Kezdőlap Autó Stílusváltó Opel-menedzser
No menu items!

Stílusváltó Opel-menedzser

Az Opel már messze több mint amit a régi szlogen – Opel, sosem kop’ el – állít, tartja Tüttő László, az Opel Magyarország új hálózati értékesítéssel foglalkozó kereskedelmi igazgatója, aki kulcskérdésnek tartja, hogy megújuló modellpalettájával a márka újabb vásárlói rétegek, köztük a fiatalabb korosztály felé is vonzóbbá válik.

– Angolszász közegben Önt a márkánál eltöltött évtizedek alapján Opel-veteránnak jellemeznék.

– Annyiban árnyalnám a képet, hogy ugyan már 1993-tól az Opel kötelékében dolgozom, de közben rövid időszakokra más márkáknál is sikerült szakmai kitekintést nyernem, újabb tapasztalatokat szereznem. Ezért viccesen azt szoktam mondani, annyira szeretem az Opelt, hogy kétszer is csatlakoztam a csapathoz: a mostani Opel korszakom 2013-ban kezdődött.

– Mindezek fényében milyennek látja a tulajdonosi hátterét tekintve zaklatott sorsú márkát? Tekintetbe véve azt, hogy az elmúlt évtizedekben meghatározó amerikai GM Opel iránti elkötelezettsége már korábban is többször megkérdőjeleződött – miközben a németek egy része amerikaiként tekintett a márkára, az új tulajdonos, a francia PSA Peugeot Citroën csoport pedig most ettől egészen másfajta cégkultúrával rendelkezik.

Tüttő László

– A legfontosabbnak azt tartom, hogy az Opelnek mindvégig sikerült megőriznie azokat a német géneket, amelyek a márka igazi értékeit garantálják. Erre az amerikai tulajdon mellett is lehetőség nyílt, mert a cég központja és fejlesztési bázisa azután is Németországban maradt, hogy az alapító fiai Wilhelm és Fritz von Opel a nagy gazdasági válság hatására 1929-ben az amerikai General Motorsnak adta el a cég részvényeinek 80 százalékát. A márka továbbra is az egyik legfejlettebb és a jelenlévő prémiummárkák okán legigényesebb európai piac, a német igényeit tekintette igazodási pontnak. Az Opel azért is lett tartósan népszerű, mert a márka racionális választás: a legendás tartósság, megbízhatóság mellett ma is több olyan, a prémium kategóriához hasonló innovatív megoldást kínál – közte az olyan biztonsági és kényelmi megoldásokat, mint az adaptív tempomat és sávtartó rendszer, illetve az Intellilux LED fényszórók –, amelyek a biztonság és a kényelem terén is versenyképessé teszik, miközben az ár-értékarányt tekintve továbbra is ütőképes alternatívát nyújt. Már csak azért is, mert az Opel nem az extrém motorteljesítmény, hanem a hétköznapi, praktikus céges és magánhasználat igényeire fókuszálva fejleszt.

– Milyen a márka pozíciója a magyar piacon?

– Az értékesítést tekintve jelenleg 4. helyen áll a márka, ami egy kis visszaesést mutat a korábbiakhoz képest. De ebben az új, szigorúbb európai uniós környezetvédelmi szabályozásnak való megfeleléshez kapcsolódó gyártásszervezési és logisztikai problémáknak is szerepük van. Az autóipar a jelentős változások időszakát éli. Miközben a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó szabályozóváltozások lekövetése mellett a tradicionális megoldások – különösen a dízelmotorok – pozíciója megrendült, az elektromos és hibrid motorok iránt hosszútávon is felfutó kereslet mutatkozik. Igaz, az elektromos autók gyártásánál, használatánál – különösen a hatalmas akkumulátorok kapcsán – szintén akadnak környezetkárosító tényezők. Más kérdés, hogy mindezt miként és mikor teszik mérlegre a jogalkotók.

– Az Opel milyen stratégiát követ ezen a téren azután, hogy az egyetlen eddigi elektromos modellje, az Ampera a GM-é volt?

– Az új tulajdonos PSA csoport – amellyel már voltak közös fejlesztések – korábban is ért el eredményeket az elektromos és hibrid modellek terén, nevükhöz fűződik az eddig egyetlen dízel-hibrid megoldás forgalmazása. Ez a tudás a jövőben az Opel számára is hasznosulni fog, aminek első lépéseként még idén megjelenik a PSA-val közös fejlesztésű GrandlandX hibrid változata. Közvetlenül ezt követi a teljesen megújult Corsa palettáját még vonzóbbá tevő, tisztán elektromos Corsa, amit szintén még decemberben bemutatunk a magyar piacon. Ezután pedig folyamatosan jelennek meg az Opel modellek elektromos, illetve hibrid változatai is, aminek eredményeként 2023-ra az Opel minden modellje elektronos és/vagy hibrid változatban is elérhető lesz. Ezáltal az Opelnél is végbemegy egy korszak és stílusváltás: megjelennek azok a környezettudatosabb, trendi – divatos kifejezéssel szexi – modellek, amelyek megújult külső és belső megoldásaikkal, a fiatalabb generáció számára is megfelelő vonzerővel bírnak.

– Mennyire marad német a tavaly francia tulajdonoshoz került Opel?

– Nem egyesülésről, hanem tulajdonosváltásról van szó. Amit az is mutat, hogy az új tulajdonos deklarált célja, hogy – a márka tradícióit, piaci pozícióit is figyelembe véve – továbbra is megbízható, racionális német márkaként akarja megtartani, pozícionálni az Opelt. A tulajdonosváltás értelme az, hogy az automatizálás magas fokán álló PSA-val elmélyülő együttműködés jelentős előnyöket ígér a fejlesztés és a gyártási költségek csökkentése, valamint az alkatrészek közös felhasználása, vagyis az egy autóra eső előállítási költségek kapcsán.

Sajnos ettől nem lesznek feltétlenül olcsóbbak a modellek, ugyanis a költségracionalizálás előnyeit elviszik azok a jelentős fejlesztési költségek, amelyek a károsanyag kibocsátás csökkentését előirányzó és egyéb biztonságtechnikai változásokat meghatározó EU-s szabályok betartása miatt válnak kötelezővé. A végeredmény azonban mégiscsak a vevőnek kedvez, hiszen így a korábbinál környezetkímélőbb és még inkább biztonságos autót vezetve élvezheti a mobilitás szabadságát.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

Megjelent a rendelet az Otthontámogatás részleteiről

Megjelent a Magyar Közlönyben a közszolgálatban dolgozók Otthontámogatására vonatkozó rendelet.

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

Januártól új támogatás segíti a környezeti károk mérséklésében közreműködő vállalkozásokat, akár 30 millió eurót is leírhatnak a társasági adójukból - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) környezetügyért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.
Hirdetés

Hírek

Miért állnak le ünnepnapokon a csatornák? A zsírszörnyek új ellensége az okosszivattyú

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A hungarikumok a magyar identitás sokszínűségét mutatják meg

Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.

Miniszteri biztos: a Déli Körvasút fejlesztés részeként átfogó fatelepítési program indult és új zöldfolyosó létesül

A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.

Ingatlan.com: több tízezer ingatlannal bővülhet az Otthon Start programba bevonható lakások kínálata

A Lechner Tudásközpont friss adatai szerint Magyarországon több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan található, amiből 29 ezer zártkerti besorolású.

Tévhitek tartják vissza a vállalkozásokat a rendszerszintű AI-alkalmazástól

A mai modern AI-rendszerek már képesek a felhasználói szándékot és érzelmeket is felismerni, így a használat teljesen átalakult: nem kódokat, hanem emberi kérdéseket kell megfogalmazni.

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

A magyarországi ivóvízhálózatok műszaki állapota tehát komoly kihívás elé állítja az ágazatot.

NKFH: több mint 15 millió forint kártalanítás járt a légiutasoknak

Az eljárások eredményeként 38 750 euró, azaz hozzávetőlegesen 15,5 millió forint kártalanítást ítéltek meg az utasoknak.

Nincs megállás: egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök

A folyamatos csökkenést viszont most már elsősorban az okozza, hogy az alacsonyabb hitelösszeg-sávoknál is egyre lejjebb nyomják a kamatokat a pénzintézetek.

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.