Az Airbnb Szomszédsegítő telefonvonalat indít. Ez egy olyan szolgáltatás, amit bárki igénybe vehet, aki a szomszédjában lévő Airbnb-lakásban problémát észlel.
A hívást a cég munkatárásai legkésőbb egy órán belül visszahívják a bejelentőt. A szolgáltatás magyar nyelven is elérhető.
A szomszédok ezen az oldalon kérhetnek segítséget.
Vladimir Beroun, az Airbnb közpolitikai vezetője elmondta: gyorsan és határázottan kívánnak fellépni minden olyan Airbnb-s házigazdával szemben, aki a szabályokat megszegi. A Szomszédsegítő vonal ezt teszi lehetővé. Az Airbnb-nél nem tolerálják az illegális vagy a környezetüket zavaró tevékenységeket.
“Szorosan együttműködnünk a helyi hatóságokkal az információkérésekkel kapcsolatban.” – mondta.
A vészhelyzeteket és biztonságit érintő incidenseket továbbra is a helyi hatóságoknak kell jelenteni, az Airbnb Szomszédsegítő vonalának célja az azonnali panaszok – például egy engedély nélküli házibuli –, illetve hosszú ideje fennálló vagy visszatérő problémák kezelése.
A szolgáltatás a már korábban létrehozott Szomszéd (Neighbour) eszköz alkalmazására épül, amely lehetővé teszik a szomszédok számára, hogy szöveges panaszokat küldjenek a cég számára, amelyeket az Airbnb munkatársai kezelnek. Az Airbnb az összes, ezen a csatornán beérkező panaszt kivizsgálja – közölte az igazgató.
Hozzátéve: bár a koronavírus-járvány miatt Európában még mindig lezárások vannak érvényben, az Airbnb-közösség és a lakosság továbbra is kiemelt prioritás az Airbnb számára. 2020-ban az Airbnb azonnal betiltott minden házibulit, és kötelező koronavírus elleni biztonsági intézkedéseket vezetett be, amelyeket “az Airbnb vendéglátójának és vendégének is be kell tartania az egészség védelme és a felelősségteljes turizmus érdekében.
Az Airbnb 50%-kal kívánja növelni ügyfélkapcsolati munkatársainak számát globális szinten, és a nap 24 órájában fenntartja majd szolgáltatásait. – közölték.