A BMW AG és a Mercedes-Benz Group AG negyedéves eladásai visszaestek Kínában, mivel a német autógyártók szenvednek a gyenge fogyasztói kereslet és a helyi riválisok elektromos járművekre való gyors átállása miatt.
A BMW és Minik – amelyeket szintén a bajor vállalat gyárt – eladásai több mint négy éve a legmeredekebb visszaesést mutatták, 30%-kal csökkentek a harmadik negyedévben Kínában. A Mercedes kiszállításai 13%-kal csökkentek az S-osztályhoz és a Maybachhoz hasonló drága modellek iránti gyenge kereslet miatt.
A Volkswagen AG, a BMW és a Mercedes sokáig uralta a csúcskategóriás benzinüzemű autók eladásait Kínában, de mostanra lemaradtak az olyan helyi gyártók mögött, mint a BYD Co., amelyek innovatív és megfizethető plug-in modellekkel kerültek előnybe. A GM kínai EV, hibrid eladásai első alkalommal haladják meg a benzines autókét – írja a Bloomberg.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség adatai szerint az elektromos és a plug-in hibrid járművek aránya meghaladta az autóeladások 50%-át Kínában. Az EV-ket érintő pekingi értékesítési ösztönzők fellendítették a hazai autógyártókat, míg a közelmúltbeli gazdasági ösztönzés új keresletet gerjesztett.
A német autógyártók lemaradtak, mivel a fogyasztók az elhúzódó ingatlanválság miatt továbbra is óvatosak a csúcskategóriás árukra való költekezéssel, és elfordulnak a benzinüzemű autóktól. A kínai problémák, valamint az elektromos autók lassuló európai növekedése hozzájárult mindhárom német autógyártó profitfigyelmeztetéséhez.
A BMW, a Mercedes és a VW is vesztese lehet a kereskedelmi feszültségek eszkalálódásának: Peking közölte, hogy fontolgatja a nagymotoros járművek importvámjának emelését, miután az Európai Unió megszavazta, hogy akár 45%-os vámot vet ki a kínai gyártású elektromos autókra. A világ legnagyobb autópiacán bekövetkezett visszaesés a BMW-csoport járműeladásait világszerte 13%-kal csökkentette. A vállalat szerint a fékrendszerek visszahívása is befolyásolta a kiszállításokat.
A Mercedesnél a felső kategóriás autók eladásai 12%-kal estek vissza a legutóbbi időszakban, ami aláássa a vállalat stratégiáját, hogy még inkább növekedjen a piacon.
A BMW és a Mercedes részvényei idén 23%-ot, illetve 7%-ot estek a két vállalat rossz híreinek sorozata közepette. Miután mindhárom nagy német autógyártó szeptemberben csökkentette pénzügyi előrejelzését, a befektetők a kiszállítások további gyengülésére készültek.
Miközben a BMW eladásai minden régióban csökkentek, az elektromos autók, az EV-k viszonylagos fénypontnak bizonyulnak, miközben más európai gyártók továbbra is küszködnek. Az akkumulátoros BMW-k, például a i4 szedán és az iX1 sportos haszonjárművek kiszállításai 10%-kal 103 440 darabra emelkedtek a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
Az eredmények éles ellentétben állnak a Mercedes eredményeivel, amely szerint a személyautó EV-k nagykereskedelmi kiszállításai 31%-kal, mindössze 42 500 darabra zuhantak. Ugyanakkor a vállalat szerint a plug-in hibridek eladásai 10%-kal nőttek az Egyesült Államokban tapasztalható erős keresletnek köszönhetően.
A Mercedes legújabb elektromos járművei az ázsiai gazdaság központjában és máshol is lanyha fogadtatásra találtak a fogyasztók körében. Kínában a fiatalabb vezetők egyre inkább a hazai márkák felé fordulnak, amelyekről úgy vélik, hogy fejlettebb digitális és szórakoztató technológiával rendelkeznek. A Clean Technica jelentése szerint júliusban Kínában a 20 legkelendőbb elektromos modellből 19-et kínai márkák adtak el, és csak a Tesla. modellje, a Model Y került fel a rangsorba.
Fotó:Freepik