Felvásárolja az Air Europát az International Airlines Group (IAG), amely madridi bázisát fejlesztené tovább. A Ryanair vezére szerint a lépés rosszat tesz a versenynek.
A British Airwayst és a spanyol Iberiát is magába foglaló International Airlines Group 1 milliárd eurót fizet a szintén spanyol Air Europáért, amely elsősorban Dél-Amerika és a Karib térség felé rendelkezik jó kapcsolatokkal. Az Air Europa kezdetben megtartja saját márkáját, majd az Iberia madridi bázisába olvad bele. A társaságot az Iberia vezetője, Luis Gallego igazgatja majd.
Mivel az Iberia szintén erős a dél-amerikai piacon, elemzők attól tartanak, hogy a versenyjogi hatóságok egyes járatok beszüntetéséhez köthetik az ügylet jóváhagyását.
A Bernstein elemző cég szerint nem ez a legoptimálisabb lépés, és elképzelhető, hogy az IAG a birtokában lévő egyéb fapados cégekbe, a Levelbe, a Vuelingbe, vagy az Iberia Expressbe olvasztja be az Air Europát.
A felvásárlás ellen szólalt fel Michael O’Leary, a versenytárs Ryanair vezérigazgatója, aki szerinte rosszat tesz a versenynek az IAG akvizíciója. Az ír ultrafapados légitársaságnak korábban volt együttműködése az Air Europával, az írek ráhordó járatokat üzemeltettek a spanyol cég egyes hosszútávú járataira.
Az 1986-ban alapított, jelenleg a Globalia cégcsoporthoz tartozó Air Europa 69 célállomásra közlekedik, flottájában 66 gép található, Airbusok, Embraerek és Boeingek vegyesen. A társaság tagja a Skyteam légiszövetségnek, amelyet vélhetően elhagy, az IAG légitársaságai ugyanis a konkurens oneworld szövetség tagjai.