Kezdőlap Autó Stílusváltó Opel-menedzser
No menu items!

Stílusváltó Opel-menedzser

Az Opel már messze több mint amit a régi szlogen – Opel, sosem kop’ el – állít, tartja Tüttő László, az Opel Magyarország új hálózati értékesítéssel foglalkozó kereskedelmi igazgatója, aki kulcskérdésnek tartja, hogy megújuló modellpalettájával a márka újabb vásárlói rétegek, köztük a fiatalabb korosztály felé is vonzóbbá válik.

– Angolszász közegben Önt a márkánál eltöltött évtizedek alapján Opel-veteránnak jellemeznék.

– Annyiban árnyalnám a képet, hogy ugyan már 1993-tól az Opel kötelékében dolgozom, de közben rövid időszakokra más márkáknál is sikerült szakmai kitekintést nyernem, újabb tapasztalatokat szereznem. Ezért viccesen azt szoktam mondani, annyira szeretem az Opelt, hogy kétszer is csatlakoztam a csapathoz: a mostani Opel korszakom 2013-ban kezdődött.

– Mindezek fényében milyennek látja a tulajdonosi hátterét tekintve zaklatott sorsú márkát? Tekintetbe véve azt, hogy az elmúlt évtizedekben meghatározó amerikai GM Opel iránti elkötelezettsége már korábban is többször megkérdőjeleződött – miközben a németek egy része amerikaiként tekintett a márkára, az új tulajdonos, a francia PSA Peugeot Citroën csoport pedig most ettől egészen másfajta cégkultúrával rendelkezik.

Tüttő László

– A legfontosabbnak azt tartom, hogy az Opelnek mindvégig sikerült megőriznie azokat a német géneket, amelyek a márka igazi értékeit garantálják. Erre az amerikai tulajdon mellett is lehetőség nyílt, mert a cég központja és fejlesztési bázisa azután is Németországban maradt, hogy az alapító fiai Wilhelm és Fritz von Opel a nagy gazdasági válság hatására 1929-ben az amerikai General Motorsnak adta el a cég részvényeinek 80 százalékát. A márka továbbra is az egyik legfejlettebb és a jelenlévő prémiummárkák okán legigényesebb európai piac, a német igényeit tekintette igazodási pontnak. Az Opel azért is lett tartósan népszerű, mert a márka racionális választás: a legendás tartósság, megbízhatóság mellett ma is több olyan, a prémium kategóriához hasonló innovatív megoldást kínál – közte az olyan biztonsági és kényelmi megoldásokat, mint az adaptív tempomat és sávtartó rendszer, illetve az Intellilux LED fényszórók –, amelyek a biztonság és a kényelem terén is versenyképessé teszik, miközben az ár-értékarányt tekintve továbbra is ütőképes alternatívát nyújt. Már csak azért is, mert az Opel nem az extrém motorteljesítmény, hanem a hétköznapi, praktikus céges és magánhasználat igényeire fókuszálva fejleszt.

– Milyen a márka pozíciója a magyar piacon?

– Az értékesítést tekintve jelenleg 4. helyen áll a márka, ami egy kis visszaesést mutat a korábbiakhoz képest. De ebben az új, szigorúbb európai uniós környezetvédelmi szabályozásnak való megfeleléshez kapcsolódó gyártásszervezési és logisztikai problémáknak is szerepük van. Az autóipar a jelentős változások időszakát éli. Miközben a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó szabályozóváltozások lekövetése mellett a tradicionális megoldások – különösen a dízelmotorok – pozíciója megrendült, az elektromos és hibrid motorok iránt hosszútávon is felfutó kereslet mutatkozik. Igaz, az elektromos autók gyártásánál, használatánál – különösen a hatalmas akkumulátorok kapcsán – szintén akadnak környezetkárosító tényezők. Más kérdés, hogy mindezt miként és mikor teszik mérlegre a jogalkotók.

– Az Opel milyen stratégiát követ ezen a téren azután, hogy az egyetlen eddigi elektromos modellje, az Ampera a GM-é volt?

– Az új tulajdonos PSA csoport – amellyel már voltak közös fejlesztések – korábban is ért el eredményeket az elektromos és hibrid modellek terén, nevükhöz fűződik az eddig egyetlen dízel-hibrid megoldás forgalmazása. Ez a tudás a jövőben az Opel számára is hasznosulni fog, aminek első lépéseként még idén megjelenik a PSA-val közös fejlesztésű GrandlandX hibrid változata. Közvetlenül ezt követi a teljesen megújult Corsa palettáját még vonzóbbá tevő, tisztán elektromos Corsa, amit szintén még decemberben bemutatunk a magyar piacon. Ezután pedig folyamatosan jelennek meg az Opel modellek elektromos, illetve hibrid változatai is, aminek eredményeként 2023-ra az Opel minden modellje elektronos és/vagy hibrid változatban is elérhető lesz. Ezáltal az Opelnél is végbemegy egy korszak és stílusváltás: megjelennek azok a környezettudatosabb, trendi – divatos kifejezéssel szexi – modellek, amelyek megújult külső és belső megoldásaikkal, a fiatalabb generáció számára is megfelelő vonzerővel bírnak.

– Mennyire marad német a tavaly francia tulajdonoshoz került Opel?

– Nem egyesülésről, hanem tulajdonosváltásról van szó. Amit az is mutat, hogy az új tulajdonos deklarált célja, hogy – a márka tradícióit, piaci pozícióit is figyelembe véve – továbbra is megbízható, racionális német márkaként akarja megtartani, pozícionálni az Opelt. A tulajdonosváltás értelme az, hogy az automatizálás magas fokán álló PSA-val elmélyülő együttműködés jelentős előnyöket ígér a fejlesztés és a gyártási költségek csökkentése, valamint az alkatrészek közös felhasználása, vagyis az egy autóra eső előállítási költségek kapcsán.

Sajnos ettől nem lesznek feltétlenül olcsóbbak a modellek, ugyanis a költségracionalizálás előnyeit elviszik azok a jelentős fejlesztési költségek, amelyek a károsanyag kibocsátás csökkentését előirányzó és egyéb biztonságtechnikai változásokat meghatározó EU-s szabályok betartása miatt válnak kötelezővé. A végeredmény azonban mégiscsak a vevőnek kedvez, hiszen így a korábbinál környezetkímélőbb és még inkább biztonságos autót vezetve élvezheti a mobilitás szabadságát.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Milliós összeget is nyerhetünk egy jól időzített hitelkiváltással

Az elmúlt években jelentősen olcsóbbak lettek a bankok által kínált személyi kölcsönök, így adja magát a kérdés, hogy megéri-e kiváltani az adósoknak a meglévő kölcsönt egy másik, olcsóbb hitelre. A válasz nem mindig magától értetődő, ugyanis nem biztos, hogy mindenki jól jár a váltással. Egy jól időzített hitelcsere azonban akár egymillió forint feletti összeget is érhet.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Hírek

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg