Hirdetés
Kezdőlap Cégvilág Ügyfélélmény. Ami felpörgeti az üzletet
No menu items!

Ügyfélélmény. Ami felpörgeti az üzletet

Az ügyfélélmény javítása válhat az üzleti növekedés fő hajtóerejévé. Egy világszintű kutatás szerint ugyanis az ügyfélélmény javítását prioritásként kezelő vállalkozások eredményesebbek, mint a pénzügyi mutatókra fókuszáló cégek.

Digitális technológiával könnyebb

Az ügyfélélmény, a személyre szabottság megteremtése a digitalizációval van összefüggésben.

Az IDC piackutató közel kétezer, közepes méretű (100-1000 főt foglalkoztató) céget vizsgált meg, és négy kategóriát határozott meg abból a szempontból, hogy milyen utat követnek a digitális vállalkozássá történő átalakulás során. A folyamatban élenjáró cégek a legjobban működő vállalkozások, őket követik a törekvők, majd a túlélők, míg a sor végén a leszakadók találhatók.

A tanulmány szerint azok a cégek, amelyek úgy alakítják át az üzleti folyamataikat, hogy közben kiemelt figyelmet fordítanak a vásárlási ciklus elemzésére és megteremtik a feltételeket a munkatársaik számára, hogy kimagasló ügyfélélményt nyújtsanak, hosszú távú előnyre tesznek szert a potenciális új vevők felismerésében és bevonzásában.

A legjobban működtetett vállalkozások kiemelt figyelmet fordítanak az ügyfélélmény javítására, míg a leszakadóknál ez kevésbé jellemző. A két szemléletmód közötti különbséget az is jól mutatja, hogy míg az eredményes cégeknél kevésbé prioritás a profit növelése és a költségek csökkentése, addig a leszakadók több mint felénél elsődleges ez a tényező.

Az IDC által meghatározott négy cégtípus közül a legjobban működők nagyon elhúztak a többiektől az új technológiák alkalmazásában, illetve az innovációban is. Ezen cégek kétharmadánál használnak üzleti elemző és big data megoldásokat, hogy azonosítsák az ügyféligényeket és válaszokat kínáljanak azokra. Több mint 60 százalékuk pedig már feltérképezi a teljes vásárlói utat, hogy biztosak legyenek abban, hogy a megfelelő pillanatban a legjobb üzenet jut el a potenciális vevőkhöz.

Az élenjáró cégek több mint felénél használnak chatbotokat és egyéb mesterséges intelligencia (MI) megoldásokat. Ezzel szemben a leszakadó társaságoknál mindössze 20 százalékos a big data alkalmazás aránya, és kevesebb mint ötödük vet be chatbotot vagy MI-t.

A legjobban teljesítő vállalkozások közel 30%-os fejlődést is értek el az ügyfélelégedettség növelés tekintetében, míg a törekvők 19, a túlélők 11, a leszakadók pedig mindössze 4 százalékosat. Ráadásul a kutatás eredményei alapján az üzleti eredményekben is érződik a fogyasztók jobb kiszolgálása. Az élenjáró cégeknél dolgozók 70 százaléka számolt be arról, hogy az elmúlt két évben nőtt az értékesítésük, 74 százalék pedig profit növekedést jelzett.

Ryan Smith

A cégvezetők 80 százaléka úgy hiszi, hogy a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtják, azonban ezzel a fogyasztók mindössze 8 százaléka ért egyet. Napjainkban a legjobb vállalatok az ügyfélélményre fókuszálnak. A történelemben első alkalommal az élmény vált a növekedés mozgatórugójává” – mutatott rá Ryan Smith, az SAP által felvásárolt Qualtrics vezetője.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mit venne az AutoWallis? A cseh MILAN KRÁL Holdingot

Az AutoWallis márciusban jelentette be, hogy a cseh piacra lép, felvásárolja az autókereskedő cseh Stratos Auto BMW üzletágát.

Megjelentek a feltételek: így indul újra az otthonfelújítási támogatás 2887 településen

A támogatás utófinanszíroz, tehát a kiadások megelőlegezését a kérelmezőknek kell megoldaniuk a támogatás megérkezéséig.

Mi állítja meg a lakások drágulását?

A vármegyeszékhelyek lakáspiacának adatai szerint már tíz nagyvárosban haladja meg az átlagos négyzetméterár a 600 ezer forintot.

Az Airbnb szabályozása a budapesti lakhatási probléma megoldását szolgálja

A már nyilvántartásba vett és működő szálláshelyek számára nem jelent korlátozást a jelenlegi törvénytervezet, az új engedélyek kiadásának kétéves felfüggesztése pedig 2025 januárjától lép csak életbe.
Hirdetés

Hírek

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...

Történelmi csúcson a bitcoin

A bitcoin eddigi történelmi csúcsa 73 ezer 777 dollár volt, ezt idén március 14-én érte el.

Hát ezt is megértük! Már dolláros nyugdíjra is spórolhatunk

Ehhez persze be kellett fektetni az eurót és a dollárt is, amit egyre többen megtesznek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint.