami és a berlini cég szolgáltatásai kiegészítik egymást. A Go-Euron keresgélve a felugró ablakokon a Booking kínál az úticélhoz igazodó szállást.

Az ígéret és a Go-Euro próbája

Ne hagyjuk nyitva az alapító által példaként feltett kérdéseket! Lássuk, tényleg segít-e a Go-Euro?

A Madrid-Berlin utat a goeuro.de szerint nem lehet megtenni vonattal. Viszont az oldal több busz- és repülőjáratot is kínál viszonylag jó áron.

Nápolyból Positanóba csak egy magánbusztársaság menetrendjét ismeri a Go-Euro. A buszok ráadásul ritkán és csak a reptérről indulnak. A jóval olcsóbb regionális tömegközlekedési vállalat, a Sita menetrendjét nem ismeri a honlap.

A magyar változaton a Debrecen-Positano viszonylatra keresve csak annyit tudunk meg, hogy az alföldi város repteréről átszállással el lehet jutni Nápolyba. Borsos áron jegyet is vihetünk.

Némi keresgélés után rájövünk, hogy a goeuro.hu csak légi összeköttetéseket kínál. Vonat és busz csak a brit, a francia, a lengyel, a német, a spanyol és a Benelux államokat megszólító változatokban szerepel.

Van még hova fejlődni

Ezt Shaam is tudja. „Az idegenforgalomban sem megy másként, mint az autóiparban. Először meg kell tervezni a kocsit, utána gyárat kell építeni, el kell indítani a termelést, létre kell hozni a kereskedői hálózatot, meg kell találni a potenciális ügyfeleket. Mindehhez idő kell. A nyereség csak ezután jön” – magyarázza. A Süddeutsche Zeitungnak megvallja, hogy épp a folyamatos kihívásokat szereti a start-upos életben. Ezekből és tervekből is van bővel: betörés az ázsiai piacra, tőzsdére menetel. Az ötletgazdag egyelőre nem számol nyereséggel. Ezt még befektetői sem várják el.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ismét gördülő Ikarus legendák érkeznek az Aeroparkba

Ismét jön az két nap, amikor nem csak a történelmi repülőgépek játsszák a főszerepet az Aeroparkban. A legendás Ikarus gyár mintegy 100 autóbusza – köztük számos oldtimer jármű, és ritkaságnak számító kocsi mutatkozik be október 4-én és 5-én. Élménybuszozás, látványos felvonulás, gördülő kiállítás, különleges motorindítás egyaránt szerepel a hétvége programjában, ami az egyik legismertebb és legsikeresebb magyar márka előtt tiszteleg. 

A ChatGPT az új nagybácsi: jobban hiszünk az MI válaszaiban, mint a Google-ben

Megrendülni látszik a Google egyeduralma az internetes keresésben. A mesterséges intelligencia, különösen a ChatGPT, új korszakot nyitott: a felhasználók egyre inkább összegzett, személyre szabott válaszokat keresnek linkek helyett. A Google piaci részesedése 90% alá csökkent, ami bár továbbra hatalmas szám, nagy változást jelezhet elő. Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője szerint az MI-alapú keresők nemcsak hatékonyabbak, hanem új tartalomfejlesztési stratégiát is igényelnek.

Duna House: a magyarok többsége ingatlantulajdon-párti

Az elmúlt 3 évben az ingatlanügyletet lebonyolítók megközelítőleg fele vette igénybe profi ingatlan- és pénzügyi szakértő segítségét, miközben ez az arány az Egyesült Államokban meghaladja a 90 százalékot.

Kedvezően alakult a központi költségvetés finanszírozása szeptember végéig

Az idei évi finanszírozási tervének teljesülése az év első kilenc hónapjában kedvezően alakult, az állam működésének pénzügyi feltételei biztosítottak, az államadósság finanszírozása stabil, az egész évre tervezett forrásbevonás nettó 115 százaléka teljesült.
Hirdetés

Hírek

Ismét gördülő Ikarus legendák érkeznek az Aeroparkba

Ismét jön az két nap, amikor nem csak a történelmi repülőgépek játsszák a főszerepet az Aeroparkban. A legendás Ikarus gyár mintegy 100 autóbusza – köztük számos oldtimer jármű, és ritkaságnak számító kocsi mutatkozik be október 4-én és 5-én. Élménybuszozás, látványos felvonulás, gördülő kiállítás, különleges motorindítás egyaránt szerepel a hétvége programjában, ami az egyik legismertebb és legsikeresebb magyar márka előtt tiszteleg. 

A ChatGPT az új nagybácsi: jobban hiszünk az MI válaszaiban, mint a Google-ben

Megrendülni látszik a Google egyeduralma az internetes keresésben. A mesterséges intelligencia, különösen a ChatGPT, új korszakot nyitott: a felhasználók egyre inkább összegzett, személyre szabott válaszokat keresnek linkek helyett. A Google piaci részesedése 90% alá csökkent, ami bár továbbra hatalmas szám, nagy változást jelezhet elő. Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője szerint az MI-alapú keresők nemcsak hatékonyabbak, hanem új tartalomfejlesztési stratégiát is igényelnek.

Duna House: a magyarok többsége ingatlantulajdon-párti

Az elmúlt 3 évben az ingatlanügyletet lebonyolítók megközelítőleg fele vette igénybe profi ingatlan- és pénzügyi szakértő segítségét, miközben ez az arány az Egyesült Államokban meghaladja a 90 százalékot.

Kedvezően alakult a központi költségvetés finanszírozása szeptember végéig

Az idei évi finanszírozási tervének teljesülése az év első kilenc hónapjában kedvezően alakult, az állam működésének pénzügyi feltételei biztosítottak, az államadósság finanszírozása stabil, az egész évre tervezett forrásbevonás nettó 115 százaléka teljesült.

Elindult az önkormányzatok decentralizált számlavezetése

Október elsejétől elindult az önkormányzatok decentralizált számlavezetése a Magyar Államkincstárban, első körben 49 önkormányzat és azok 685 költségvetési szerve került bevonásra.

Folytatódott az online platformokon foglalt vendégéjszakák számának növekedése

Az év második negyedévében folytatódott az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein eltöltött vendégéjszakák számának növekedése az előző év azonos időszakához képest.

Korrekció mellett is stabil forgalmat mutatott a tőzsde szeptemberben

Szeptemberben mérsékeltebb teljesítményt mutatott a Budapesti Értéktőzsde vezető indexe: a tavaszi-nyári csúcsokat követően a BUX szeptember végére 3,6 százalékos korrekcióval 98 871,6 ponton zárta a hónapot. Az azonnali részvénypiac forgalma ugyanakkor meghaladta az 330,9 milliárd forintot, amely napi átlagban 15 milliárd forintnak felelt meg.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsának új tagja: dr. Ay Zoltán Nándor

Rigó Csaba Balázs GVH-elnök javaslata alapján a köztársasági elnök a Versenytanács tagjává nevezte ki Ay Zoltán Nándort.
Hirdetés

Gazdaság

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.